Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Nei, dette er jo nybrottsarbeid. Er jo derfor oppsiden er såpass saftig også hvis de lykkes.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3712849/

Nå har vel selskapet selv annonsert en emisjon senere. ( 20 20? ) Uten at det betyr så veldig mye; hvis man ser på antallet aksjer i dag. (?)

Er Cereno hjerte/kar svaret på Ulimovacs sin kreftvaksine?
Der kroppens egen forsvarsmekanisme settes i arbeid?

Jeg svarte på ditt spørsmål om min bakgrunn. Det var du som spurte…
Også begynte du å kjase om at leger aldri tjener penger på børs🤷🏼‍♂️

Utover det viste jeg at heller enn å fremstå som en backtrader, at jeg benyttet meg av det som har vist seg som en god kjøpsanledning. Det er i mine øyne litt for få som backer opp påstandene sine - og den gruppen ville jeg unngå å havne i.

3 Likes

Det var etter du postet at du hadde et nettverk av leger rundt deg. Så måtte bare høre formålet med den uttalelesen :slight_smile: Det er jo ikke sikkert det stemmer en gang, men uansett så var poenget at jeg tror ikke leger har større sannsynlighet for å tjene penger på BIOTEK-aksjer enn oss andre med erfaring med handler i denne sektoren. Snakket om leger og biotek aksjer. IKKE leger og børs generelt.

Jeg sa ikke at jeg hadde et nettverk av leger. Helt konkret skrev jeg at jeg samarbeider med en immunolog, og har et par leger i min omgangskrets som jeg kan spørre om ting jeg lurer på. Det styrker min evne til å foreta gode vurderinger som investor i biotek. That’s it.

3 Likes

Joda, alltid greit med tips og råd ja selv om det meste i dag kan googles. Men en lege eller en immunolog klarer ikke å spå om cs1 har effekt eller ikke. Det blir gjetning frem til kliniske resultater forekommer. Man må nok ha litt flaks i biotek, selv om vi alle har vel nærmest følt oss som kreftforskere når man har aksjer i porteføljen med x-antall hundre prosent avkastning i. Men morsom sektor er det uten tvil! :slight_smile:

Da googler du, så gjør jeg mitt. Flaks trenger alle.
Lykke til.

3 Likes

https://endpts.com/sp/a-swedish-biotech-is-targeting-thrombosis-using-the-bodys-own-defense-system-to-prevent-blood-clots-with-lower-risk-of-bleeding-associated-with-current-antithrombotic-therapies/

2 Likes

Svinger bra intradag i kursen. Men så lenge trenden er opp og volumet er bra så er det greit det. Er vel da en konsolidering før forhåpentligvis et nytt løft.

For de som ikke er vant til å lese forskning er det greit å påpeke at på generell basis er hvordan forfatterne selv beskriver resultatene sine relativt verdiløst. Det er ikke uvanlig at resultater spinnes i alle retninger og det er vel spesielt relevant i en kommersiell sammenheng. Man må se på selve resultatene og gjøre sin egen tolkning dessverre.

4,4 ned 1 kr fra toppen, det var synd - håpet den skulle litt videre - vi får bare håpe den hopper litt til :wink: tenker eg selger på neste jump.

Dersom de er så gode kompisser med AstraZeneca som de skryter av. Hvorfor måtte de gå med lua i handa og be om et dødsspirallån tidligere? De pengene er jo lommerusk for AZ.
Internasjonalt så blir biotek-selskap som ingår slike lån sett på som søppel…

En liten parallell til Cereneo her

Nå fordrer jo investering i Biotek at man har en god porsjon tålmodighet. Men denne korreksjonen måtte jeg bare benytte meg av for å vekte opp. Halvårspresentasjonen er 30. august så da får vi håpe at det er noe positivt som kommer, og at spesielt svenske investormiljøer posisjonerer seg i forkant av det :slight_smile:

Selve postern fra konferansen i Melbourne er vel ikke lagt ut her før

2 augusti, 2019

I början av juli presenterade Cerenos medgrundare Pia Larsson, PhD företagets abstract ”A New Treatment for Thrombosis Prevention?” i form av en poster på ISTH i Melbourne, Australien. Postern fick utmärkelsen ”Top Poster Winner” på den vetenskapliga konferensen om trombossjukdomar.

Greit at Cereno er helt ferdig med ABO. De er en seriøs trussel for selskaper de har avtaler med.

Men hva driver element med her. De har vel ingen verdier i selskapet å redde? :slight_smile:
Gjenstår vel bare å selge ut alt som finnes av verdier om noen er intresert i å kjøpe de nesten verdiløse rettighetene de sitter på.
Da er det jo forsåvidt kjipt for resterende aksjonærer at ABO prøver seg på takeover for å drive et annet selskap. Mulig det bare er skattemessige planer for det andre selskapet.

Dette kunne vært sjebnen til Cereno om bare et par transjer til hadde blitt gjennomført.

2 Likes

Ny melding fra Cereno:

https://www.nordnet.no/fullscreen/news/1001092041-cereno-scientific-cereno-scientific-to-conduct-warrants-issue?instrumentId=16545131

2 Likes

Ja, internt er det ihvertfall tro på selskapet på sikt. Subscription price på 15,26, i tillegg til warrant kostnaden.

The warrants will be issued for a consideration of SEK 0.396 per warrant, corresponding to the market value as assessed using the Black & Scholes pricing model. Each warrant provides entitlement to new subscription of one Class B share in the Company during the period 1 April 2023 and 31 October 2023. The subscription price per share amounts to SEK 15.26.

Artikkel fra i går

https://www.biostock.se/2019/09/plattan-i-mattan-for-cereno-scientific/

3 Likes