Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

image

image

Det er jo her nærheten til AZ blir veldig interessant. Med Cerenos CEOs tidligere posisjon i mente (executive i AZ)- og at CVD er et av hovedområdene til AZ forstår man at det er noen suits som følger nøye med på arbeidet til Cereno allerede. De deler antagelig også kantine.

Markedet er estimert til whopping 440 mrd. dollar i 2025. Og Cereno retter seg mot first-in line, standard of care. De kommer i tilfellet til å få en enorm bit av denne allerede enorme kaken. Kalkulatoren min ber om lønnstillegg når den skal regne ut så store tall😅

1 Like

Og igjen, 30 pasienter igjennom en fase 1 som de utvidet på grunn av lite AE’s og ville se på mer av effekten👍🏼

Repeterer meg selv litt her, men føler det er OK for nye lesere mtp på at dette er et case som holder på å bli oppdaget as we speak.

Cereno har jo 4 mrd dollar som et konservativt salgsestimat for CS1, og det er ikke som SoC. Så oppsiden her er jo formidabel, faktisk så stor at det på nåværene tidspunkt blir useriøst å sette et tall på det.

2 Likes

Fra q1 rapporten:

image

3 Likes

Hehe. Ang formell kunnskap var mer svar på tull til han som lurte på min formelle kunnskap. Tror ikke leger har noe større sannsynlighet for å bli rike på biotek-aksjer. Da det å være lege er noe annet.
Jeg har aldri lest om leger som blir rike på biotek-aksjer. Da er det heller folk med erfaring fra aksjemardet.

Jeg bare lurte på hvorfor du mente at det ville ta lang tid før studiene kom i gang, altså om du hadde noen eksakt bransjekunnskap som tilsa at dette var noe du hadde peiling på.

Biotek fokuserte, og andre investorer benytter kunnskap om fagområdet til å fatte avgjørelser om investeringene sine. Alt annet blir gjetning.

Aldri hørt om leger som har blitt rike i aksjemarkedet? Her er top of mind: https://www.dn.no/bors/morten-halvorsen/dnb/halvorsen/oyelege-har-18-milliarder-investert-pa-borsen/2-1-642355

1 Like

Skrev ikke leger som ikke blir rike i aksjemarkedet. Skrev jeg leser sjedent om leger som blir rike på biotek-aksjer, da du viste til at du hadde mange leger i din krets.

Du understreker jo det poenget da du fant en øyelege som i likhet med f.eks meg har tjent på bra på kreftforskningsaksjer. Men han her har vel omtrent like mye erfaring fra aksjemarkedet som han har som øyelege. Så det er nok erfaringen fra aksjemarkedet som spiller inn. Ikke fordi han er øyelege.

Definitivt en reprising på gang her. Håper medlemmene her får det med seg :slight_smile:

Kanskje noen som har tilgang på denne artikkelen ?

Ok, usikker på hva du vil frem til. Man kan anta at det står mennesker med medisinfaglig bakgrunn bak enhver biotek satsning. Og at de som lykkes med investeringer i biotek gjør en grundig vurdering av teknologien.

Er nettopp det ja. Nei jeg var egentlig usikker på hva du ville frem til ved å fortelle at du hadde flere leger i ditt nettverk samt poste et aksjekjøp du hadde gjort. Men nok om den saken :blush:

Forrige emisjon var for forberedelser og igangsetting av fase II. Ikke fullføring
De har som strategi å etter fase II; utlisensiere/selge .

Derfor blir det nok emisjon på 70-120 mill fra sen høst til sen vinter engang.
Avhengig hvor cashtomt selskapet er komfortabelt med å være. Så kan jo sikkert vente til senhøst 2020, men det er ABO crazy level på fyllingsgrad.

100m bør holde greit til fullføring av fase II og emisjonskostnader.
men de har noen andre greier i startgropa som sikkert trenger ensifret med mill over 2 år.

Partner for å betale så billige fase II resultater er ikke verdt det for aksjonærene slik jeg ser det. Nå som de har fått orden på finansieringen.
Utfra CEO så mener han de vil få sterk interesse om fase II data er bra.

2 Likes

Det er aldri feil å få med partner så lenge betingelsene er bra. Og det ser ut som det er mulig å få til gode avtaler for fase 1/2 selskaper innenfor dette feltet.

image

http://www.jscholaronline.org/articles/JCVM/A-First-in-Class.pdf

Ingen store tegn på at CS-1 fungerer i denne studiene så vidt jeg kan se. Det ser ikke ut som det er signifikant endring i PAI-1 eller clot lysis time fra baseline til studieslutt.

1 Like

Furthermore, this first clinical study with CS1 showed a significant reduction in PAI-1

Det som er interessant er jo forskjellen mellom baseline og studieslutt altså forskjellen før og etter LM ble gitt. Der var det ingen signifikant endring.

1 Like

Målt opp mot kontrollgruppen ser det da lovende ut. Men mulig 50% reduksjon ikke er nok.

Det vet man ikke enda. Såvidt jeg vet har biomarkørene de viser til usikker prognostisk verdi, og benyttes ikke i klinikken. Dermed er det ikke sikkert at biomarkørene de bruker kan predikere om legemiddelet deres fungerer. Man vet enda ikke noe om CS-1 har en klinisk relevant anti-trombotisk effekt.