Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

[quote=“Troved, post:382, topic:4602”]
Jeg er fortsatt utenfor, og har lenge siktet meg på en inngang ved emisjon
[/quote]r
Jeg er fortsatt innenfor. Denne tror jeg uansett er billig. :slightly_smiling_face:
Også på grunn av det relativt lave antall aksjer. Også selv om aksjeantallet skulle doble seg ved emisjonen.

Det er vel ikke det samme som det skulle bli. Det skulle bli et nytt middel mot blodfortynnende , vet ikke helt hva de skal forske på nå.

Tror ikke eg kjøper noen flere aksjer her, da er der mye bedre alternativ i andre aksjer.

CS1 er et alternativ til blodfortynnende . I &med at blodfortynnende eller kolesterol-dempende gir så stor blødningsrisk . ( Og visstnok også ereksjonssvikt.)
Lykkes de ( og det ser bra ut så langt ), er det få med hjerte/kar-risiko som kommer til å få foreskrevet Maravan og liknende.

1 Like

Ok, men hva menes da med «rare diseases with orphan drug «

Edit: spent på kursen

CERENO SCIENTIFIC

AVSER GÖRA RIKTAD EMISSION OM 60 MLN KR (Direkt)

2020-09-29 18:20

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Forskningsbolaget Cereno Scientific avser genomföra en riktad nyemission med total emissionslikvid om cirka 60 miljoner kronor.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Den riktade emissionen är planerad att riktas till kvalificerade investerare genom en så kallad accelererad book building-process.

Nei, si det. Hva for slags (nye) sykdommer de mener CS1 kan hjelpe ved… (?) Men hjerte/kar-problematik kan jo forårsake mye forskjellig.
Eller omvendt.

De etablerte seg i Cambridge, Boston hovedsaklig for å komme nær verdens største biotech cluster. Flere av nøkkelpersonene i Scientific Advisory Board holder også til i området her.

Men jeg tolker ikke det nye fokusområdet som en erstatning, mer som en utvidelse av potensialet til CS1.

"The formation of the SAB was the first step towards expanding Cereno Scientific’s portfolio, which, at that point, consisted of the main candidate CS1 being developed as a preventive antithrombotic drug. During the spring of 2019, that was about to change.

The SAB swiftly identified a wider indication potential for CS1, starting with larger cardiovascular indications related to fibrosis and inflammation such as atrial fibrillation, heart failure and chronic kidney disease within the field of epigenetic modulation based on the histone deacetylase (HDAC) inhibitory effect of the active substance in CS1, valproic acid (VPA). It was further identified that CS1 had a potential arterial pressure lowering effect in the lung, and rare diseases such as Pulmonary Arterial Hypertension (PAH) and Chronic Thrombo Embolic Pulmonary Hypertension (CTEPH) became of interest."

Som de fleste vet så har jo Cereno allerede et Advisory Board i verdensklasse, men de har også dradd inn Dr. Raymond L. Benza som er verdens ledende innenfor Pulmonary Arterial Hypertension (PAH).

Selv om det ofte er dyrere å kjøre trials i USA, så følger det også med noen insentiver:

Several incentives are associated with ODDs to facilitate the drug development for rare diseases, such as seven years of market exclusivity in the US if the drug is approved, FDA assistance in clinical trial design, and tax credits for qualified clinical trial costs.

Meldingen som kom i dag henger mye sammen med denne artikkelen som jeg linket til tidligere i sommer:

1 Like

Ja, det kan virke slik.

Ser ut som emisjonskursen ble 1,90. De fortrinnsrettede får også tegningsopsjoner for fremtiden. Volumet i nye aksjer og TO kan muligens bli et lokk for kursen i lang tid? eller?

1 Like

ja, det er mulig. Eg avventer denne / mulig dropper den fullstendig - men om vi ser 1,9 så er det mulig eg kjøper.

1 Like

Noe mer utfyllende om ny strategi

Nei, hva skal man si. Det er fristende dra frem et sitat fra 90-tallet: "“Jag är inte besviken - jag är förbannad!” (kommunalråd John Bruno Jakobsson fra Åre da Lillehammer fikk OL for de som ikke er like gammel).

Jeg synes Cereno dummet seg fullstendig ut med de dødsspirallånene i sin tid og jeg hadde litt korrespondanse med de da uten at jeg egentlig fikk inntrykk av at de forstod alvoret. Jeg har også sagt til de at jeg som største eier er interessert i å bidra dersom det blir emisjoner, garantier, lån eller lignende, men også da får man bare noen høflighetsfraser tilbake og så hører man aldri noe mer. Dersom jeg f.eks her sammenligner med hvordan PCIB hele tiden har en god dialog med sine største eiere så er det jo ingen tvil om hvor man føler seg mest komfortabel.

I tillegg så synes jeg det er merkelig at de kommer drassende med denne danske långiveren. Jeg har ikke gidder sjekke de så nøye, men husker jo navnet igjen fra alt dette fjaset Hugo/5th Planet har drevet med og bare der klinger det dårlig i mine ører.

Generelt synes jeg også vurderingen av selskapet blir fryktelig rotete nå med alle disse TO1 og TO2, ett og to år frem i tid, pluss at jeg har jo ingen tro på at dette er siste krumspring de kan finne på så det er jo vanskelig ha noen tillit til de.

17 Likes

Tusen takk for veldig klar tale. Setter pris på det. Var veldig oppklarende.

Takk for at du deler dine erfaringer, og at du er aktiv på TI!
Hva tenker du rundt de faglige endringene?
-Flyttet fokus til PAH
-Flyttet Phase2 til USA + ODD
-Utsettelse av thrombosis til Phase2 PAH er ferdig.
-Datterselskap i USA

Bekymringen min med Cereno som er i så tidlig fase er om de vil nå markedet med produktet sitt. Nå øker vel den sjansen en del med PAH ODD. Som kan fungere som et springbrett for de indikasjonene CS1 kan fungere til.

1 Like

Ser at de nå har gjort en skikkelig oppussing på nettsiden sin.
Ble veldig bra!

https://cerenoscientific.com/

Tenker det må være et godt tegn på veien videre :slight_smile:

Nettsiden?

Om de ikke hadde vært optimistiske for fremtiden, så hadde de ikke prioritert å allokere midler til den slags vil jeg tro. Kanskje er det for å fremstå som mer attraktiv for potensielle partnere/eiere, og et steg i deres satsing i USA.
Bare synsing fra min side, men morsomt at det skjer ting.
Volumet i aksjen har også tatt seg opp betraktelig.

Hei! Har nylig fått øynene opp for denne askjen, meget spennende prosjekt. Kjøpte meg inn med en liten post på 1,8. Fornøyd med det.

Flere her inne som følger Cereno? Er det noe svensker kan så er det jo biotek!
Noen som har forslag til andre spennende biotekaskjer som flyr litt under radaren? Har mange jeg følger med på, men det er jo en jungel. :slight_smile: Har tro på Cereno, hvis de lykkes med dette kommer den til å fly til himmels

Har fulgt med på Cereno lenge, veldig interessant selskap, anbefaler å sjekke ut opsjonene Cereno Scientific TO1 og TO2.