Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Är det kanske underförstått från EBM:s håll att misstankarna rör Cereno-aktien – om detta skulle handla om någon annan aktie, varför skulle de i så fall höra av sig till er?
”Det får du fråga dem om, jag har ingen aning”, upprepar Sten Sörensen och fortsätter:

”Jag skulle väldigt gärna vilja veta det själv.”

Sedan redogör han, som äger drygt 1 miljon Cereno-aktier, för att Cereno har varit på börsen i flera år och att personalen därmed är vana att hålla tätt. Den nya finanschefen sedan i somras, Eva Jagenheim, har tidigare haft samma jobb på First North-bolaget RLS Global, och utsågs till Cereno-finanschef bara två dagar innan RLS senast blev omskrivet i Dagens industri.

”Men EBM kan ju ha sina bevekelsegrunder, det kan ju kanske vara någon som handlat i vår aktie som handlat i andra aktier där det hänt grejer, och så gör man en 360 (omfattande undersökning, Di:s anm) på dem, om man ska spekulera. Men jag vill inte spekulera”, säger Sten Sörensen.

4 Likes

Fantastisk köpmöjlighet igår :partying_face:

2 Likes

Ja, beste timing jeg har hatt på lenge. Bank i bordet…

1 Like

Ja. kjøpte i EMI.
TO3 B som kom på kjøpet står oppgitt uten stemmerett i prospekt. Tolker da at de “forsvinner” om neste emi ikke blir holdt av en eller annen grunn.
Så tenkte å selge dem og kjøpe aksjer direkte for penga.

Hva skjer nå? Det er lenge siden jeg har vært inne i CRNO men dette plutselige fallet var jo tidenes anledning. Artig at de har fått kontroll på “dødsspiralen” og fått frem gode data og samarbeid med Abbott. Kan noen opplyse om det er andre VIPs vi venter på frem mot topline data i CY24Q1? Sitter vi Evnt på nåler og håper på ingen dårlige nyheter fra Ekobrott?

Ja, slike ‘fall’ kommer vel ofte av at noen benytter enhver uro til å eskalere uro/fall, for å kjøpe seg inn .
Hvis Cereno lykkes helt vil antagelig verdien av aksjen bli formidabel. Da kan vi vel også regne med at noen setter inn krefter på slike svingninger framover også.
Så er spørsmålet om det er lurt å trade en aksje som kan stå foran en slik vekst. Jeg tør ikke. - Men jeg tør å tro på Cereno, gjennom slike bølger.

1 Like

Ganska säker på att gårdagens och dagens rörelse är synkroniserad med det som sker i SynAct Pharma

Mye nyheter i dag:

Cereno Scientific secures loan of SEK 90 million, extending the company’s financial runway into 2025 and strengthening partnership opportunities

Cereno Scientific reports significant progress and a timeline adjustment in the Phase II study of CS1 in rare disease PAH

Cereno Scientific move to request “compassionate use” of CS1 for treatment of patients with rare disease PAH

https://cerenoscientific.com/newsroom/

1 Like

Spent på hvordan markedet mottar dette

Det virker på meg som at de forbereder seg på fase III, men jeg lurer på om det er nok pasienter i fase II studien til å gi gode nok svar. Ikke positivt at innrullering tar tid, og lånevilkårene syns jeg var noe aggressive med mindre de forventer positiv cashflow veldig snart. De må være rimelig sikre på partner med funding innen rimelig tid, og dette må komme før fase III starter opp.

Dyrt lån

Men ikke et konvertibelt dødsspirallån, som de hadde sist jeg var inne her. Dette kan håndteres uten at det går ut over oss aksjonærer gitt at de får inn cash innen rimelig tid. Vitner også om sterk tillit hos långiver som ikke har krevd at lånet er konvertibelt.

Betaler 5mill av 90mill i setup + en årlig rente på totalt ca. 15 (10% grunnrente + 3M Nibor (ca. 5% pr. idag). År 1 koster da dette lånet ca. 18,5mill i renter og setup gitt at de tar ut hele lånet.
År 2 koster det 13,5mill å ha lånet.

Dvs. at de bruker 21% av lånet på å betale for å få og ha lånet de første 12 mnd,

De pengene varer ikke lenge.

Er dyrt å være fattig

1 Like

Masse god informasjon om selskapet på discord’en:

Anbefales :+1:

Her er jeg sikker på at man ikke trenger så mange tusen aksjer før det blir hytte på fjellet, hytte med havet, hus, bil og båt av det, og det innen få år :slight_smile:

Opp 9% nå pga oppkjøpsryktene før helgen.

Dette har jeg ikke fått med meg, kan du oppsummere kort? :slight_smile:

Den beste oppsummeringen får du på selskapets Discord, se lenger oppe i tråden.

Kort: selskapet har kalt inn til EGF i desember for å endre vilkår for ansatte/styrets aksjeopsjoner, slik at om selskapet blir kjøpt opp vil de umiddelbart få full opptjening av opsjoner (normalt tjenes disse opp over 3 år).

Argumentet flere bruker for at exit/oppkjøp kan være nært forestående er at denne endringen i opsjonsavtalene kunne de fint ha ventet med å gjennomføre til ordinær GF til sommeren (juni).

2 Likes

Om et oppkjøp skjer før TO3 B er gjennomført. Fordufter da TO3B til intet?