Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Verkar ta en evighet att rekrytera till studien.

Gjør det? I forhold til hva?

Men nå har det jo også vært en spesiell situasjon de siste årene. Med covid og restriksjoner (og ettersykdommer?)

Ja, med et salgspotensialet noen ganger større pr. år så er det jo spennende.
( Og dette salgspotensialet er nok ikke overvurdert akkurat. )

Og dette i dag er nok bare begynnelsen.
Hjerte/kar, også blodpropper i forbindelse med opperasjoner/keisersnitt, er en av de største årsakene til død i dag. Og koster sykehusene flest liggedøgn.

2 Likes

Det er faktisk litt fascinerende å spole tilbake et drøyt halvår og se hvor oppgitt jeg var over dette selskapet, ikke det fundamentale, men alt som gikk på kapitalinnhenting, markedskommunikasjon og dialog med aksjonærer. Og så er det gledelig å se hvordan nye folk inn i styre og stell har snudd totalt opp ned på dette og nå gjør de så mye riktig at det er rett og slett fascinerende følge med på.

Jeg er dessuten litt overrasket over at selskapet har gått så totalt under radaren på forumet her når man ser hvordan alt mulig annet diskuteres opp og i mente. Fase 2 avlesning (Topline) nå i Q3 med veldig spennende «forsmak» i fjor høst på interim data.

5 Likes

Jeg har sittet i Cereno siden 2017, så tålmodigheten har mildt sagt fått kjørt seg. Men nå ser det ut som at vi står like foran et gjennombrudd, og dette er nok bare starten på en sinnssyk reise :star_struck: Får bare håpe BP ikke sluker hele selskapet for raskt.

2 Likes

Nylig kom meldingen om at ledelse og styre har inngått en frivillig lock-up avtale (last ned app’en ‘Børskollen’ for å få svenske børsmeldinger inn på mobilen din) fram til topline-resultater i CS1 leses av, senest 31. oktober.

Det argumenteres godt på Discord-kanalen for selskapet om at slutten av august er mer sannsynlig tidspunkt for fase 2-avlesning. Rekruttering til denne studien ble avsluttet 22.mai. Treg pasientrekruttering gjorde meg veldig usikker på framdriften, og gjorde at jeg lempet ut over halvparten av min beholdning. I ettertid var jo det ikke så smart, men deltakelse i PCIB, Nano og Ulti gjør jo at man blir brent og blir ‘jumpy’.

Nå er denne usikkerheten ryddet av veien, og i motsetning til onkologi-selskaper slipper vi å vente i årevis på topline. Syns dette ser veldig lovende ut, men det gjorde jo Ulti også. Vurderer du inngang, anbefales å lese seg opp på Discord’en (se lenger oppe i tråden for link). Zeze er en skribent der som jeg har stor respekt for. Men som alltid: do your own due dil…

3 Likes

Readout Q3, så altså senest 30.september :wink: Blir ikke overrasket om avlesningen kommer før, all den tid rekrutteringen sannsynligvis ble avsluttet noen uker før Q3 startet… Kan bli veldig spennende for Cereno Scientific de neste ukene/månedene. Anbefaler folk å lese seg opp på denne aksjen, for eksempel Discord. Utrolig mange dyktige og kunnskapsrike skribenter.

(https://discord.gg/NYJABTB9)

Mmmmm

Ja, det er et spennende selskap, med spennende produkter.
Og når vi samtidig vet at hjerte/kar er et større sykdom/død- årsak enn kreft, og at medisinene som nå er på markedet antagelig vil kunne utkonkurreres av Cereno sine , så er det litt underlig.
Selv etter siste emmisjon- som antagelig, er den siste ( også utløste oppsjoner) , er antall aksjer i selskapet ikke høyt. Dette kan/burde tilsi en formidabel kurs (-økning) om ikke mange månedene.

Var mange som var frustrerte tilbake i dødsspiralperioden. Da tenker jeg det var mange av oss som kontakta dem. De var vel en tranch unna å kunne «gi» lånselskapet majoritet, før de da stoppet.

etterpå med fortrinnsrettet emier med tidsfastsatte warrant fortsettelser var det «kun» kursspøkelse som kunne kjørt øknomien dårlig igjen. oppganger rett før ny warrant dato. Var det flaks eller håndspåleggelser eller bare økt intresse på passende tidspunkt.

Nyhetsbildet etter hva jeg kan erindre kunne ikke forklare oppgangen før warrant dato for et par år sia.

Hva i dette finansieringsoppsettet var det som frusterte deg bortsett fra periodisk stor avhengighet av kursbildet?

Gikk heldigvis greit, cash ok frem til bust or forhåpentligvis konkuransedyktig data for phase 2 utlesning nå.

Cardiomems og compasionate use bør kunne gi solide data.

Hva som fikk de til å kutte ut Kneoprasjon studie i Ukraina og gå for denne phase 2 og få med cardiomems veit jeg ikke. Situasjonen er værtfall til det bedre.

Jag har följt Cereno sedan tiden före börsintroduktionen 2016. Sverker Jern, läkaren/forskaren som ligger bakom grundandet av Cereno var min kollega på den tiden.
Jag har gjort en sammanfattning som jag försökt göra lättläst så att även de som är utan medicinska förkunskaper ska kunna förstå potentialen i caset.

Förslag till läsning:

  1. Läs först sammanfattningen på näst sista sidan
  2. Läs sedan från början
  3. För mer detaljer, läs igenom igen och klicka på länkar för fördjupande information

Cereno_EN_240906.pdf (902,3 KB)
Cereno_SE_240906.pdf (814,1 KB)

9 Likes

Bare et par uker igjen av Q3 nå…

1 Like

Ja, och sällskapet går fortfarande under radarn.
Det står i min bok med allt vad de kommunicerat inklusive “remarcable patient #1” och interimanalysen redan klart att Fas II kommer bli lyckad. Jag ser det som att det står mellan var resultatet kommer hamna i skalan bra - mycket bra - fantastiskt bra (jag tror på övre delen i den skalan).
Det kanske låter överoptimistiskt men jag står för det.

Fortsättningen blir intressant sedan. Dels kursmässigt då Fas II - pm kommer öppna upp för att institutionella investerare tar position. De handlar aldrig i den här typen av sällskap innan hårda data finns på bordet.

Men spännande också vad det.gäller fortsättningen. Deras kandidat cs585 har seglat upp som en riktig stark kandidat som antitrombotiskt läkemedel. Dock fortfarande preklinisk fas.

Men stjärnan i portföljen är skulle jag vilja påstå cs014 som nu är i Fas I. Preklinsika data indikerade att den har en starkare positiv effekt än cs1, men utan de biverkningar som kan ge t.ex. leverpåverkan, som är fallet med klassisk valproinsyra. Det ska bli spännande att se vilket indikation man väljer för den substansen.

2 Likes

Positiv artikel där Cerenos VD Sten Sörensen intervjuas. Det ser minst sagt bra ut inför topline som kommer inom närtid.

2 Likes

Snart bare tre børsdager igjen i Q3. Ingen FOMO å spore.

  1. Hjerte/kar er en større dødårsak enn kreft.
  2. Cereno har produkter som minimaliserer blødningsrisiko i forhold til etablerte blodfortynnere. Og med dermed større marked, f. eks. ved operasjonerog inngrep.
  3. Cereno har relativt få aksjer i forhold til inntjenings-potensialet.

Kursmålet bør ikke være 15,- Men 15 00,-

Kanskje greit å se an fase 2 resultatene først eller?

Ja, det kan være lurt.
Men å følge en rakett er ikke lett, eventuelt.

Nei men altså å ha kursmål 1500.

Det avhenger jo av en hel del. Sånn som det ser ut idag er vel 15 kr helt greit. Etter en suksesfull avlesning 25 kr kanskje max. Men jeg tipper vi er på 12 kr på suksess.

2 Likes