Partner med penger vil få fart på kursen, men akkurat det forblir en lottokupong. Det kan være at de må gå hele veien slik som Calliditas før det kommer partner eller oppkjøp.
De har vel penger nok selv til fase IIb, usikker på III i farta.
Partner med penger vil få fart på kursen, men akkurat det forblir en lottokupong. Det kan være at de må gå hele veien slik som Calliditas før det kommer partner eller oppkjøp.
De har vel penger nok selv til fase IIb, usikker på III i farta.
Oppstart med partner vil sparke kursen hardt i riktig retning ja, men tror nok ikke så mange forventer det. Gitt der hvor selskapet er i dag og med de data de har (og ikke har) tenker jeg partner nok vil vente på seg, enten til eventuelt interim (hvis det blir?) eller til etter 2b data.
Nja, har de det?
Edison har guidet runway til Q4 2027 mens topline forventes late 2028.
Ikke godt å si, men CEO Sten har ved flere anledninger nevnt lokal deal, «f.eks i Japan», et par ganger. Dette har også blitt plukket av Edison i sin siste analyse. Lov å håpe i allefall 
Jeg tok feil. De har ca SEK 60-70 mill på bok så de vil trenge MYE penger mot slutten av året:
We estimate the Phase IIb study will cost the company around SEK300m (c $32m) in clinical trial-related expenses, before reading out in H228. Given the scale of the Phase IIb study and management’s increasingly active business development efforts, we see enhanced probability of a local or regional partnering transaction prior to the completion of the Phase IIb study. Such an agreement could provide non-dilutive funding support while validating the commercial potential of CS1 ahead of pivotal development.
https://www.edisongroup.com/research/multiple-catalysts-set-the-stage-for-a-re-rating/BM-3412/
Derfor har jeg et håp om at de starter fase IIb med en partner. En emisjo(på 2-300 mkr) ville jo vært drepen for kursutviklingen nå ser jeg for meg.
De partner grejerna är det ett evigt tjat om
Det er sant, men det er jo fordi Sten på KMD i vinter sa at han trodde på en deal i 2026, lokal, regional eller global. Time will tell.
Länge till partner ser det ut som 
Eller muligens det motsatte…? 
Ledelse inngår lockup ut året.