For det første, jeg har investert i biotech siden 2015, og brant meg skikkelig i Nordic nanovector (og Pcib OG Targovax), så jeg vet at denne bransjen må man regne med kan herje godt med investorene.
For det andre, hva jeg kan forstå, og hva mange på discorden beskriver, så kan jeg ikke se annet enn at resultatene fra fase 2A fra CS1 er gode, dog med få pasienter. Dette blir jo noe «boostet» fordi man bruker Abbot’s CardioMems-implantat for å kunne lese av data fortløpende.
For det tredje så etterspør flere behandlerne om å fortsatt kunne bruke CS1, etter at fase 2a er avsluttet(Compassionate Use). Dette må da være ensbetydende med at pasientene responderer bra på medisinen.
For det fjerde så har flere av skribentene (tilsynelatende med medisinsk kunnskap) vært i kontakt med en av legene i CU-studien, og han bekrefter ved flere anledninger at pasientene fortsatt responderer bra på behandling.
Avslutningsvis, så vil data trumfe både emisjoner og eventuelle utsettelser (noe vi har fått ettertrykkelig bevist det motsatte av i norsk biotech de siste årene). Derfor mener jeg, at selv om løsningen nå ikke var min foretrukne, så vil BP på ett eller annet tidspunkt gjøre en eller avtale med Cereno, være seg lisens, partner eller exit. Her har jo også Stifel tidligere også vist seg å være tilrettelegger for M&A…
Fortsatt god søndagskveld