Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

CEO Sten Sørensen har ved flere anledninger at de jobber mot ulike potensielle partnere, men inngår ikke avtale dersom ikke vilkårene er gode nok for Cereno.

Jeg velger å stole på ledelsen+ Jeppe Øvlesen når de tenker at dette er en god mellomløsning slik at de kan dundre på videre med CS1 og CS014 (og CS585 etterhvert i klinikk). Jeg, og mange med meg, tror nok ikke at samtaler med aktuelle BP er et avsluttet kapittel :blush:

Spennende blir det å se, uansett.

1 Like

Høres ut som du er litt sliten - typisk for biotech-investorer som skal ha rask avkastning. Det kan ende med ekstremt mye bedre avkastning å ta dette selv. Lånebetingelsene er enestående, så har nok foregått mer på kammerset enn vi vet.

Sliten? Kan godt være. Jeg har vært med i noen slag opp gjennom årene, men “rask avkastning”?
Har på ingen måte hatt forventninger om rask avkastning, verken i Cereno, eller i noen andre Biotech selskaper. Det trenger jeg heller ikke, for det er nok av dem allerede.

Nei, det er nok mye mulig Sten har hatt altfor store forhåpninger for hva disse tidlig Ph2a data egentlig har av verdi. Det kan jeg se for meg ja.

Altså, samtaler - det har jo denne typen selskaper hele tiden. Tenker du det kan komme avtale før ph2b data er klar nå som finanseringen endelig er på plass.

For det første, jeg har investert i biotech siden 2015, og brant meg skikkelig i Nordic nanovector (og Pcib OG Targovax), så jeg vet at denne bransjen må man regne med kan herje godt med investorene.

For det andre, hva jeg kan forstå, og hva mange på discorden beskriver, så kan jeg ikke se annet enn at resultatene fra fase 2A fra CS1 er gode, dog med få pasienter. Dette blir jo noe «boostet» fordi man bruker Abbot’s CardioMems-implantat for å kunne lese av data fortløpende.

For det tredje så etterspør flere behandlerne om å fortsatt kunne bruke CS1, etter at fase 2a er avsluttet(Compassionate Use). Dette må da være ensbetydende med at pasientene responderer bra på medisinen.

For det fjerde så har flere av skribentene (tilsynelatende med medisinsk kunnskap) vært i kontakt med en av legene i CU-studien, og han bekrefter ved flere anledninger at pasientene fortsatt responderer bra på behandling.

Avslutningsvis, så vil data trumfe både emisjoner og eventuelle utsettelser (noe vi har fått ettertrykkelig bevist det motsatte av i norsk biotech de siste årene). Derfor mener jeg, at selv om løsningen nå ikke var min foretrukne, så vil BP på ett eller annet tidspunkt gjøre en eller avtale med Cereno, være seg lisens, partner eller exit. Her har jo også Stifel tidligere også vist seg å være tilrettelegger for M&A…

Fortsatt god søndagskveld :blush:

1 Like

Glemte helt å svare på spørsmålet ditt :sweat_smile:

Jeg tror at denne finansieringsløsningen gir et mye sterkere forhandlingskort med BP enn å sitte rundt forhandlingsbordet med nesten tom kasse.

Så ja, jeg tror 2026 blir et meget spennende år, med mange datautlesninger og fase 2b-start for CS1, og forhåpentligvis også fase 2a start for CS014

… uten at dette skal være en kjøpsanbefaling. Her må alle gjøre sin egen DD :blush:

3 Likes

Stort rom av tolkninger - godt det ble en rasjonell reaksjon i kursen for en meget god finansiering.

1 Like

Er argumenter på begge sider her selvsagt, som det er i mange interessante aksjer. Når det gjelder Cereno syns jeg det er utrolig artig at de kom seg ut av “dødsspiral-lånet”, leverte gode data, har pasienter som får fortsette på medisinen etter at studiet er over, og nå har hentet nok cash til å ta dem igjennom en fase 2b.

Til inspirasjon for visse norske biotek som også sitter med “dødsspiral-lån”.

2 Likes

Cereno Scientific (Nasdaq First North: CRNO B), ett innovativt bioteknikbolag som utvecklar banbrytande behandlingar som förbättrar och förlänger livet för människor med sällsynta kardiovaskulära sjukdomar och lungsjukdomar, meddelade idag att bolaget kommer att presentera nya data för CS014 vid den vetenskapliga konferensen Pharmacology 2025, arrangerad av British Pharmacology Society den 16-18 december i Belfast, Nordirland. Resultaten utgår från data från CS014:s prekliniska studier och Fas I-studie och ger stöd för att ta programmet vidare till kliniska Fas II-studier.

CS014 utvecklas som en nästa generations HDAC-hämmare och ny kemisk substans, designad för att modulera epigenetiska signalvägar som riktar in sig på de bakomliggande sjukdomsdrivande mekanismer vid kardiovaskulära sjukdomar och lungsjukdomar. Icke-kliniska studier har visat kraftfulla effekter på signalvägar involverade i sjukliga kärlförändringar och fibros, vilka är centrala nyckelfaktorer för sjukdomsutveckling i flera kardiovaskulära sjukdomar och lungsjukdomar. Den nyligen slutförda Fas I-studien bekräftade att CS014 har en gynnsam säkerhetsprofil och tolereras väl vid och över exponeringsnivåer som, baserat på icke-kliniska data, bedöms kunna ge maximal effekt på tillbakabildning av kärlförändringar och fibros i lunga (eng. reversal of pulmonary vascular remodeling and fibrosis). Dessa resultat stödjer vidareutveckling av CS014 i Fas II med initialt fokus på idiopatisk lungfibros (IPF).

Cereno Scientific Receives FDA Clearance to Initiate Global Phase IIb Trial of CS1 in Pulmonary Arterial Hypertension (PAH)

https://cerenoscientific.com/press-single/

2 Likes

Cereno Scientific befinner sig just nu i ett ovanligt starkt och välpositionerat läge, där flera centrala pusselbitar fallit på plats inför bolagets hittills viktigaste datapunkt.

CS1 har fortsatt att leverera starka kliniska signaler i CU/EAP-långtidsprogrammet. Redan efter fyra månader kommunicerade bolaget att patienterna låg ” in-line med fas 2a” , och därefter har kommunikationen successivt blivit mer framåtlutad - i senaste kvartalsrapporten beskriver man nu effekterna som sjukdomsmodifierande i PAH.

Som ytterligare kvalitetsstämpel har CS1 erhållit Fast Track från FDA och fått klartecken för fas 2b med en studiedesign som möjliggör villkorat godkännande vid positivt utfall. I praktiken innebär detta en potentiellt kraftigt förkortad väg till marknad jämfört med traditionell utveckling.

Att styrelse och ledning nu återigen ingår lock-up inför presentationen av långtidsdata under Q1-26 bör ses som en tydlig förtroendesignal. Historiskt har liknande lock-ups föregåtts av starka utfall. Samtidigt har bolaget varit tydliga med att partnerdialoger pågår med flera aktörer.

Sammantaget – stark klinisk utveckling, regulatorisk validering, löst finansiering och tydliga interna signaler – gör att Cereno framstår som ovanligt väl positionerat inför kommande data. Om CU/EAP-långtidsresultaten som presenteras i Q1 är övertygande, vilket företagets agerande tyder på, så har vi ett spännande år att se fram emot.

Cereno_EN_251220.pdf (1,0 MB)
Cereno_SE_251220.pdf (963,3 KB)

2 Likes