Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

CFD handel

Jag er meget glad i å handle index, problemet mitt er at all CFD handel må skattes av… per trade, noe jag ikke gidder. Kjenner dere till noen måter å unngå dette på? Føles som liten sannsynlighet da det er en regel, men noen nettsider utenlands etc som går an å bruke? Har investeringskonto zero ellers, så får ikke lov til å handle opsjoner, wurrar etc etc ellers. Så er mer ute etter CFD handel.

Hva med xact bull og bear etfene?

2 Likes

Fordelen med CDF er jo at man får en stor underliggende verdi med ett enkelt kjøp. XACT null/bear har vel X 2 som maks? Det er bedre enn inget, men fortsatt :grin:

1 Like

Skal du begynne med CFD handel vil jeg råde deg til følgene:

  1. Ha minst 100-150000kr disp på trading konto, feks 1 kontrakter i DAX tror jeg er rundt 60000kr uten gearing.
    2.CFD ER handel med gearing, vær forsiktig med å sitte høyt gearet over en helg feks.
    2.Velgen en aktør som har åpent hele døgnet, jeg brukte CMC Market…helt grei priser, spreaden er bra på feks. DAX.
    3.Hvis ikke du er super likvid, bruk stoploss!
    4.Prøv demo’en minst en uke helst mer først.
1 Like

Jeg har kjørt mye CDF før, problemet er skatten. Bruker man feks CMC eller IG må du skatte etter hver trade. Når jag tradet indeks kunde det bli 50-60 trades per dag. Det er ikke interessant å skrive opp på selvangivelsen :joy:lurte mest på om det finnes noe plattform som tilbyr zero konto muligheter med skatt etter man tar ut penger. Men mest sannsynlig setter norske regler stopp før det uansett.

Skjønner, dette har jeg ikke hørt om.