Mer et varsel om å ikke høre på disse såkalte ekspertene
Apropos humor, det er vel ikke akkurat vanlig definisjon av bioteknologi ???
https://www.dn.no/bors/circa-group/bioteknologiselskapet-circa-begjarer-seg-konkurs/2-1-1720207
Men DN har jo dyp kunnskap om børs og sånn….
Ja ganske omtrentlig kunnskap om Circa
Mulig de blander med Circio
Helt greit dette. Da sitter jeg forhåpentligvis med mer igjen enn 0,64 når boet fordeles
Jeg vibber at noen kjøper konkursboet. Enten noen fransk aktør eller finsk.
Aksjene får man nok regne med er vært null.
Du regner med at kursen går opp når selskapet går konkurs? Du er god hvis du klarer å overbevise oss andre om at det stemmer!
Nei. Men når boet skal fordeles forventer jeg å få penger. Kursen blir jo etter hvert nullet
Jeg regner med at noen kjøper hele pakka. Fabrikk, pantenter etc. Men til et langt lavere pris enn hva fabrikken kostet ny.
Alternativet er att det utstyr som er kjøpt inn selges og pengene tilfaller konkursboet. Panteter og licenser kan også selges i løsvekt, så at si. Men en slik process kommer at ta flere år. Mulig også at det går att få inn mer penger på at selge utstyr i deler.
30 juni hadde selskapet “total assets 39,5 mill Euro and equity of 26,8 mill euro”
Det er bokført verdi. Det er ikke detsamme som du får da du selger tingene på markedet.
Når gjelden deres er betalt så er det ingenting igjen til aksjonærene.Kan ikke si at jeg syns synd på noen som fortsatt sitter med aksjer her.Når toppsjefen og finansdirektøren gikk så var jo det ett soleklart rødt flagg.Synd at det skulle gå slik fordi produktet deres hadde livets rett. Restene blir vel kjøpt opp billig og dannet ett nytt selskap,men finansiering er jo ikke lett nå om dagen når alt grønt er “bannlyst”
Ulti har penger og kan kanskje kjøpe opp restene?
Så får de utnyttet skattefradrag.
Hvor stor gjeld har Circa Group da?
Edit: Så det selv nå. Mye mer enn jeg trodde.
Hva var den på?
Vid utgangen av 2023 var
Langsiktig gjeld: 1010000
Kortsiktig gjeld: 76277000
Så det blir nok ikke mye igjen vid salg av tilganger etter at gjelden er betald.
Okei takk, ja da ser det ut som skattefradrag på hele greia