Blir kun spekulasjoner, men en ørliten sign-on-fee? Også merker jeg det på gikta at det kan skje noe mer så fort Atlas er ferdig solgt. Hva? Aner ikke.
Jeg tror da nesten at det må være standard. Oppsett av studiet etc. Rart om et biotech med begrensede ressurser løpende skal be om refusjon av påløpte kostnader.
Er det ikke litt merkelig at omsetningen/volum øker etter en mer eller mindre jevn nedgang de siste 5 børsdagen?
Har folk fått julegratiale, har noen av de negative stemmene her på forumet plutselig sett lyset og begynt å kjøpt seg inn igjen eller det bare tilfeldige svingninger?
Julekule og Atlas har gjort inngang fin igjen men nå er det snart over med Atlas.
Entos og muscle/DMD.
Heart+Eye har vært gjennomgangsmelodien, og Circio nevner ikke muskel (AAV) etter ESGCT-poster i oktober. Har heller aldri nevnt noe spesifikt om samarbeidet med Entos. Så når Entos får MUSD 1 fra CureDuchenne, og allerede sitter på en avtale om circvec, skal vi da tolke PLV-circvec på en mer “bokstavelig” måte enn før- altså muscle/DMD ?
Entos CEO and founder John Lewis, PhD, said he began talking with CureDuchenne in early 2024 after the nonprofit group expressed interest in having a redosable full-length dystrophin option available for patients with DMD.
Dr. Lewis told Rare Disease Advisor that the Fusogenix PLV platform “combines the best aspects of viral and nonviral approaches,” aiming to overcome the limitations of current adeno-associated virus (AAV)-based delivery systems, such as the inability to redose and the exclusion of patients with pre-existing immunity. “Fusogenix PLV-based treatments can be given more than once, if needed. This could be a real game changer.”
“The issue is that gene therapy has been inextricably linked with AAV,” added Dr. Lewis, who’s also an oncology professor at the University of Alberta in Edmonton. “That’s why we call our platform genetic medicine and not gene therapy.”
Lubor Gaal, CFO of circular RNA developer Circio, agrees that the FDA is making cell and gene therapies (CGTs) easier to develop, accepting smaller-scale studies for rare disease approvals.
Alternativ 5;
Kanskje noen har innsett at et norsk selskap sannsynligvis er særdeles langt fremme i et helt nytt og lovende biotec-landskap og med to ulike plattformer i dette. Og at dette selskapet sannsynligvis har en god del lavere risiko enn “sammenlignbare” selskap, samtidig som dette selskapet fortsatt er priset særdeles lavt?
Edit: Mcap er i dag på 175 mill nok. Det finnes flere binære biotecselskap på OSE, der portefølgen består av en spesifikk tech mot en spesifikk indikasjon i klinisk utprøving (og dermed 95% sannsynlighet for fiasko), og som har en mcap 4-6x høyere enn Circio.
Røyk to ganger 225 000 stk på slutten der. Nå er det godt mulig det begynner å skje litt. Kommer vel melding fra Atlas om at de har falt under 5 prosent?
Det er det jeg håper på, men hadde ikke vært mer naturlig å snakke med Atlas og kjøpe utenfor børs?
I Europa er de vel nærmest enerådende med sin circularRNA teknologi, kommer ikke på noen selskap her som er på banen. Patentbeskyttet og bred anvendelse.
USA og Kina er det virksomheter som utvikler men med annen tek.
Circio kommer ikke til å få fred fra beilere. Derfor tror jeg også Feasibility studien måtte gjøres uten fremtidige bindinger slik at Circio er clean.
[quote=“Savepig, post:2284, topic:42520”]
Litt av et chart.
Hvordan ser chartet ditt ut i dag Sjef?
Hvilken melding skal komme i morgen?!
Nei men er det selveste doktoren som er på tråden?
Monetize technology in non-core or more complex areas
- Entos Pharmaceuticals
- ReCode Therapeutics
- GenEdit
- Code Biotherapeutics
- Dyne Therapeutics
- Solid Biosciences
- 4D Molecular Therapeutics
- Dyno Therapeutics
- Capstan Therapeutics
- Aldevron
Disse selskapene har leverings- eller sykdomsplattform, mangler optimal DNA-vektor, er “små” eller spesialiserte selskap, og passer i 50/50-FoU-modellen CircVec beskriver
Dette stemmer med:
Mainly for circVec-DNA delivery and vector technology
Monetize technology in non-core or more complex areas
Tycker jag.
Hva skjer nå….? Noen som trøkker noe voldtsomt i åpningen
3millioner i omsetning før 15min 

Den på lav er en flatklemt colaboks jeg fikk trøkka gjennom i panteautomaten på Coop i går.