Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

De satser på 2-3 partneravtaler til i mnd fremover … tenk en avtale før jul og atlas tomme :star_struck:

Man kan håpe :crossed_fingers:t4:

Circio lever selvsagt ikke på “luft og kjærlighet” (selv ikke når luften er full av ærlighet…) Jeg har sjekket litt på bransjenormen, og det er høyst sannsynlig at BP-selskapet som Circio har inngått avtale med har betalt hele eller deler av studien allerede. Jeg vil anta at Circio har insistert på hele beløpet nå, og det er de i en bra posisjon til å kreve. Når det gjelder summen så er slike avtaler selvsagt lite transparente, men et kjapt søk indikerer noe i størrelsesorden “flere til noen titalls millioner kroner”. Penger som kommer godt med, men selvsagt ingen permanent fiks. Men Circio indikerer jo lignende avtale(r), og eventuelle penger i slik(e) dealer, evt med et Atlas-trekk eller to kan være nok til å holde hjulene i gang til de store avtalene kommer.

2 Likes

2 Likes

Jeg har samme lister, men det kommer oppdatering seinere i dag.

1 Like

19 Likes

Feasibility - han sa new area. hm,…altså ikke heart+eye ? Muscle har knapt vært nevnt siden 1H-2025 i august. CNS ?

Intervjuet er fra Jeffries som ble avsluttet 20. november. Ble det lagt ut først i dag ? Merkelig.

6 Likes

Priset til under 200 mill,versegod

5 Likes

Vow, i beste fall er Atlas tomme allerede på mandag…

Også interessant at han mener det ikke er noen store utfordringer…og at de har vært i dialog med flere som er interesserte i å teste teknologien “in-house”…

God start på helgen der altså, NRK Nyheter style :sunglasses:

5 Likes

Vel. Kreft er vel ikke aktuelt. Muscle synes parkert hos Entos (MUSD 1 fra CureDuchenne som støtte til studie ?), heart+eye inhouse. Da må det vel bli CNS da, og CNS+BBB=AbbVie eller Roche ? Da blir det ny tur med sekken full av tomflasker.

Kreft er vel også mulig?

2 Likes

He he nei hvem gjør det? Det er nok noe substans.

De har hatt 2 samarbeidprosjekt med ukjent partner siden i vår. Mulig et av disse er videre og har cashet opp. Feasibility studien.

2 Likes

Tror Circio velger minste motstands vei når circvec skal valideres, og studien er AAV. Så ikke kreft denne gangen. Da er vi vel på LNP-sporet.

1 Like

Det hadde vært meldepliktig med tanke på hvor lite penger CRNA faktisk har, spesielt i kombinasjonen med likviditeten som Atlas bidrar med.

Edit:
Om EQNR får inn 20 millioner betyr det absolutt ingenting, men om CRNA gjør det samme er det essensielt.

1 Like

Det holder ikke med en null til

4 Likes

To veldig relevante artikler i tunge tidsskrift

https://www.cell.com/trends/genetics/fulltext/S0168-9525(25)00283-5?rss=yes&utm_source=chatgpt.com

3 Likes

Du er så opptatt av meldeplikt min gamle venn Solskimm. De har meldt at de får penger. Tenker de har advokater som vurderer hva som må meldes. Hvorfor skal de melde antall kroner???

Det går mot champistid her gode venn. Er du klar?

1 Like

Du kommer tidvis innom tråden for å gi noen stikk (av en eller annen grunn). Det du tidligere har påstått har vist seg å være feil, og så er dette også.

Selskapet har allerede meldt feasibility studie og finansiering av den. Dette er i tråd med MAR. Hvordan selskapet deretter velger å allokere midler er et internt styreansvar/ledelse. De har antakeligvis fått disse midlene up-front. Dette scenarioet er altså ikke noe som utløser meldeplikt på nytt.

Veldig gøy å være med på TekInvestor. De to «forum-guruene» Polygon og Solskimm har vært svært svært negative til Circio siden sommeren. Vel, nå er jeg 200% opp med litt trading… Hva skal til for at dere faktisk setter dere inn i teknologen og sentimentet?

8 Likes

Hvis Atlas fortsetter trenden med å selge 1,5millaksjer om dagen så er de tomme tirs-ons neste uke.
Ser forøvrig at de står oppført med bittelitt mer aksjer enn det de børsmeldte onsdag.

Jeg tenker denne førjulstiden blir særdeles interessant…

4 Likes

Dersom det er upfront i feasibility-studien så er dette ikke inntekt for Circio. Det følger jo med en forpliktelse til å gjennomføre en en avtalt studie - altså en forskuddsbetaling fra BP til å dekke løpende kostnader. Upfront i en lisensavtale vil derimot være inntekt siden selskapet gir fra seg eksklusive rettigheter. Etter IFRS så vil studien mest sannsynlig nettoføres som R&D-kost, ikke bruttoføringen med inntekt og kostnad over resultatregnskapet. Når det gjelder MAR så har nok selskapet gitt det som er nødvendig av opplysninger i meldingen som kom 18. november, selv om det åpenbart har vært kontakt med “whoever” i lang tid forut for meldingen. Noe som muligens (sammen med 5+2 BDs) kan forklare redusert cash burn i 2H.

1 Like