Ser intervjuet med Lubor får tommel opp fra MitoRx Therapeutics.
Ikke så rart det (denne var jeg ikke klar over, tiltrådte i januar i år)
Ser intervjuet med Lubor får tommel opp fra MitoRx Therapeutics.
Ikke så rart det (denne var jeg ikke klar over, tiltrådte i januar i år)
Større beløp skal meldes, det skal være mulig for oss å vurdere risikoen. Om selskapet har 0 eller 20 millioner er ganske essensielt. Spesielt når de har gått bort fra standard rapportering. Går de konkurs 2mnd etter avtalen med Atlas? Who knows 
Kom gjerne med eksempler.
Gratulerer, du må være veldig flink - får du skryt hjemme når du er så flink?
Circio har jobbet med å ta ned kostnaden, og Lubor har hatt ledig kapasitet.
Dette har vært i forståelse med selskapet. Slik er det for meg forklart.
Samtidig så ser jeg at han jobber hardt på, så her ligger vel mer 2 årsverk, enn summen av ett.
En annen ting jeg har merket meg, men mulig jeg har glippet på noen informasjon (er nylig inne igjen).
A) De har oppdatert foilen som sier noe om størrelsen på avtaler inngått siste tiden. Dette for å synliggjøre hvilket potensial vi snakker om.
B) Lubor har nylig vært på besøk hos flere ulike aktører. Ser ingen utfordringer for fremtiden, og virker ekstremt fremoverlent.
C) De har tidligere snakket om avtaler i slutten av 2025. Dette er tonet ned, men de er nå enda tydeligere på at finansiering ikke er noe problem (slik jeg oppfatter de).
D) De har snakket lite om de partnerskapene de har. De er ikke avviklet, hvilket jeg er tilbøyelig til å tenke at har gått inn i en fase om forhandlinger i en aller annen kategori.
Summen av dette gjør at jeg fornemmer det kan ligge noe svært spennende i emning her. Gitt at de er så komfortabel med finansiering som de gir uttrykk for, så høres det ut som det kan bli noen spennende dager fremover.
Har vært klar over at LG er konsulent med oppdrag også for andre. Men akkurat denne har jeg ikke fått med meg. Thats all.
Du bør nesten underbygge denne påstanden som bare blir hengende i tom luft.
Viktig å skille mellom upfront og forskuddsbetaling ifbm kostnadsdekning. Avtalen om “fully funded feasability study” er børsmeldt. Om kostnadene dekkes med forskudd eller etterskuddsvis trenger ikke å børsmeldes.
Inngår de en større avtale med et betydelig (for selskapet) beløp upfront skal det selvfølgelig børsmeldes.
nå har ikke circio så mye utgifter. Den dealen med big pharma kan vel på mange måter finansiere driften av selskapet samentidig som de utfører studien. Pengen går vel til de samme ansatte samme metoder samme lab osv. men hva vet jeg.
Om vi forutsetter at R&D ligger på ca MNOK 20 i 2026, at studien løper i 9 måneder og sluker 50% av alle ressurser, så blir kostnadsrammen nokså beskjeden - anslagsvis MNOK 7,5. Om det følger med upfront så er den ikke av vesentlig betydning eller meldepliktig. Verken pga størrelse, eller art som forskuddsbetaling. Mest sannsynlig så vil studien øke R&D i 2026, men det har ingen betydning i forhold til meldeplikt om gjennomføringen.
Han har hatt ulike ledende stillinger i BMS i 8 år, så kjenner BP vil man tro…
@tverilytt ja, det ser ut for at det er masse som seiler opp her nå.
Jeg opplever at de nå overleverer i forhold til hva de har kommunisert, mens tidligere var det konsekvent motsatt.
Men det er altså min oppfatning.
Med mindre kursen stuper veldig, hvilket jeg ikke tror, så er det gunstig at kursen er såpass høy. Ingen grunn til skattemotivert salg, snarere tvert om, antar flere vil venter til et stykke over årsskiftet med salg (rent bortsett fra at Q1 virker lovende også)
Lubor virker usedvanlig selvsikker i dette innslaget, ser ingen “major” utfordringer, “bare” at ting må verifiseres at et par selskaper.
Så får man tenke over hva man tror om det, og hvor mye man kan legge i det. “Vi får vel se” er vel en sober holdning. Men at potensialet er stort er det vel ingen tvil om.
Ja det hadde vært fint med konkrete kritiske betraktninger. Rundt selskapets teknologi, ikke bare sedvanlig og gjentagende tvil om finansiering. Er det noe med teknologien som skurrer, er det for godt til å være sant, har konkurrenter bedre og billigere løsninger osv. Men det er det lite å se til. Kanskje fordi det er vanskelig å finne gode argumenter for dette? Ikke vet jeg. Men finansiering tror jeg løser seg, gitt at man tror på selskapet.
Det var dette jeg også bet meg merke i. Og det var ikke “hvem som helst” som intervjuet han.
Så bare dette i seg selv oppfatter jeg til å være “strong buy”.
For øvrig enig med deg. Man trenger også kritiske synspunkter, og jeg aner ikke hvor mange ganger jeg angret på at jeg ikke har hørt på disse.
Det med finansiering er jo interessant. Muligens det kommer et trekk eller to til med Atlas, men jeg fornemmer at noe koker i bakgrunnen her.
Det finnes et selskap, Torque Bio - en spinoff fra Duke med MUSD 40 i funding. som kanskje er det selskapet som ligner mest på Circio, men som vi dessverre vet svært lite om. Og det er vel i alminnelighet det største problemet. Hvor står Circio EGENTLIG plassert i dette spacet.
Var det noe snakk om at ett par indikasjoner og R&d plutselig ikke har blitt nevnt av selskapet og ser ut til å bare ha blitt lagt på is?
det jeg ikke skjønner er hvem som tar imot de 21 mill aksjene Atlas har solgt. Det er jo ingen endringer på topp 10 listen. Og hvordan klarer selskapet å betale løpende utgifter når de skal være -8 mill på bok??