Monetize Technology
Revvity (Tidligere PerkinElmer), Global life sciences & diagnostics company, $2.7B+ revenue, Drug discovery, diagnostics, applied genomics.
Global Brain In recent years, we constantly invest in more than 100 startups every year, maintaining a top-level performance globally
Buzz om ikke annet når Circio nevnes/LinkedIn.
Hvor mye tror dere Atlas har igjen? Kan ikke ha så mye igjen?
Tror det er 2-2,5M igjen
Ferdig ila noen dager? Julerakett?
Hvor mye kan de selge på lav omsetningsdager?
Tror det er 10 og 15% men ikke sikker hvor grensen går.
Dersom lav omsetning er under 5M er det mindre enn 2M igjen.
Ok. Satser på ila uken?
Fra medwatch i dag :
“Han understreker at Atlas nå sitter igjen med en «helt ubetydelig» aksjepost og har handelsbegrensninger som hindrer dem i å dumpe aksjer.
De ser på Circio som en oppside nå og har ingen interesse av å selge til lave priser.”
Den er god
For meg ser det ut som de har solgt godt over 15 % enkelte dager. Jeg blir overrasket om de ikke er tomme i morgen eller torsdag.
De har ikke solgt så mye som jeg først trodde og håpet. De har forholdt seg til avtalen.
Jeg synes de selger bra jeg. 1,6 1,6 og 1,3 på de tre siste oppdateringene på E24. Så får vi se senere i kveld hvor mye de solgte fredag.
Har bare hørt Lubor live på Q-presentasjoner tidligere, og det har vært rimelig triste greier. I dette intervjuet derimot gjør han en ekstremt god figur og offensiv promotering av selskapet 
“We just came back from Bio Europe where we had lots of different meetings with different gene therapy companies, and many expressed interest to see if our technology really is that much better than what they are currently using.
[…]
We are on the brink of a really great time. We need to show in a couple of collaborations that it really works and then I think it will take off. I don’t see any big challenges [som var spørsmålet]”
Enig. Han er på offensiven og forklarer enkelt et vanskelig tema.
Ja, hadde ikke noe spesielt inntrykk av han før posten på fredag. Ble imponert over LinkedIn CV-en. Toppen med en i ledelsen som har jobbet hos BP over lengre tid.
3,7 mill igjen fredag ettermiddag. Da tror jeg Atlas snart er ute.
Circio og aksjonærene reddet av Svenskene.
Litt filosofering utenom de vanlige temaene før natta.
Var det en genistrek å opprette datterselskap i Stockholm? Faglig trolig ja da Karoliska har sterkt vitenskapelig miljø og tilgang på kompetente medarbeidere.
Økonomisk ja da driftskostnadene og lønninger sikkert har vært lavere.
Skattemessig - mulig - særlig i forhold til personer så langt. Ikke noe Exit helvete.
Investormessig - tja det har ikke vist seg på aksjonærlistene så langt, men så har nok selskapet en historie og deri sikkert en aksjonærbase. Men norske større bioinvestorer er stort sett fraværende.
Så får Circio likevel til en emisjon. Veldig ryddig basert på eksisterende aksjonærmasse. Ikke noe typisk norsk “kameraderi” emisjon med lav kurs og utvanning av de som har vært trofaste og bidratt i vanskelige tider. Alt helt etter boka.
Hvem står bak? Jo svensk finans.
Vator Securities AB kjører opplegget og svensk investor Philip Ohlsson garanterer.
For et norskeid selskap. På veldig ryddige vilkår.
Dette viser en finanskultur i Sverige som er profesjonell.
Det viser at Sverige har et annet forhold til investeringer enn hva vi er vant til.
De “reddet” aksjonærene og selskapet fra Atlas og finansiell fremtidig usikkerhet. Sammen med noen trofaste norske aksjonærer.
Nå er ikke alle svenske emisjoner så ryddige, så vil ikke si at svenskene er bedre enn i Norge😅 Uansett er denne emisjonen kanskje én av de bedre jeg har sett de siste årene (?). I norsk finans-stil ville småsparere vanligvis blitt vannet ut med 25% uten å kunne delta, og gjerne noen warrants i tillegg for å pisse litt ekstra på småsparere.
Her får vi en mer eller mindre perfekt satt emisjon. Den er helt fair både for de som deltar og de som ikke deltar (gitt selskapets potensiale og tidligere finansielle risk)
Ja, jeg skulle gjerne ønske vi slapp emisjon og fikk en feit upfront, men når de engang måtte kjøre en emisjon så var dette en veldig god måte å gjøre det på. Circio viser respekt til alle småsparere som har sittet som aksjonærer og akkumulert Atlas sine aksjer i en lang periode. Applaus fra meg til Erik og Lubor👏 Så får vi håpe på vellykket teknologi og kurser over 10kr i 2026
Det var nok ikkje svenskene som ville at emisjonen skulle kjørast på ei krone men nokon av dei største aksjonærane som satte det som krav faktisk