Nei! Takk for hyggelig spørsmål i et ellers fiendtlig innstilt miljø.
Kan spørre meg igjen mars 
Lykke til!
Nei! Takk for hyggelig spørsmål i et ellers fiendtlig innstilt miljø.
Kan spørre meg igjen mars 
Lykke til!
Tror ingen er fientlig innstilt Ubrukelig.
“Men man høster som man sår” er et gammelt ordtak.
I er tidlig i desember - Circio er fullfinansiert og ferdig med Atlas, cirvec kan være banebrytende og big pharma er inne… da skjønner jeg ikke de som selger, må ha penger til pølse og brød
Hvilket norsk biotech har man ikke sagt nøyaktig det samme om hver eneste gang da. 
Da kan man bare kaste alle kortene med en gang tenker du? På grunn av tidligere historikk i bransjen???
Er vel heller hårsårhet eller desperasjon i tråden som gjør innlegg leses med vrangforestillinger istedenfor åpenhet.
Hvor lenge tror du luften i ballongen holder?
Nå er den blåst opp av småsparere på atlas har tømt seg.
Halvparten av de som fanatisk kommenterer her trader med hell og uhell på kryss og tvers.
Ingenting er endret her for meg. Mars? kan man ta en ny status. Leverer selskapet eller er det fortsatt usikkerhet og aksjer til 1kr som skal tynge kursen.
I denne posisjonen med disse mulighetene har jeg vanskelig for å komme med tidligere eksempler fra Norge. Så hvis tanken er at bioteknologi er en homogen gruppe og historien alltid gjentar seg. Vel, da er jeg enig.
Ingen vet hva fremtiden bringer.
Det mange forsjellige tilnærminger til Circio prosjektet her inne. Å kalle noen for vrangforestillinger synes jeg er lite respektfullt. Du har heller ikke fasiten på fremtiden.
Det kan gå til himmels eller det kan mislykkes.
Forholder man seg de resultatene de har lagt frem så har det gått rette veien. BP gidder vel ikke å bruke penger på Feasibility studie om det er uten substans?
Så er det opp til hver enkelt å sile ut info og ta sine egne avgjørelser.
Men å gjentatte ganger legge ut negative innlegg uten begrunnelse eller substans, som fremstår som man ikke har satt seg inn i caset, for senere å håpe på å fremstå som “var det ikke det jeg sa” gud. Det er lite sympatisk.
Tja et av verdens største selskaper som har hatt dialog med Circio en god stund og sikkert sjekket Circio og teknologien inn og ut velger å gå inn en avtale og bruke nokre millioner kroner velger eg å tru at teknologien til Circio kan ha noko for seg og det får vi vel kanskje svar på om nokre måneder.Vi må også huske på at biotek er på vei opp igjen world wide kanskje kan vi dra nytte av det også.Før eller siden vil vel et norsk selskap (med base i Sverige)også muligens lykkast?
Trur muligens det ikkje har gått opp for alle her inne for nokre muligheter det ligger i teknologien til Circio, kanskje for mange har brent seg på Nordic Nano,Ultimovacs, Bergenbio m.fleire.Eg veit også historien til Targovax, men Circio er jo et nytt selskap med annen teknologi og eg rekner med at svaret på om dette er liv laga kommer ila dei neste 12 mnd
Jeg har ikke tatt stilling til caset med et eneste ord, derimot gir jeg deg feedback på at ingenting jeg leser her gir noen subsstans for at caset er interessant med et eneste ord. Du kan sitte og rante i vei, men det er ikke særlig overbevisende.
BP har følere ute i literally tusenvis av prosjekter til enhver tid, det gir eksakt 0 indikasjon på suksess eller ikke suksess.
Men de har håndtert denne fasen med finansiering fra Atlas og påfølgende emisjons finfint, så skryt til ledelsen for det. De har klart å komme frem til denne fasen i en tid der risikokapital til norsk biotech har vært totalt fraværende fra de mulighetene som vanligvis har vært tilgjengelig.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Tåler ikke menigheten her litt kritikk?
Drøyt å be moderator og en av forumets beste bidragsytere forsvinne
Usikkerheten gjenspeiler seg i selskapsverdien Save. Dersom Crna hadde klar bane mot mål hadde ikke selskapsverdien vært under 200 mill
Savepig har rett i at de fleste små selskaper feiler. Jeg finner likevel Circio og deres teknologi såpass spennende at jeg har satset litt her. Bob sine faglige vurderinger lytter jeg til. Han har mer faglig tyngde enn de fleste både “erfarne” og “ferske” skribenter på TI.
At noen her blir litt overivrige i sin haussing er det bare å overse.
Ingen av de Nick som hausser mest her kjenner jeg igjen fra Nano og Pcib tiden. Anbefaler dere å lese dere litt opp på historien i norsk biotek. Vi som har vært her i snart 10 år inkl Savepig og u.t. kan historien og ser mange av de samme mønstren i trådene. Det må være lov å komme med noen formaninger.
Dette er definitivt ikke tråden hvor man klager på moderatorer. Er man missfornøyd finnes det egen tråd.
Første og siste advarsel.
Yap, det er drøyt. Neste gang får vedkommende premie også.
@Savepig har rett i tilnærmet samtlige biotecs på OSE har en heftig deliriumsfase der selskap X blir kjøpt opp av BP fordi de er unike og skal revolusjonere industrien.
Det er ingen tvil om at akkurat denne sektoren er så risky at det grenser mot komplett idioti å ha selv 1% av portefølgen her.
Etter Ulti - kollapsen bestemte jeg meg for aldri bruke tid og penger på denne sektoren igjen.
Dog vil jeg påpeke at det er noen vesens forskjeller mellom det standard norske biotec på Ose og Circio:
De aller fleste biotecs er “one trick ponies”, dvs at de har en helt spesifikk teknologi som skal testes klinisk fase 1-3 mot en helt spesifikk indikasjon. Alle disse har gode prekliniske data som ser ellevillt gode ut. Og forventningen er at fase II og III kun er for å bekrefte de tidlige dataene.
Minst 95% av disse selskapene kollapser i møte med større test-grupper og mer strikte studie-kriterier.
Dvs at de har kun et skudd mot mål og de må score på dette. Bommer du blir du dratt bak sjåen for nakkeskudd.
Her finner vi i dag eks NYKD, Lytix og Oncoinvent.
Selskap som har fått nakkeskudd er eks Ulti, Bgbio, PCIB og Nano.
Circio er alt annet enn et “one trick pony” - selskap.
De er ett plattformselskap rettet mot gen-terapi. Dette er CircVec (sirkulært RNA).
CircVec er en generell plattform der man kan sette inn (i teorien) et hvilket som helst gen og teste det mot hvilken som helst indikasjon.
Dette skal ikke Circio selv gjøre, dette skal selskap med økonomi til kliniske studier og spesialkompetanse på spesifikke sykdommer gjøre.
Circio har derfor ikke samme risiko med at et bomskudd = avliving.
Risiko til Circio tenker jeg er at de må levere en plattform som er bedre enn andre selskap på:
i) effektivitet= hvor mye protein bli produsert av hvert CircVec - molekyl
ii) hvor lenge i tid proteinet blir produsert
iii) målstyring til rett organ. Eller rettere sagt unngå at produktet havner i kroppens søppelbøtte, leveren, til destruksjon
iv) toksisitet. Eks er AAV belemret med bivirkninger/dødelighet pga høy konsentrasjon av AAV som må administreres for ønsket effekt
v) manglende finansiering.
Circio har heldigvis levert gode/overbevisende data på alle disse punktene. Og midlertidig finansiering er nå i boks.
Ja, det er preklinisk i mus.
Nei, det er ikke for tidlig å si noe om effekt.
Det kommer til å fungere like godt i mennesker fordi det overordnet er helt likt mRNA - vaksinene mot Covid-19. Og de fungerte veldig godt.
Og den virale vektoren AAV (adeno-assosiert virus) er allerede etablert som behandling på mennesker.
Sånn sett “vet” vi at CircVec kommer til å fungere.
Spørsmålet er om det vil fungere bedre enn etablert tech og konkurrentenes løsninger.
De har i tillegg to ulike plattformer for levering av sin CircVec:
Min vurdering:
Risiko med Circio er betraktelig lavere enn for standard biotec.
Dataene de har presentert til nå ser særdeles lovende ut. Eks slår de mRNA på tilnærmet alt som er verd å nevne. mRNA gir kjappere protein-produksjon, men varigheten er langt kortere enn CircRNA.
All respekt og gode ønsker til de standard biotecene på OSE, men de kommer ikke jeg til å røre med en ildtang engang.
Må få påpeke at jeg har vært med og aktiv her siden den tiden. Og har vel vært investert i samtlige selskap på ett eller annet tidspunkt.
På den annen side så hausser jeg ikke, så du skal få slippe med gult kort