Det blir nok heller en norsk filial av Moderna. Logisk at MRNA kjøper CRNA etterhvert ?
Det utsnittet jeg siterte der er sånt jeg sidestiller med dette “proof of concept” som ble hyppig brukt i Ultimovacs. For nye investorer som ikke er vant til lingoen er både “ekstern validering” og “proof of concept” fraser som går an å tolke mye mer bullish enn det egentlig er grunnlag for.
Det er altså ikke CEO som bruker ordene ekstern validering.
Det er helt standard å omtale vellykkede fase 2-studier som proof of concept. Så Ultimovacs tok ikke munnen full de heller.
Kan man i ettertid si at det ikke er noe reelt proof of concept før man har fase 3-data, eller i det minste randomiserte data i en større fase 2?
Proof of concept er at man har data som underbygger mekanismen og evt. signaler om effekt. Fase 3 avgjør om man har signifikant klinisk effekt eller ei. Synes herr moderator bommer i kritikken av begge selskapene
Jeg har ikke kritisert selskapene overhodet. Dette er helt standard lingo innen biotech, og det betyr det det betyr. Din definisjon av “proof of concept” er helt korrekt.
Det som derimot skjer på aksjeforum er at de frasene veldig lett taes til inntekt for lavere risiko enn det egentlig er, og folk risikerer å investere på feil grunnlag. Derfor presiseringen.
Litt som når folk holder frem “orphan drug designation” som noe som øker sjansen for suksess.
Proof of concept, ekstern validering, gode data (hva er gode data?). Dette er begreper som mange selskaper benytter og som man fort kan bli blendet av.
Utfordringen som investor er å se forbi dette og forstå hva de ulike selskapene har som er unikt. Derfor er jeg glad for at vi har kapasiteter som @polygon @Bob_le_Plast og flere andre som kan gi oss mer innsikt, samtidig som de har beina godt plantet på jorden.
Hvor ble det av hausserne med Birgitte i spissen? Det er nesten som man savner dem. Men bare litt.
Heller enn å diskutere alternative tolkninger av “proof of concept” ville jeg sett på hva man faktisk har fått til med denne metoden, og potensialet ved å benytte Circios teknologi til å forsterke og forlenge antistoffproduksjonen:
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01573-6
38 healthy participants received intravenous single doses of mRNA-1944 or placebo
At 12, 24 and 48 h after single infusions, dose-dependent levels of CHKV-24 IgG with neutralizing activity were observed at titers predicted to be therapeutically relevant concentrations (≥1 µg ml−1)
Birgitte gjorde at jeg personlig kjøpte på 0,6kr. Vedkommende var svært opplest og kom med mye gode inputs - have some respect. Ellers har en del forlatt tråden og forumet etter moderators fadese. Titter innom en gang i blant selv, men orker bare ikke å være så aktiv som før.
Samme her!
Samtidig gjorde Birgitte at flere kjøpte i Targovax hele veien ned til nesten null. Samme i ULTIMO. Hen har vært bull gjennom alle tenkelige og utenkelige utfall. Flott at noen kjøpte på 0,6, men hvor god treffprosenten er kommer nok an på øyet som ser.
Høres skremmende ut at dere har kjøpt på bakgrunn av en haussette profil på et aksjeforum. Er vel lurt å gjøre seg opp en egen mening ikke følge etter andre på den måten. Enig med siste taler - mulig det går bra i dette tilfellet, men det er mange eksempler på at det ikke har gått så bra.
Du vrir på ordene mine. Selvsagt gjorde jeg egen due dilligence, men Birgitte bidro til en god debatt. Det var faktisk litt gøy å sparre her inne for bare noen måneder siden. Du beviser mesterlig med kommentaren din hvorfor dette forumet har blitt søppel. Nå tar jeg en ny pause.
“Det er helt standard å omtale vellykkede fase 2-studier som proof of concept. Så Ultimovacs tok ikke munnen full de heller”
POC er standard formulering som ikke gjør annet enn å understøtte videre utprøving. Det sier lite om mulighetene for å lykkes.
Zelluna bruker i sin børsmelding om prekliniske resultater begrepet “compelling” (overbevisende).
Resultater fra videre kliniske studier vil vise om det var å ta munnen for full…
Ordbruken og begrepsapparatet som brukes i børsmeldinger spesielt innenfor biotek er verdt en studie i seg selv, men hører neppe inn i en selskaps spesifikk tråd
Det er sikkert flere her som har interesser i flere selskaper, og tråden brukes flittig til å drøfte forhold i bransjen som ikke er selskapsspesifikke. Det må da være lov å se ting i en større sammenheng?
dette har ikke blitt børsmeldt?
Finfint det her!
Blir mye lettere å få en god safety-profil siden man på vaksiner kan bruke langt lavere konsentrasjon for samme effekt som eks covid-19 mRNA.
Godt nytt år alle medaksjonærer
og alle potensielle investorer.
Dette samarbeidet er ikke nødvendigvis betydelig kursdrivende alene, og det er ikke kommersielt i seg selv … ,men likavel verdt å merke seg
Det er et kvalitetsstempel, ettersom initiativet kommer fra et tungt amerikansk fagmiljø.
Det er også en gratis opsjon for oss – Circio bruker verken kapital eller interne ressurser. Samtidig er det et signal om at circVec treffer reelle, uløste behov, også utenfor gen- og celleterapi.
Sett sammen med pågående Big Pharma-mulighetsstudie og en emisjon som i stor grad er sikret, fremstår caset etter mitt syn LANGT mer robust NÅ, enn for bare et halvt år siden, selv om alt, som vi er fullstendig klar over fortsatt er preklinisk.
Altså enda et skudd på mål dette! Og enda flere kommer …
Min sannsynlighetsberegning tilsier at vi burde vært priset langt høyere! ,Men typisk meg og være uenig med markedet
I know!
Fra mitt ståsted begynner dette å se rimelig pent ut Mtp risk–reward. Det er verdt å minne om at det i liten grad er Circio som skal bære risikoen og kostnadene ved å ta dette hele veien til markedet. Selskapet posisjonerer teknologien tidlig, mens tunge og kostbare studier i praksis må tas av partnere.
Nå er det i praksis opp til markedet om man vil støtte opp i kommende emisjon, dersom man har tro på caset. For egen del går jeg, for meg - tungt inn i emisjonen og tror 2026 kan bli året for en reell turnaround – og det backes opp med cash herfra! Ser frem til at kruttrøyken fra emisjonen har lagt seg og vi kan fokusere 100% på å bygge moment! Kan bli vakkert dette!