Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Har bare fulgt med med et kvart øye her. Blir warrantsene omsettbare?

1 Like

De (styret) kan velge å liste dem besluttet man på EGF. Kommer vel an på hvor selskapet og kursen er om noen måneder. Hvis “avtal med en betydande upfront” kommer innen mai så vil de jo garantert bli omsettbare :wink:

En annen ting: @Crna , jobber du i selskapet? I så fall vil jeg si at vi har hatt veldig fruktbare bidrag fra ledelsen i andre selskaper på Tekinvestor tidligere og at det dermed er helt ok (og kanskje best) å gi seg til kjenne. Folk her forstår og respekterer også innsideproblematikk.

7 Likes

Det er vel bra å bruke norske ord, så tegningsopsjon er vel det begrep som er blitt brukt her. Skal vi bare kalle det det framover? Opsjonselementet er vel fordi dette ligger en del fram i tid.

1 Like

frittstående tegningsretter er hva selskapet kaller dem på norsk.

En opsjon er en avtale med en motpart. Og det blir ikke disse

1 Like

frittgående tegningsretter er mer lykkelige enn tegningsretter i bur

2 Likes

:slight_smile:

Yepp, men visste dere at egg kan gå ? Ja, ifølge Meny :slight_smile:
image

Sorry for off topic måtte bare.

3 Likes

Circio Holding ASA Subscription period for the rights issue expires today

Circio Holding ASA Subscription period for the rights issue expires today

Circio Holding ASA Exercise of subscription rights in the rights issue by primary insiders

4 Likes

Noen som har telling på hvor mye aksjer innsiderne har tegnet for inkl overtegning?

1,5 - 2 millioner aksjer

Jeg tegnet meg i går. I tegningsblanketten måtte man angi kontonummer for trekk. Jeg regner med at jeg kan bruke brukskonto fra hvilken som helst bank som står i mitt navn? Noen som vet? Jeg ble plutselig litt usikker?

Min forståelse er at du kan bruke hvilken som helst bankkonto i ditt eget navn. Selv har jeg tegnet meg såpass at jeg måtte øke beløpsgrensen for overførsler i banken. :slight_smile:

1 Like

Når kursen stiger i dag så tipper jeg forskjellen i tildeling overtegning mellom zero og vanlig vps-konto blir enda større - som er ganske irriterende for oss med sistnevnte. Hva tror folk? 40% for dem med zero og 15% for oss andre stakkarer?

2 Likes

For zero er der vel to bevegelige deler, både tegning internt blant zero kunder og tegning ellers.

1 Like

Ja det går helt fint. Gjorde det samme i forrige emisjon jeg deltok i, og har gjort det i denne også. Brukskonto i mitt navn. Da risikerer jeg ikke at der ikke er penger.

1 Like

Jeg hadde problemer med å selge noen tegningsretter på Nordnet. Jeg måtte gjennom en test som bl.a. gjaldt noe de kalte tegningsopsjoner som jeg ikke forsto hva var for noe. Men de hadde en opplæring og etter flere prøver besto jeg eksamen og fikk solgt dem. Jeg vil anta at en del småaksjonærer kan få samme utfordring.

1 Like

Zero kunder skal nå kunne se hhv tegning og “søknad” i aksjeoversikten.

1 Like

Sikkert jeg som har gjort en feil men sabla irriterende når jeg tegner meg på vps og legger inn bestilling for så nå få melding om at jeg ikke har fått tegningsrettene mine. Har jo heller ikke hørt noe fra nordnet??