Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Tegningsretter ble fjernet fra vps idag. Skal ligge en endringsmelding der

Aaah så jeg har fått dem selvom de står i null?Har jeg misforstått!
Får legge det til på amatør kontoen min😊

Circio Holding ASA announces substantially oversubscribed preliminary result of the rights issue

21 Likes

Toppen dette, overtegnet 400% :cowboy_hat_face:

EDIT: JEG overtegnet 400%>

2 Likes

Sikkert fordi de annonserte i Finansavisen :grin::wink:

Så de fikk overtegning 400% +15mill ekstrategnede emisjonsaksjer uten warrants, eller leserjeg med JAY-Briller her?

Alle fornuftige folk tegnet jo for flere enn de hadde retter til. Det spennede blir nå hvor mange dimlinger som lot dem fare

2 Likes

Er ikke like risiko pervers som tidligere, men syns dette begynner å se bra ut nå. Bra med finansiering, inside kjøp, samarbeid, kontroll på kostnader, interesse og avtaler på feltet og unik kompetanse. Det jeg syns er en risiko som selskapet selger litt for hardt i presentasjonene er at det er to personer som bærer selskapet. Hva skjer om Hansen eller Wiklund glir på glattisen. Er IP sikret og utviklingen på et nivå at circo har verdi for BP uten disse to? Noen som har noen tanker? Har tatt min andel i emisjonen, men er litt avventende med å øke pga sistnevnte.

Mitt inntrykk er at det jobbes kontinuerlig og profesjonelt med IP i dette selskapet. I de fleste andre selskaper er det nok en langt større risiko for at nøkkelpersoner tar sin hatt og går heller enn at de glir på glattisen. Det første tror jeg i hvert fall det er liten fare for at vi ser i Circio nå, for den kommende perioden tror jeg både Hansen og Wiklund vil være med på!

3 Likes

tilbudet på Circio aksjer er vel over nå:)
rekner ned selskapet har resultater og samarbeid som snart kan meldast markedet

3 Likes

Da fikk jeg svar på spørsmålet mitt fra i går :grinning: (det var altså nei)

Men enig. Nå er Circio trygt finansiert forbi VIP for første gang. Det burde være transformerende for verdsettingen.

9 Likes

Man må erkende, at ledelsen i CRNA reelt har formået at frigøre selskabet fra det såkaldte dødsspiral lån, levere stærke resultater, samarbejder samt øge opbakningen betydeligt blandt aktionærerne.

Det er ganske imponerende at stå i en situation med 50% overtegning i betragtning af, hvordan situationen så ud for selskabet for bare 12-18 måneder siden.

Jeg deltog som pre-subscriber og har i tillæg overtegnet i depoter, der ikke kunne bruges i pre-subscription; uden at det skal være en spådom, så gav dagens handel en tidlig indikation på udfaldet af emissionen (måske spekulativt) og det bliver spændende at se, hvordan markedet reagerer på det endelige udfald i morgen.

Gratulerer til alle, der forhåbentligt får tildelt samtlige aktier i tegningen.

8 Likes

Betyr vel liten overtrening for oss det da?

Du må gjerne utdype det der. Forstod ikke den helt.

Skal vel bra opp på denne meldingen. Her er det noen som har satt av penger de ikke får brukt.

Overtegnere blir prioritert før garantistene

2 Likes

Logisk set (og rent historisk) er der ofte nedsalg utroligt tæt på (eller under) tegningsprisen i de sidste dage af tegningsperioden; dette ud fra en betragtning af at eksisterende aktionær, der sidder med fx 1 mio tegningsretter og 1 mio aktier, alene på dagens VWAP har kunne realisere 8-10% rabat (altså bruge dele af salgssummen til at dække tegningen og i tillæg benytte proveneu til at dække evt. overtegning).

Der er stadigvæk en vis risiko for at dette kan ske, eftersom pre-subscribers har været bundet rent juridisk af at sælge bare én aktie (netto) jfr. positionen før den såkaldte “wall crossing” (altså, at man bliver insider med tanke på deltagelse i emissionen).

Som pre-subscriber kan jeg reelt sælge helt ned til 0,90 og gå i break-even (fordi man modtager 11% yderligere aktier som kompensation), men personligt kan jeg sige, at jeg agter at sidde med i en længere periode og min opfattelse fra de større aktionærer, som jeg har dialog med, er at de sender samme signaler.

Dialogen med ledelsen under planlægningen af emissionen og særligt Erik Wiklund har givet anledning til en øget respekt for hans person, fagligt som personligt. Der er arbejdet mange timer fra deres side for at få dette til at blive en succes og jeg er imponeret over, at den svenske garantist trådte til og accepterede en strike price på 1,00 NOK … det sender et massivt signal om tillid til selskabets teknologi og potentiale, og ikke mindst den ledelse, der skal levere resultaterne.

Alternativet var en række garantister, der forsøgte sig med massive rabatter og en strike price under 0,60 NOK, men de største aktionærer og den svenske garantist var således villige til at sende et signal til markedet om, at man reelt ønskede at kapitalisere selskabet uden at udvande egne eller eksterne aktionærers positioner.

CRNA er således, ud fra de umiddelbart annoncerede planer og relaterede burn rates, finansieret ind i H2, 2027, potentielt meget længere afhængig af selskabets evne til at kapitalisere på de aftaler vi alle véd er ongoing.

Baseret på garantistens signal i emissionen og afhængig af graden af endelig overtegning, så er det ganske muligt, at denne ikke modtager aktier og således må samle op i markedet; her skal man tænke på at garantisten oprindeligt garanterede for 20 mio aktier á 1 NOK.

Svært at sige, hvordan markedet reagerer på den korte bane, men umiddelbart synes 2,00 (maj, 2024) og 5,50 (oktober 2023 - april 2024) at være niveauer, der hurtigt kan blive aktuelle.

:cake:

15 Likes

Det betyr ikke med nødvendighet at garantisten kommer til å samle opp i markedet.

Vil si det er en stor fordel at de som får aksjer her ikke er flippere av typen Aksjesladder gjengen. Er vel stort sett eksisterende som kan caset som får aksjer og ikke folk som ikke vet opp ned pa biotek

4 Likes

Kanskje Philip Ohlsson kjøpte en del retter forrige uke? :man_shrugging: