Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

meget gode dager som aksjonær,gleder meg til neste gang selskapet gir lyd fra seg:) en del mindre børsmeldinger no når Atlas er borte

3 Likes

Fortsetter det som nå må jeg bytte nick! :grinning_face_with_smiling_eyes:

10 Likes

Tror “SteinRik” er ledig :wink:

4 Likes

21 Likes

Er det noen her som kan synse noe rundt i hvilke tilfeller det vil være gunstig å bruke syntetisk cRNA vs. circVec? Intuitivt høres “naturlig” proteinuttrykk a la circVec ut som en vinner? I tillegg til at cirVec er enklere, billigere og muliggjør tilleggsfunksjonalitet… Men syntetisk cRNA må vel ha noe for seg?

Både Orbital og Orna ble kjøpt som plattformer basert på syntetisk cRNA. Total pris BUSD 4 om jeg husker rett, så noe har det nok for seg :grinning:men poenget i denne formuleringen er vel å poengtere at circvec-DNA er et alternativ til syntetisk cRNA. Vaksiner er antakelig et område der syntetisk cRNA er bedre egnet enn circvec-DNA.

4 Likes

Ja, og som vel @Bob_le_Plast har forklart oss flere ganger, så baserer Circio seg på DNA, de andre på RNA. Som er en vesensforskjell i seg selv huh…

Ja, det er jeg klar over og en takk til Bob for alle bidrag! Det var mer den fremtidige markedssituasjonen jeg ville belyse.

1 Like

Kan presisere litt:

CircVec er et DNA-konstrukt/kassett (faktisk usikker på hva det beste navnet på norsk er) der man kan sette inn et hvilket som helst gen.

CircVec kan settes inn både i virus-vektoren AAV og som et eget “syntetisk”, sirkularisert DNA-konstrukt.

Strategien er å levere det som DNA til cellen slik at det kan produseres mange nye circRNA fra hvert CircVec DNA-konstrukt.
I motsetning til konkurrentene som leverer det som RNA, med alle begrensinger det medfører.

For AAV er det begrensinger på størrelse siden viruset er lite og har begrenset kapasitet på størrelse av mål-genet.
Og AAV kan kun administreres en (1) gang pga vertens immunrespons på viruset.

“Syntetisk” CircVec er samme DNA-konstruktet men uten størrelsesbegrensing på målgenet. Dette fordi CircVec skal pakkes inn i en spesialisert fettboble kallt Lipid Nanopartikkel (LNP) for levering.
Og LNP gir ingen immunrespons, så det kan brukes mange ganger.

Circio fokuserer på AAV først siden metodikken allerede er i bruk på mennesker som behandling. Viruset er hyllevare og kan bli levert med forskjellig vevs-tropisme (-preferanse).
Så det er et kjappere skudd på mål.

LNP kan nok bli mer tricky på målstyring, men har så mange andre fordeler at det garantert kommer nye varianter der også det blir håndtert.

Sånn isj…

16 Likes

Informasjon om TG01 vil være tilgjengelig mellom april og juni; TG01 kan potensielt generere milliarder av dollar i inntekter.

Fase 2 annonsert fra USA.

jøje meg

5 Likes

TG01 ligger brakk, dekket av støv bakerst på hylla

Tviler på at denne kjøpsposten ligger på frem til 09:00, men det hadde jo vært kult hvis det skjer!

5 Likes

TG01 er i en pågående studie ja.

Men forhåpningene om at det skal bli til noe er vel heller…lave.

Tenker du da på noe ala LNP+Antibody+PEG erstatning

Lurer jo på hva koblingen certest+circvec har jobbet med siden 2024, og hvor det kommer til anvendelse. Her er det jo også Circio som til slutt må kjøpe løsningen dersom den kan brukes til noe.

Når det gjelder antistoffer/fragmenter av antistoffer så er det kanskje litt interessant å nevne at Neoregens samarbeidspartner A-Bio (next-gen-LNP) har kjøpt et stort bibliotek av antistoffer som de videreutvikler etter at grunleggeren (en Japansk professor) gikk bort for noen år siden.

1 Like

Kjekt for oss som ikke skjønner så mye av sånne kurver om du ville lagt til noen tanker til hva vi ser? Så kan vi kanskje lære litt også :slight_smile:

Er det sånn at hvis en analyserer dette så sier denne grafen at den kan falle ned til sånn 2,8ish, men at det er er noen støtte nivåer innenfor trendkanalen på bl.a. 3,26 (hvis det er trendkanal det heter) ??