Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

16 Likes

Blir ikke billig å løse inn TR om dette fortsetter…rettelse, det blir kapitalkrevende.

Jeg tenker å selge aksjene for å innløse mine warrants. Høres i alle fall lurt ut :sweat_smile:

1 Like

Warrantsene priser en aksjekurs på drøyt 3 kr i månedsskiftet mai / juni

2 Likes

Betydelig disconnect ja. I grunnen rart når topp 50 heller ikke endres i særlig grad.

De matcher nok bedre når tegningsperioden nærmer seg.

2 Likes

20% rabatt er 20% rabatt om man planlegger å handle aksjer i Juni.

Kan det bli større rabatt ved å handle aksjen nå til kr 10 dersom den ender opp på kr 15 i Mai? Selvfølgelig. Er det enda større potensielt sprik i TR kurs (~0,62 per idag) mellom en fastsatt aksjekurs på kr 10/15 der TR da prises til kr 2/3 minus TR kostpris? Jepp. Selv sitter jeg med begge deler her.

Det blir nok handlet warrants

Kursen i Circio går så hardt at det er ikke enkelt å charte på en måte som gir mening, utover å bare konstatere at ingen salgssignaler av særlig kvalitet har egentlig blitt avgitt siden emisjonen.

Meldingen om samarbeidet med det japanske selskapet kom på et magisk tidspunkt, det var egentlig eneste gang den virkelig så shaky ut

Hvis trenden holder seg, så ville kursen nå 22+ i fellesferien :stuck_out_tongue:

8 Likes

Er det egentlig sikkert at warrants gir 20% rabatt hvis selskapet blir kjøpt opp?
Sånn jeg forstår det gjelder den rabatten bare ved vanlig innløsning (VWAP), ikke automatisk ved oppkjøp. Og i vilkårene står det jo at warrants ikke har spesielle rettigheter ved merger/overtakelse. Så i tillegg kan Warrans bli gullkortet eller svarteper ved plutseig oppkjøp.
Betyr ikke det at det da er opp til hvordan en eventuell deal blir laget?
Noen som vet sikkert?

Tvilsomt med oppkjøp før mai/juni, og merger (fusjon) er enda mindre sannsynlig på så kort tid.

Enig i det. Oppkjøp før In Vivo sykdomsmodeller tror jeg er svært lite sannsynlig. Det samme før IND (ref Orbital/Orna). Dark horse - data BP feasibility.

Et bud tar fort 2- 4 måneder å gjennomføre fra bud blir framsatt til transaksjonen er gjennomført. Og da er vi godt inne i eller over warrentsperioden selv om budet kommer i dag

Legger hodet på blokka og sier jeg fremdeles personlig mener den ville kursoppgangen i hovedsak bare er et enormt retail fomo bullrunn som har inntatt sin egen logikk, og at fraværet av store penger på topp 50 samt mer muted utvikling på warrants gir et signal av høyere kvalitet på prisingen av selskapet.

For all del kan man slenge seg på en aksje som har så kraftig momentum og gjøre en trade eller 25, men mesteparten av volumet man ser er bare trading, algoritmer og luft.

Til de som har klart å følge en plan gjennom et sånt bullrun og ikke endt opp med å kaste bort all verdi på tulletrading: Fantastisk jobbet!

10 Likes

100%. Er veldig Wall Street bets over dette, særlig hvis man leser hva som skrives på Shareville… men for all del, kan sikkert fortsette videre mot himmelen - helt til folk ikke lenger har troa og blir redd for å tape penger.

2 Likes

Kan skjønne hvor du kommer fra, men det er FULLT mulig at retail faktisk er tidlig ute og oppdager det som i praksis er et fundamentalt feilpriset case med betydelig oppside. Det er ikke første gang markedet bruker tid på å prise inn ny teknologi eller skift i risikobilde, spesielt når meglerhusene henger etter – vi har jo sett nivået selv, ref. Holom/DNB og Co. Samtidig begynner både datapakken og samarbeidsaktiviteten å ligne på det vi har sett i andre selskaper som har fått langt høyere verdsettelse på tilsvarende stadie. Da er det ikke “luft”, men en reprising som bare starter i feil ende av markedet …

9 Likes

Det er godt folk har AI. Du har selvfølgelig rett til din mening, men jeg mener dette er like smertefullt å lese som den banneren som var oppe her for Ultimo.

Selvfølgelig er det mulig, marketcap på tidligfase biotech var jo glatt 4-6 millarder på oslo børs i tiden radforsk var brennhett, sånn sett er jo 2 milliarder fremdeles helt moderat.

Veldig bra børs for preklinisk ja, ellers nokså tøfft å være biotekselskap :sweat_smile::see_no_evil:

1 Like

Slik Nordnet har rigget Shareville-forumet nå, så er jo børsen generelt veldig bra for retailmania. :stuck_out_tongue:

1 Like