Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Da var det kanskje heller ikke en som selskapet ville ha med videre ? Både han og gamle aksjonærer har jo slitt med litt av hvert opp gjennom årene. Både tresko-folket og andre med korte bukser.

Imponerende at de trofaste aksjonærene glemte så fort at selskapet hentet 4 mill månedlig til 60 øre per aksje. Selskapet hadde en emisjon på 100 øre for noen måneder siden. Så jeg forstår selskapet veldig godt at de takker ja til dette tilbudet på 1 080 øre per aksje.

2 Likes

ledelsen jobber for aksjonærene! Det er aksjonærenes interesser som bør trumfe alt i et børsnotert selskap. Aksjonærene ble i dette tilfellet vannet ut på 30% underkurs (selv om ledelsen skjønnskriver det som så og så mange prosent over VWAP de siste dagene i meldingen). Og det var helt unødvendig!

2 Likes

Lett å skjønne for selskapet, men for dagens aksjonærer betyr det mindre enn minst at Circio har penger til 2030. En teknologi som har en lysende fremtid vil kunne hente nødvendig antall kronasjer til stadig høyere kurs underveis. Og om den til slutt feiler, bortkasta penger.

2 Likes

De fikk være med , og følger man aksjonærlister så ser vi om noen dager om de øker , eller solgte seg rett ut … who knows :sweat_smile:

Fasit over helgen på d tror jeg :relieved:

Jeg valgte å være anonym med mine panteflasker

Håper du holder oss oppdaterte :cowboy_hat_face:

Aksjonærliste finner de fleste vel, men ja blir spennende og se :relaxed:

Kan ikke si annet en sterkt av ledelsen å utnytte det elleville Momentumet denne aksjen har hatt, å for aksjonærer så må jo dette være et super positivt tegn.

Mtp at ny aktører er villig til å spytte inn såpass med kapital til den kursen.

Frem til nå har det vært svært vanskelig å forstå hva, eller hvem som har stått bak det elleville volumet.

1 Like

Kanskje de nye aktørene ikke er så ille, kanskje… er de som låner ut til short som burde få smekk.

Jeg er spent på listene jeg nå ! og håper short blir tatt med shortsen på knea :sweat_smile: kanskje helt nedpå anklene

De har nok hedget med kjøp av warrants, de er ikke dumme :relieved:

Dag 3 med fall imorgen, og da det snur ?

Buy 09:20 ? Hmm :thinking:

4 Likes

Bra at selskapet har fått påfyll av cash!

Når det gjelder hvem som deltok i emisjonen så er det nok mye som tyder på at dette er finansielle investorer. Tiden vil vise!

Har man ikke fått tak i nok aksjer til å kjøre en short kampanje så er det jo en god ide og betale 250 millioner for å så kunne shorte verdien av selskapet fra over 3 mrd til f.eks. 1 mrd. Så ja, det er absolutt en mulighet at det er planen.

Viktigste for meg er at selskapet har cash og at de fortsetter å vise disiplin og ikke roter disse pengene vekk.

2 Likes

https://biostock.se/2026/04/circio-diskuterar-potentialen-med-cirkulart-rna/

11 Likes

9 Likes

Kan man ta polygon for noe, så må man det :grinning_face_with_smiling_eyes:

" Å forfordele betyr tradisjonelt å gi noen mindre enn det de har krav på, eller å forbigå noen ved en fordeling."

Carry on.

Skjønner godt lunken stemning rundt denne emisjonen.

1 Like

Hadde det ikke vært bedre om de faktisk fikk EN stor langsiktig investor, og kanskje til og med fikk han/henne til å akseptere en 6 mnd lock-up? Da hadde man hatt større sikkerhet for at det er etterspørsel for å tegne for warrants på de kursene vi ligger på nå.

Men jeg er jo også så tungnem at jeg ikke skjønner at de måtte hente disse pengene før den kommende warrantsinnløsningsperioden :sweat_smile:

3 Likes

Fordi det blir ei uke eller 2 med :,Aia carimba stemning og kursen slenger mellom … hmm 9-12kr da , og “the company”, kan ekspandere /utvide/øke/ styrke /ansette/ starte studier … ja,vet ikke jeg … masse … i 3-4 år fremover…

Men Fadern ! Jeg gikk ikk på 13,50kr og nå er kursen 11,80!

Møkkaselskap!! :sweat_smile::joy:

2 Likes

Erik ble referert på noe annet i Finansavisen

Edit : Det blir derfor en kombinasjon av mer aktive «deal-investorer» og langsiktige helseinvestorer, sier Wiklund

2 Likes

Bedre med 200 millioner på konto enn noen warrants som går opp i røyk.

5 Likes

Hvis de bare hadde giddet så hadde de kunnet justere dette på en måte som gjorde at de ikke gikk opp i røyk. Men det ville vært et litt mer jobb enn å bare si ja til Pareto sitt forslag. Og det ville ikke favorisert (altså ikke forfordelt :sweat_smile:) Pareto sin kundeliste av bakoversleiker - som er viktigst for Pareto

3 Likes