Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Men hva kan “gribbene” gjøre?
De kan gå short, også med en høy risiko.
Selskapet er nå økonomisk robust, og det handler nå om teknologien leverer. Om den gjør det står det “grillede gribber” på menyen :fire:

Hvor tror du den statistiske risikoen ligger, spesielt for kvantefolk som melker systemet systematisk og matematisk?

Med mindre det ligger en stor industriell aktør skjult i ordrebøkene vil “burkagjengen” trykke kursen ned over tid.
Kjøperinteresse fjernes ved å presse kursen ned på lave volum. Så fort de som kjørte kursen ser at de ikke får operere på egenhånd er dette fort et narrativ som kan bli styrende.

Det er greit nok det, men de har fortsatt ingen kliniske studier og er pdd et rendyrket “partnerplay”, med mindre det er noe jeg ikke har fått med meg. Eller er CRNA kun for å behandle mus?

Det sagt; Circio har vekket sektoren her på berget igjen - takk og lov.

Forhåpentligvis ruger det noe interesse for andre potensielle 5-10x’ere på børs :grinning_face_with_smiling_eyes:

EDIT:
Viser det seg nå at det ER en industriell aktør så skal jeg være den første å bøye meg i støvet… Brent barn skyr retorikk fra bioteks :laughing:

1 Like

Fra alle oss som har trodd på eventyr i ulti, nano, trvx, nykode og pcib tidligere. Dere hauser og ronker dere opp. This time its different høres det ut som, mulig det, men risikoen er fortsatt skyhøy og fornuftig diskusjon rundt aksjen er det forumet ønsker. Dropp enlinjers innlegg om utvikling minutt for minutt.

2 Likes

Ja, og diskusjonen handler både om teknologi og økonomi.
Det som teller nå er teknologi (selv om kursen fra minutt til minutt forsåvidt kan være interessant for de som skal trade i aksjen.)

Det er ingen teknologi uten økonomi, sa syvende far i huset.

Nope. Kun for å få friske mus til å lyse

Bare for å trigge @chris3 :stuck_out_tongue:

1 Like

“Det er ingen teknologi uten økonomi, sa syvende far i huset”
Derfor var det riktig av selskapet å gjennomføre emisjonen…

Korrekt - og dermed blir markedssituasjonen fullstendig endret i forhold til siste ukers aktivitet… De som har hatt styringa på kursen vet hva de driver med :slight_smile:

5 Likes

Tja, men de hadde da nok penger til å vente på at 60 mill warrants kan benyttes til å tegne aksjer for 80 % av markedskurs. Jeg skjønner som tidligere skrevet ikke dette hastverket med å få inn disse pengene.

At Pareto trykker på og får satt en emisjon som de antagelig tjener 5 % eller mer på er ikke ett tilbud man behøver å si ja til - kanskje med unntak av om det hadde vært rene langsiktige biotek spesialister, men det var det jo ikke. Flere tradere trenger jo ikke aksjen, likviditeten i aksjen har jo vært helt ellevill i år.

1 Like

Etter min erfaring går ikke spesialister inn på 10,80 kroner for å tjene noen øre. De forventer gjerne 5–10 gangeren i avkastning for å ta risikoen i denne typen investeringer, sier xxx.

4 Likes

Fordi det som regel går rett i dass. :stuck_out_tongue:

Og så er det jo bare tull hele resonnementet. Tvert i mot er det sånn at mange av Paretos beste kunder har det som basen for hele sin inntjening å delta i emisjoner for å gjøre en rask flipp.

2 Likes

Ja, og så kan man jo bare spekulere i hvorfor akkurat nå? Hvorfor «nå eller aldri»…? Noen vet noe…?

Kanskje bare fordi det er så høy omsetning (+ mange eiere) og mye lenger ned til bunn, enn om de hadde gjort det samme på 1 kr.

Nettopp høyden og det at de naturligvis gjør dette for å tjene penger gjør det i mine øyne svært interresant

09:20 ser ikke så gæli ut nå :face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Vi vår vel vite etterhvert hvem som deltok. Mange skråsikre her ser jeg. Uansett, pengene er på bok og selskapet har gjort en god deal. De største aksjonærene ga sitt bifall.

1 Like

Det var vel ikke Pareto som trykket på? De fikk i oppdrag og tilrettelegge! Trykket fra investorene gikk direkte til Circio/Wiklund.

3 Likes

Problemet for mange er at det står Pareto i børsmeldingen. Det er som å henge opp bilde av Sylvi Listhaug på Rødt sitt landsmøte.

3 Likes

Den gjennomsnittlige investor og daytrader er årsak til at shortere lykkes.

Ved neste emi i ett eller annet biotec så skal jeg pinadø gå short bare for underholdningens skyld :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 Likes