Gir ikke mening for min del. Kniper sammen til mandag 
Nei, det virker som du har bestemt deg ja. Vi får se på mandag.
Så litt på denne i midten av februar da den kostet rundt 1,3kr, vet ikke hvor mye jeg hadde gått inn med dersom det hadde vært aktuelt men det ble til at jeg stod over for min del.
Skummelt å selge med tap i andre posisjoner til tider for å flytte penger, men nå kan det være jeg “brenner inne” i NTI i stedet.
Litt trist for min del da det med samme beløp hadde forandret livet mitt ganske mye på kursen Crna er idag, og det bare på rundt 2mndr, men slik er det. Har hatt etpar av de på de årene jeg har hatt penger investert.
“heldigvis” har jeg hatt nederlag i livet som penger ikke kan bøte på, det er en kynisk trøst når man føler man har “tapt” noe på investeringer man vurderte men ikke gjorde.
Ikke at det er synd på meg da 
Det er lørdag og håper lov å kokkelimonke litt over noe godt i glasset 
Har tenkt litt rundt tidsaspekter rundt Eli Lilly sitt oppkjøp av Orna Therapeutics, annonsert 9. februar i år, vs Circio.
EDW sa i Investornytt Børsfredag i går, at Orna Therapeutics er kanskje 18 måneder før oss i utviklingsløpet. Og det viktigste datapunktet de hadde som ikke vi har, er at de har validert teknologien sin, og vist veldig lovende resultater i studier i ape.
Nå kan vi sette i gang studier i priamter / ape fortere enn planlagt, så realistisk så vil jeg kanskje anslå at vi i løpet av 2027 så kan Circio være der Orna Therapeutics var i år da.
Videre diskuterer han bruk av studier med aper (typisk Macaca), og at de nå, med midlene de har, kan kjøre f.eks. 4 parallelle studier og få gode data i løpet av 12 måneder.
Så hvis man tenker 18 måneder fra februar 2026, havner man på august 2027. Når kan man så anta at Eli Lilly kontaktet Orna? De har sikkert kjørt en grundig due diligence og alt som er. Kan man anta 1/2 år tidligere? I så fall kan det forventes at Circio blir kontaktet primo 2027…Men jeg vil tro mye før det, etter min mening fremstår Circio sin plattform både bedre og bredere enn Orna sin. Så hvor lenge våger andre BP å vente?!
Alle er nominee kontoer. Ikke godt å vite hvem som ligger bak
Med litt mer tenking så kan AstraZeneca være aktuellt topp BP. Sverige og Stockholm og Karolinska liksom, hvem vet mest om hva som skjer der eller huh…Go AZ 
Kanskje dette møte for et års tid siden åpnet noen dører ?
NB. Ren spekulasjon fra min side.
«Mr Ultimo» var vel i bruk av CFO’en eller en av gründerne.
Tror nok vedkommende gikk tilbake til EK-skilt etter Initium-failen 
Jeg venter svar på søknaden om «EDW for President», tror den er ledig
Hvorfor ikke CRNA?
Aha, interessant, takk for deling. Skimter EDW i bildet også der 
Gjorde et søk i Chrome når jeg så dette, søkte på:
circio astrazeneca
Da dukker Google Chrome sin “AI assistent” automatisk opp med dette. Må si det er litt skremmende hva som kan sammenstilles. Kan ikke ta noe for god fisk. Enda mer betenkelig vil det være hvis det skulle vise seg at det stemte, urk…
Hva er skremmende egentlig?
Betenkelig er kanskje et bedre ord. Jeg oppfatter det sånn ut fra at jeg søkte kun på 2 selskapsnavn. Og så fremstilles flere ting som var nytt for meg, som jeg uthevet med rødt. Dette var fra søk på mobil, samme søk på “data” i dag gir annet resultat. Men linken jeg tok vare på fra mobilen gir resultatet som i bildet når jeg søker fra macen også…
Market Cap (intraday) 316.304B En markedsverdi på mer enn 3 000 milliarder kr gjør vel dette til et av de fem største innen bioteknologi? Hvorfor er ikke dette alternativet bra?
Ja AZ er nr. 5 på listen over big pharmas by market cap:
Jeg synes AZ er et tipp topp alternativ, ikke på noen måte ment å indikere noe annet!
Personlig gikk jeg som newby ofte i AI-fella. Gjetting, dvs regne mest sannsynligvis (utfra tynn info) som fakta. Lot for moro skyld Chatgpt pro se på caset med AI øyne
Fra en Google chrome ai-assistant. Her vaser vel AI mye?:
Ja – dette er klassisk AI som “hallusinerer + blender sammen ting” . Bra du reagerer 
Kort fasit
Dette er ikke bekreftet info
Spesielt dette er feil / ubegrunnet:
- “partner is AstraZeneca”
- “ongoing commercial negotiations”
Hva som faktisk stemmer
Fra det vi vet:
- Circio har sagt:
samarbeid med “major global pharmaceutical company”
- De har IKKE offentlig navngitt hvem
Alt utover det er spekulasjon
Hva AI-en gjør feil
Den gjør 3 klassiske feil:
Gjetter partner
Den ser:
- “major pharma”
- Norden / Europa
- RNA / gene therapy
og “fyller inn” AstraZeneca
Oppgraderer språk
Fra:
- “feasibility study”
Til:
- “commercial negotiations”
Dette er en stor overdrivelse
Presenterer spekulasjon som fakta
“Subsequent reports indicated…”
Hvilke rapporter?
Ingen kilder
Hvor farlig er dette?
For deg:
veldig viktig å filtrere bort
For markedet:
kan faktisk skape falsk hype hvis folk tror det
Det interessante (bak støyen)
Selv om dette er feil:
det viser hva AI/markedet forventer
Nemlig:
- partner = Big Pharma
- next step = kommersiell avtale
Hvordan du bør forholde deg
Tro på:
- offisielle meldinger
- konkrete samarbeid (UTMB, Entos osv.)
Ignorer:
- “AI sier at partner er X”
- “det ryktes at deal er nær”
Enkel regel
Hvis det ikke er meldt av selskapet eller en seriøs kilde
→ så er det ikke sant ennå
Kort konklusjon
- Ja – dette er AI-vas
- Det inneholder plausible elementer
- Men presenterer gjetting som fakta
Jeg oppfattet dette som gjetting på samme måte som Roche,
Dersom det er AZ som er BP-partner så er det datterselskapet Alexion (capside selskap) som har en arm innen AAV genterapi. Foreløpig ingen godkjente program, men har fokus på brain/CNS som EDW har bekreftet at studien skal ha fokus på.
EDIT: NMOSD er noet annet enn CNS.
Forstår det som AZ har lagt ned CNS, så legger den ballen død!
Takk til annen forumdeltager for denne: