Evaluation agreement, upfront validerer caset, førstenevnte ikke så mye annet enn at det er interessant. Trader styrt aksje, avtale med cash hadde motvirket trader utslag mener jeg.
mRNA Payload
The collaboration is fully funded by Acuitas. There is no cash consideration payable by Genflow, and the arrangement is entirely non-dilutive to existing shareholders. The Company does not expect the collaboration to have a material impact on near-term revenues.
Når det først skal trades:
Ulike meninger om retning fra start. Opp, ned og retur opp fra ganske nøyaktig MA50 30m, som samsvarer med MA200 1H, og med et nivå som man finner igjen fra fredag. Overtro, tilfeldighet, eller er
programmert?
Fredagens rekyl brakte RSI tilbake i positivt område. Ligger shorten og venter på å slå til i testområdet rundt kr 9 eller blåser den gjennom?
Edit: Mye moro for
og andre TA-nerder. Før jeg var ferdig med å skrive kommentaren hadde den returnert ned fra 8.88. Roer ned og bygger gulv nå, så får vi se hvem som sparker i gang neste forestilling i sirkus Circio
igjen.
Ikke så frenetisk i dag. Det som er så morsomt er at man vet liksom aldri før etterpå om den faktisk har startet et brudd opp fra nedtrenden den har vært i, eller om det bare er en fakeout og bulltrap.
Skal helst over 9 for å bli litt mer bullish sånn som jeg tegner og, samme som @Multiple peker på.
Personlig tror jeg kursen godt kan gå opp herfra, men som alltid er det vanskelig å skille reell etterspørsel fra kortsiktig trading. Det føles ofte som markedet først prøver å riste ut folk (jeg har blitt fillerista flere ganger), før en eventuell oppgang setter fart og FOMO slår inn når de som har solgt må kjøpe seg inn igjen.
Enten får vi en mer moderat og sunn oppgang, eller så bygger det seg opp til noe som igjen kan bli dumpet.
Uansett hadde det vært greit med en kontrollert kursutvikling og stabilisering, slik at warrants kan løses inn uten at det krever for mye kapital.
Jeg er i alle fall veldig fornøyd med et litt mer edruelig volum
Shorten reduserte på fredag:
Fra 2 404 991 ned til 1 965 532 = - 439 459 aksjer.
Det var en ganske sterk rekyl. En av de sterkeste dagene vi har hatt.
Volumet på fredag var høyt, 47 mill. I dag har volumet vært en del lavere, til nå 18 (38%).
Mulig
har følt presset. De har i alle fall ikke hatt styrke til å tygge seg ned gjennom den grønne
-støttesonen (@Savepig ) under kr 6. To ganger har kursen forsøkt seg ned i denne sonen (torsdag og fredag) og måtte gi tapt (dobbelt bunn). Vi har dermed fått styrket dette som et teknisk sikkerhetsnett i bunn.
(Merk at dette kun er synlig short)
Mulig den er vekke i morgen,mitt tips iallefall
Det gjelder å holde i hatten når det blåser 
Evt. kjøpe mer når det er stiv kuling😂
I USA er det vanlig med uncovered shorts som er i strid med regelverket. Dette skjer gjennom meglere i Canada. Er dette mulig for norske aksjer?
Har forstått det slik at det er EU 236/2012 (“Short Selling Regulation / SSR”) som gjelder.
CHAPTER III
UNCOVERED SHORT SALES
Article 12
Restrictions on uncovered short sales in shares
- A natural or legal person may enter into a short sale of a share admitted to trading on a trading venue only where one of the following conditions is fulfilled:
(a) the natural or legal person has borrowed the share or has made alternative provisions resulting in a similar legal effect;
(b) the natural or legal person has entered into an agreement to borrow the share or has another absolutely enforceable claim under contract or property law to be transferred ownership of a corresponding number of securities of the same class so that settlement can be effected when it is due;
(c) the natural or legal person has an arrangement with a third party under which that third party has confirmed that the share has been located and has taken measures vis-à-vis third parties necessary for the natural or legal person to have a reasonable expectation that settlement can be effected when it is due.
Om det er mulig å omgå dette teknisk i ordresystemene er en annen sak…
Merk at man behøver ikke å ha lånt aksjen. Det skal holde å ha en avtale om å kunne låne/disponere den til shortsalg.
Takk for opplysningene. Det virker litt infløkt hva som er tillatt.
Det er penger i bransjen 
Alt handler om delivery. Where the f… is the payload ?
Acuitas har tatt eierskap til mRNA payload. Er et av flere eksempler på vilje og evne til vertikal integrering. Som investor i Circio så er det kanskje tidsaspektet som bør være den største bekymringen. Validering av circvec som agnostisk payload plattform før andre aktører rekker frem til målsnøret.
Her kan man sikkert se for seg en kombinasjon også mellom Acuitas+Circo+RNA T&T - som en slags arkitektur for neste generasjon terapier. Men det er kanskje å dra strikken litt langt sånn i første omgang.
Jeg lurer på hvem det skulle være?