Fantastiske nyheter.
De nevnte avtalen i Q4 ja, men resultatet in vitro er så lovende at BP tar den in vivo.
Hvis man tror at dette reflekterer et standard binært, one-trick pony biotecselskap som er avhengig av en mindre forbedring av standard behandling med signifikant p-verdi på standardavviket: selg skiten.
Hvis man tenker dette har gitt så lovende resultater at BP vil gå videre in vivo: hold tight og enjoy the ride.
Dette er særdeles langt unna en non-event.
Og vennligst ignorer påstandene om at dette er “identisk med nano, ulti, bgbio osv”.
Nei, det er ingen tilgjengelige lister over alle som eier warrants. Men ledelsen og styret må melde sine handler i warrants (og eventuelle andre aksjederivater).
Flott med progresjonen som ble meldt for samarbeidet med BP, bør selvfølgelig gi en boost til kursen neste uke. 
Hva kan vi egentlig tolke ut fra det som er kjent info til nå? Jeg prøver meg på en lite spekulasjon som motvekt til savepig sin AI drevne “dette er ingenting” post.
De har gjennomført in vitro studier med BP. For at dette skal gå videre til in vivo må de ha bevist noe. Hva da?
1: Vi vet studien er CNS relatert.
- de kan ha klart å uttrykke noe annet en luciferase. Kanskje har de vellykket utrykket BP sitt protein for behandling av cns sykdom? I så fall viktig validering.
-kan de ha hatt en modell for cns delivery? I så fall viktig validering.
Slik jeg ser det kan det enten være uttrykk eller delivery til cns som er bevist in vitro for å gå videre. Begge ville være viktige milepæler, også for de som tidligere har klaget på at det bare er selvlysende mus vi har sett.
2: overgang til in vivo? Hva betyr det?
Det kan være at det nå skal kjøres sykdomsmodeller i mus. Det kan vel fint også være en non-human primate studie som skal i gang. Hvis sistnevnte, så har det vært basis for oppkjøp og kan bli en sterk preklinisk validering av teknologien.
Så i sum tenker jeg at AI’en til grisen har delvis rett i at dette ikke nødvendigvis er en game changer, men den ser ikke helt mulighetene som ligger i meldingen heller.
Spør gjerne hvordan i all verdens land og rike in-vitro testingen har bevist CNS levering
For meg er gårsdagens melding meir positiv en @Savepig gir uttrykk for,men selfølgelig veldig forventet.For meg er det like viktig at Circio no begynder å få den oppmerksomhet og annerkjennelse på det faglige/forskninga. No har shorting,trading herjet med kurs.
Det som er spennande er strategiske partnerskap Circio har inngått med sterke aktører, inkludert avtaler om å teste teknologi innen celleterapi, noko som validerer teknologien enda meir. Dette viser at store aktører ser potensialet i det Circio driver med.
Selskapet har vist gjennom prekliniske framskritt at dei tar betydelige steg. Dei har også sikra finansiering gjennom emisjoner for å fortsette utviklinga.Tipper vi pga dette får en ganske heftig news flow i 2026
Med sikte på å forbedre in vivo CAR-T/CAR-M-terapier, jobber Circio med å løyse reelle utfordringer innen kreftbehandling også og dette er et felt med mykje interesse som tiltrekker seg enormt med penger
Med en mykje sterkere teknologisk profil, er Circio et selskap som virkelig viser hva norsk forskning og biotek kan få til. Det er en meget spennende reise å følge med på!
Circio er opp ca 665% YTD alikevel er vi så heldig å ha skribenter her inne som siden kurs 1,50 kr har fortalt oss hvilken p&d dette er og at vi må ta gevinst,for Circio er tross alt berre eit luftslott
No er eg meget spent på kva Circio får til med midler,rekner med dei nye folk inn i labben ganske fort.Veit allerede at der har komt søkere fra Torque Bio som vist nok ikkje klarte å skaffe cash pga Circios resultat.Trur 2026 blir videre oppgang i kurs og forbedra resultat i mange av skudda på mål som kuliminerer i en stor avtale/oppkjøp ila 2027
Blir dette oppfatta som haus,så går det fint 
Pratet med en meget glad og entusiastisk Victor Levitsky for litt siden,hans største ønske var litt fleire hender i labben til å forfølge celleterapi sporet til selskapet,noko som siste emisjon no har fikset
Og til dokke som kritiserer ledelsen for alt mulig så vil eg berre sei at eg er meget imponert over kva selskapet har fått til med minimale ressurser,no har vi sikra finansieringa og all fokus er på forskning og BD
God helg alle aksjonærer og til QUBE RESEARCH måtte dokke brenne en viss plass
Hvorfor kan den ikke det tenker du? Det finnes in vitro modeller for levering over BBB.
Eks: In-vitro blood–brain barrier modeling: A review of modern and fast-advancing technologies - PMC
Edit: så er det klart at den selvfølgelig ikke kan bevise levering i mennesker (det er jo in vitro…), men tenkte det sa seg selv
Forklar meg gjerne hvordan dette fungerer. Jeg veit ærlig talt ikke ikke.
Edit. Leser nå
Ovenstående er nok mest relevant for tradisjonelle legemidler (molekyler), men at man kan teste noe tilsvarende med LNP eller AAV skal vi kanskje ikke se bort fra?
Jeg er ikke kvalifisert til å vurdere dette, kun lege med en marginal forståelse for alt dette.
Takk for update, det likte jeg. Det er ikke utenkelig, nei.
Hvis jeg skulle tippe/spekulere hva Circio og ukjent BP har gjort til nå, så ender jeg på:
- Testing av CircVec med vev-spesifikke regulatoriske elementer (promotorer/“gasspedalen”) ift BPs fokusområde
- Testing av AAV med økt vevsspesifisitet etter BPs ønsker
- Innsetting av spesifikt gen (BPs kandidat-gen for genterapi) i CircVec som første del av faktisk uttesting med gen-terapi med CircVec in vitro.
- Validering av CircVec ladet med faktisk gen-terapeutisk produkt er nå validert, og skal nå til
- in vivo uttesting i musemodeller.
Dette høres kanskje trivielt ut, men hvis det over stemmer så medfører det første mulige videreføring av CircVec til den praktiske verden.
En non-event er det deffinitivt ikke, okke som.
Uansett hva du sier, så er det en aktivitet som koster småpenger, synes nesten ikke på budsjettet til pig farma en gang, og sammenlignbare norske selskaper tidlig har hatt tonnevis av vellykkede in vivo studier, også sammen med partnere, hvor produktene likevel har gått i dass.
Det er ikke et non-event, det er et early fase preklinisk event som har skjedd mange ganger før de siste årene som hausses i vei.
Konferanse og studier gir en klar indikasjon på at forskningen sees på som relevant, det gir 0 indikasjon om suksess.
Der er du en sjelden gang på rett spor.
Ellers er det mest påfallende hvor selskapspesifikk du er på definisjonen på hva “haussing” er. Ikke minst at den minste oppdatering fra selskapet mest av alt er en karismatisk tordenpreken til menigheten.
Jaja, du om det 
Tenker det må være greit å gledes over meldingen som kom i går.
Alternativet til å gå videre er tross alt å legge det ned, og når dei da går videre med det, så må da det kunne tolkes positivt
Å legge ned selskapet er det alle de andre sammenlignbare biotec-selskapene på Ose har gjort til nå. Så når Circio ikke guider nedleggelse er det soleklart negativt… 
Der er ingen bindinger i det pågående studiet.
Dersom BP velger å vente på sikre resultater, må de forvente å betale dyrt i et brennhett marked.
Dersom selskapet velger å vente på sikre signaler, kan de forvente en høyere pris, men også risikere fiasko.
Både kjøper og selger lever i dette dilemmaet, og det foregår nok kontinuerlige forhandlinger underveis om fordeling av risk/reward.
Derfor er den videre prosessen temmelig uforutsigbar, og ting kan skje raskt.
Men så langt - så godt.
Jeg eier helst et kapitalisert selskap uten avtaler som forstyrrer et eventuellt salg av hele selskapet. Og det veit jeg gjelder flere av de større eierene
Om gull og gråstein er sammenlignbare, ja.
For historien er det gull. Og det er nettopp det Circio er per i dag, et historiedrevet case som trenger påfyll nettopp av meldinger som dette.
Fort gjort å glemme at vi har en CEO som tar lønnskutt for å få skuta til å gå rundt. Så mye tro har han på teknologien.
Mens i mange av de andre, så går CEO ned med gullkista i hånda.