Er dette noe du selv er engasjert i? 
Stemmer!
Enten salg eller en lisensinntektsmaskin uten sidestykke. Håper på det siste i grunn.
Prosjekt Circio har aldri sett bedre ut. Det er nå moroa starter for fullt.
Jeg har ombestemt meg. Er nå overbevist om at dette ikke er noe å satse på. Selger til krona. Kontakt meg på DM
Bærntis, er det deg?! 
Hvem er jeg ?
Må vel være Dichesbuen hvis han tenker å selge til kona
Men on topic. Selv om jeg liker optimismen til @Bob_le_Plast så lurer jeg på følgende:
- kan vi vite at circvec funker i mennesker på samme måte som i mus?
- kan vi vite at det er en fordelaktig sikkerhetsprofil i en medisin som virker i kroppen i månedsvis?
Jeg mistenker jo at det ville strømmet på med gode tilbud fra BP om det ikke var noen usikkerheter inne i bildet.
når det gjelder hjerte er det så gått som 100% sikkert
men mykje meir komplekst og usikkert når det kommer til øye og cns,heldigvis har Circio kanskje dei fremste i verda i dette feltet til å løyse dette
Dette har de målt i hjertet og presentert. Sammenlignet med eksisterende tilbud, så ser det bedre ut.
Dette følger jo egentlig samme prosess som eksisterende genterapi som har fungert i mennesker. Men som har risikoprofil som er høy, men akseptabel når du kanskje uansett dør. Mye tyder på at dette er mindre belastning for kroppen.
Null risk er det ikke uansett. Men det må veies opp mot fordelene. Narkose er forbundet med risk, men de fleste er villige til å gjøre det. Michael Jackson for eksempel.
Det er ingen spesielle grunner til at CircVec ikke skal fungere likt i mus som i menneske.
CircRNA har identisk modus operandi som mRNA-vaksinene mot Covid-19.
Strengt tatt er eneste forskjellen at mRNA er en åpent, lineært streng av RNA mens CircRNA er samme strengen lukket i en sirkel.
Det er de regulatoriske enhetene inne i RNA’et som styrer translasjonen til protein. Og da er det strengt tatt likegyldig om det er en åpen tråd eller en lukket sirkel.
Den store forskjellen er stabilitet:
- mRNA er fra naturens side designet for å ha kort varighet/levetid. Dette skyldes bl.a de åpne endene i tråden som gjør at det brytes lett ned.
- CircRNA er fra naturens side designet som et regulatorisk element med lang levetid. Derfor den lukkede, sirkulære strukturen som hindrer degradering fra åpne ender.
På funksjon er mRNA ogCircRNA identisk. Funker mRNA så vil CircRNA også gjøre det
Dette er også grunnen til at jeg terper på “enkeltindivider” her inne, som mot bedre vitende, latskap eller merkelig agenda, mener at et gen-ekspresjonssystem som skal leveres både viralt (AAV) og ikke-viralt (LNP, som i mRNA-vaksinene) og som kun er begrenset på størrelse til genet og antall genetiske sykdommer der ute, er helt sammenlignbart med biotec-selskap med helt spesifik tech for helt spesifikke sykdommer (altså binært utfall).
Det er, for å være diplomatisk, kunnskapsløst vrøvl 
Hvis det er så clear cut som du sier hadde market cap vært 20 milliarder nå. Vi har hørt nøyaktig samme retorikken i selskap etter selskap.
For ikke å si at selvsagt hadde NOEN vært på ballen og kjøpt ihvertfall to aksjer i emisjonene
Og dette mener du er relevant?
Har jeg noensinne sagt at det er null risiko?
Jeg bare påpeker at det repeterte vrøvlet ditt er irrelevant og at Circio har en teknologisk innfallsvinkel som gjør at det neppe kan sammenlignes med tidligere biotecs på ose.
Dette er feil, eller i beste fall unøyaktig. Du kan ikkje kun legge vekt på dei positive skilnadane i retning sirkulært RNA. Sirkulært er meir stabilt ja, men det er også meir tungvint for ribosoma å kome inn i når polypeptid skal dannast.
Kanskje er summen positiv in vivo i retning sirkulær, men det kan vi på ingen måte slutte på rein logikk.
De har jobbet godt med ires affinitet opp gjennom de ulike versjonene
Det betyr at dei er klar over problematikken. Skulle berre mangle, men vi veit ikkje at problemet er løyst i alle relevante celletyper in vitro eller in vivo. Det må testast og fasit på testane blir kjent etter kvart og deriskar forhåpentligvis teknologien.
Tror du mRNA er en rett tråd når ribosomene tar tak i det?
Mest sannsynlig ser det mer ut som et garn-nøste/ball, og ikke som en rett tråd med en klump i 5’ - ende og rett poly-A - hale i 3’ ende.
Ribosomene, RNA-enzymene og mRNA-struktur er i all hovedsak identisk mellom mus og menneske.
Uansett viser dataene fra mus at disse overhodet ikke har noen problem med lage protein fra CircRNA, så den problemstillingen kan vi legge død tvert.
Ja, men dette er de regulatoriske RNA-kode-sekvensene inne i selve RNA’et som styrer hvor fort og lenge ribosomene skal lage ønsket protein.
Hvis @HarryHarry har rett så kan ires’ene være så potente de bare vil, men hvis ribosomene ikke får tilgang til disse (“fordi RNA’et er sirkulært”) så vil ikke det bli laget protein.
Musedataene viser at dette ikke er tilfellet.
Så du mener prosessen er ulik her? Det kan være jeg ikke er klar over noe, så forklar gjerne nøyaktig og kom gjerne med noe jeg kan lese
DNA og sirk/vanleg RNA er universelle. Det er greit nok, men celler er ikkje universelle, så ein må berre smøre seg med tålmodigheit og la forsøka gå sin gong. Fasit kjem, men det er opp til kvar enkelt å vurdere sannsynet for suksess. Bastante spådommar i eine eller andre retninga er alt for tidleg.
Her er her ganske uenig. Mange prosesser er like fra sopp til mennesker!