Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Tiden er inne for at flere store langsiktige tek posisjon, all respekt for dei store som er her der i dag , men de trengs større etterkvart som kan avlaste 15000 Nordnet eiere før dei blir slitne

2 Likes

Kursen var nedom 5,6 for ikke lenge siden, nå er den rundt 9.

Hvorfor kjøpe warrants som legger på 40 øre på tegningskursen hvis man om noen dager / uker igjen kan kjøpe til 5 - 6 kroner i markedet?

Men den fraværende sunne interessen man gjerne skulle sett i emisjonen, er min oppfatning at det er i all hovedsak «amatører» (retails) som ser til aksjen og de er ikke opptatt av warrants og arbitrasje.

De skal trade og bruke de tradingkronene de har; ikke kjøpe warrants og forplikte seg til enda større utlegg.

Dette har jeg forsåvidt tenkt hele veien; aksjonærene som er long i Circio har ikke flust med dype lommer slik fond, spesialister og family offices har. Det vet også EDW; derfor takket de ja til verdens korteste penger på 10,80 for da slapp de å ofre en tanke til på warrants og tegningsperioden som følger med den. Hva hadde den egentlig gitt når 70 - 80 % må selge av eksisterende beholdning for å tegne nye? Hvor mye vil / ville kursen falt i samme periode? For mye til at tegningsinteressen faktisk uteble / uteblir?

3 Likes

Dette har vært diskutert tidligere, men man kan også se det slik at dersom kursen på aksjen skulle falle til 6 kr så får man aksjer til kr 4.8 med warrants. Da er warrants verdt over 1 kr. Så det er ikke logikk her, men det er ikke første gang man hører om at det eksisterer arbitrasje som forblir uutnyttet til siste mulighet.

Her har vi også jokeren at det er indikert at det kommer nye data 28. mai. Det vil kunne få stor betydning for hvordan dette spiller seg ut, og gir de aktuelle warrants en potensiell langt høyere verdi hvis det gir et solid kursløft fra en dipp midt i mai.

Er man så heldig at man sitter på noen warrants kan man se på det som noen billige lodd som man bare kan sitte på og se om gir litt ekstra bonus. Men for selskapet sin del er det en fordel om de som ikke har tenkt å bruke warrantsene selger dem til noen som har lommebok til å utnytte dem. På den annen side har selskapet allerede fått sitt med emisjonspengene de sist fikk inn, så de skal ikke klage om noen warrants forblir ubrukt.

Vi får bare følge med.

1 Like

Tiltredes. Og da mener jeg ikke amatører som et skjellsord, kun at de sitter med egenkapitalen sin inne i aksjen, ikke i andre likvider.

1 Like

Mens det gode med å være en god gammeldags sparegris er jo at man har magen full av cash, og har litt mer rom for akrobatikk. :moneybag:

2 Likes

Eller kanskje jeg ikke har noen annen interesse for aksjen enn å prøve å lære noe? Hvis jeg hadde hatt noe ønske om å baisse aksjen er jo det jo på shareville man bør gjøre det, her inne er det jo kun en liten gjeng som eier den. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Når det gjelder hva du tenker å lære her, så virker det ikke som du egentlig er så interessert i det “biomedisinsk teknologiske” :dna:, men mer det “teknisk analytiske” :chart_with_upwards_trend:.

Men dette vet du best selv :wink:. Her får du i alle fall gleden av å tegne charts med skrå trendlinjer og kurver som svinger.
Jeg har ikke inntrykk av at du kun skriver negativt her, i alle fall ikke når det gjelder TA-delen. Mine kommentarer som er knyttet til din species :pig: er ikke ment som kritikk, men heller mer eller mindre vellykkede forsøk på morsomheter på din species’ bekostning.

1 Like

Høres litt ut som at man er fryktelig ukomfortabel med at det drøftes at kurs også kan gå nedover i perioder?

Det registrerer jeg også at “man” kan være, ja. Både her og i andre tråder.
Det er forståelig, for det kan være mye følelser i sving i form av angst og sinne når man frykter man står i fare for å måtte selge huset for å dekke inn aksjelån. Jeg vet ikke om det er meg du sikter til her, men føler nok ikke at jeg er den mest hårsåre i så måte, og det er fordi jeg føler meg nokså komfortabel med det fundamentale når det gjelder denne aksjen, og lider heller ingen nød om den mot formodning skulle gå i null i morgen.

1 Like

De må bare ta seg sammen og jobbe på! Slitene etter detto siste mnd? Føler meg som sub to timer maratonløper etter 9år. Relativt sett kan jeg se målstreken nå.

Kanskje det burde være en Circio TA tråd? Dette er jo småprat. Picasso fortjener egen arena

1 Like

Jeg er helt enig i at Circio trenger noe større og det er mangelvare. Skulle likt å sett noen andre ta en større jafs av kaka. All ære til topp 5, som også økte når det gikk ned og har vært ute i media og proklamert at de har tro på selskapet.

Men jeg stiller meg selv det store spørsmålet ofte: Med de dataene som har blitt levert, hvor blir det av de store, og er det noe de ser, som vi ikke ser ?

Akkurat nå fremstår selskapet som veldig billig og man kan kanskje bare kjøpe opp selskapet til spotpris med de dataene som er nå.

1 Like

De venter på en “de risk”, altså effekt i sykdomsmodeller. Det blir ditto dyrere om Circio klarer å vise det.

3 Likes

Tenker det er som forventet at de ønsker å teste mer spesifikt relevante gener/proteiner som de ønsker å jobbe videre med. Og BP er jo i gang nettopp med dette.

Dessuten vil man få bedre pris for selskapet med disse testene i boks. Eierne ønsker ikke å selge for tidlig, og dette har vel ledelsen også gitt uttrykk for overfor eventuelle interessenter.

4 Likes

Jeg blir særdeles overrasket om Circio går alene inn i kliniske studier på spesifikke genetiske sykdommer. Med nok cash på bok så kan de alltids prøve seg på en pre-klinisk og Phase I i menneske, men da gjør de plutselig noe de ikke har kompetanse på og som kan bli kostbart.
Pluss at de umiddelbart som selskap blir redusert til et standard norsk biotec-røkla med all smerte det medfører.

Jeg forventer faktisk at ekspresjonsdataene med circVec er så gode i muse- og primatmodeller at et større selskap vil betale klekkelig upfront og hele hopprennet for å ta det videre i egne kliniske studier.

Hvis så, da blir det ganske mye dyrere for større aktører å sikre store posisjoner i Circio.

Tenker jeg da…:slightly_smiling_face:

12 Likes

Når de store er på plass er det jo fort slik at tiden for russiske prosenter er forbi. De warrantsene kan jo gi muligheter for noen?

Selskapet og de største aksjonærene fant jo en veldig god løsning med emisjonen før jul, og finansiell trygghet på 10.8kr påvirker heller ikke de langsiktige i nevneverdig grad, så trua på at det blir en grei løsning er tilstede.

Erik har jo nevnt gjentatte ganger at de nå er klare for flere parallelle løp i aper fremover. Mer trenger de ikke kjøre selv

Så kan man stille spørsmålet om andre selskaper sine data har vist seg overførbare til aper. Det har det vel? Og mistanken er vel at det er tilfelle her også

2 Likes

Effekt i sykdomsmodeller i dyr holder nok i massevis.

Med overnevnte mener jeg med partner såklart :slight_smile:

5 Likes

Men det har du og flere hevdet helt siden antallet aksjonærer var det halve. Så det er åpenbart friske penger blant de utskjelte retails. Og det er faktisk bare 67 millioner warrants der ute.

5 Likes

Jeg sier som Stalin, kvantitet har sin egen kvalitet

eBWN48

image

2 Likes

"The one with a warrant run toward the enemy.

When he is killed, the one without warrants pick it up and continue forwards".

3 Likes

Circio announces research collaboration with the Universidad de Santiago de Compostela s TraffikGene project to advance non-viral circVec delivery

20 Likes