Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

De har helt sikkert hedget med tegningsretter.

1 Like

Hedgingen går også i minus dersom kursen stiger. Om du shorter på 8 kr, så er du i null om kursen går til 10 kr og kjøper aksjer med tegningsretter som gir 20% rabatt, og kan kjøpe aksjer til 8 kr. Eller: Faktisk er du da i minus fordi du har kjøpt warrants til 50 øre.

1 Like

Men ja, så lenge warrants er så billig som de er, så får du redusert tapet ditt med 20% minus prisen på warrants (som er lav). Men du kan fortsatt gå på en kjempesmell. Har du shortet på 9 kr (sannsynligvis mye lavere, gitt tidspunktene shorten har økt i følge Details - Short Sale Register), og kursen går til 18 kr, så får du løst inn warrants til 18x0.80=14.40 kr, samt at du har kjøpt warrants til 50 øre, som gir et tap på 14.40+0.50=14.90 kr, minus 9 kr som gir et tap på 5,90 kr per shortet aksje…

Det tilsvarer 5,90/9=65% tap.

Eller drøye 4 millioner aksjer x 5,90 kr = ca 24 millioner kr i tap. Av en short investering på drøye 4 x 9 = 36 millioner kr.

1 Like

Break even med shortkurs 9 kr (som nok er lavere, men la oss være konservative), og warrants til 50 øre, gir investert kurs på 9,50 kr, som betyr at en break even kurs på 11,875 kr VWAP med 20% rabatt gir tegningskurs 9,50.

Shorten er imidlertid satt lavere enn dette, det tror jeg er rimelig sikkert.

Begynner kursen å gå, må shorten agere.

Snitt short på 8 kr og warrants kjøpt til 50 øre gir break even på VWAP på 10,625 kr.

Det er vel ikke unaturlig å tro at de kan ha kjøpt flere warrants enn det de er short i aksjer?

Tror disse modellene de bruker har sett feilprisingen av warrantsene og brukt det som en del av hedgingen.

2 Likes

Har de tilgang til å kjøpe warrants når de ikke var med på den tilhørende emisjonen?

De er fritt omsettelige og er listet og kan kjøpes/selges på Oslo børs

1 Like

Det er tilgjengelig for alle med egen ticker

1 Like

… med mindre du kun har ASK

Circio Holding ASA: Exercise of options, settlement of RSUs and resolutions to increase the share capital

Jøss. La inn påfyll på 7.96 før jeg dro på jobb og jaggu gikk den gjennom med en fin bounce. Virker som at 8 er den nye 9. Får håpe at det holder.

Nei, vi vil ha en så lav kurs som mulig fra fredag fram til den 22 mai, så vi får aksjer for våre warrants til best mulig kurs. :slightly_smiling_face:

1 Like

lavere Wvap kurs øker vel også sjanse for bounce som kan gi warrant 5x

Hverken markedet eller selskapet er tjent eller ønsker lav wvap kurs. Det tar vekk interessen for warrants og selskapet får inn mindre penger. Uansett - dette får alt for mye oppmerksomhet. De virker ekstremt profesjonelle nå og bygger selskap og ikke kortsiktig kurs. Det kommer markedet til å forstå etter hvert. Pr nå svært lavt priset i forhold til potensial og den plattformen de bygger. Hvis bare ett av skuddene sitter så snakker vi…

5 Likes

Practical information relating to the warrant program

4 Likes

Det var dagens voksenopplæring :sweat_smile:

1 Like

Kursen til Circio må gå under ca. 2,18 for at man skal tape på å kjøpe warrants til 0,43.
Hvis den volumvektede kursen i perioden 8. - 22. mai blir 2,18, så blir emisjonsprisen 1,744. Betaler man 0,43 for en warrant, så blir sum kjøpspris 2,174.

Det er feil

2 Likes

En vwap rundt 6 hvor 60% tegnes vil gi like mye cash som den rettede emisjonen (ca 250 mill), noe som er mye bedre enn vwap på 11 pga en kortsiktig oppgang, med påfølgende nedgang i tegningsperiode som gjør tegning helt uinteressant.

Å som jeg gleder meg til warrants-volatilitet og støy er ute av verden til sommeren 😮‍💨🤌

1 Like