Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Selvfølgelig visste han noe …,

Anslo 100-dobling av eget selskap – ble 140-dobling

Etter at Circio-sjef Erik Wiklund mente selskapet kunne prises 100 ganger høyere, har børsverdien steget fra 13 millioner til 1,8 milliarder. – Fortsatt betydelig oppside, sier han nå.

29.mars 2026

6 Likes

Jeg synes dette er et svært tynt og dermed svakt svar. Jeg tipper det er ønsketenkning som fører til flere positive reaksjoner. Jeg har selv ca 185 000 warrants og ca 260 000 aksjer og håper derfor på en fantastisk utvikling i aksjekursen. Men jeg forsøker å være nøktern i min vurdering av dyktigheten til ledelsen i selskapet når det gjelder annen enn selve det bioteknologiske.

1 Like

Beste er å gå ut fra at ledelsen i beste fall ikke aner hva fremtiden bringer akkurat som i alle sammenlignbare cases og i verste fall skrøner.

4 Likes

Det er noe grunnleggende feil med tankegangen din her. Om kursen er f eks 15 kroner i VWAP perioden og striken for warrants da blir 12 kr, så mener du at folk fremdeles vil være villige til å handle aksjen på +/- 15 kroner, samtidig som markedet ikke er interessert å innløse alle utestående warrants til kurs 12,- ?

Jeg mener at alle opplyste aksjonærer må vurdere verdien av selskapet under forutsetning av at alle warrantene blir innløst (med unntak av noen sovende konti og små avrundingsposter som ingen gidder å tegne for).

Scenarioet hvor det ikke skulle lønne seg å benytte warrants forutsetter jo at kursen faller med 20 % fra VWAP fixingen, og tror markedet at det vil skje vil jo markedet justere inn kursen aksjen handles på umiddelbart og ikke vente til innløsningsperioden. For ingen sitter vel stille med aksjen om man tror på et kursfall på 20 % ???

Så mitt råd er at folk regner på verdien av aksjen under forutsetning av at det kommer inn 67 mill ganger (VWAP * 0,8) = X,XX kroner. Emisjonspengene vil jo selvsagt øke verdien på selskapet og gi det et godt handlerom, men det blir altså 67 millioner flere aksjer å fordele selskapets verdi på.

Kunne sikkert vært forklart bedre, men jeg er ikke lærer. Sitter for øvrig kun med warrants, som jeg kommer til å innløse ved forfall om de ikke er solgt i mellomtiden.

7 Likes

Jeg tror ikke noen av oss, eller ledelsen i selskapet, i dag kan tegne kurven over kursen på aksjen og warrants de neste 4 ukene.

Men man må anta at ledelsen vet noe mer enn oss når det gjelder hva som forventes å kunne presenteres under “VWAP-perioden”, og under innløsningsperioden.
(Jeg er mest spent på hva som kommer etter VWAP-perioden, og har bl.a. notert meg 28. mai på kalenderen.)

Vi kan regne, men det blir foreløpig med utgangspunkt i tall vi ikke kjenner. Man kan potensielt tjene godt på warrants, men de kan også få begrenset verdi. Det avhenger av hvordan kurskurvene spiller seg ut gjennom begge de to kommende periodene, når tradere, algoritmer og short barker sammen, og ledelsen “antakelig” kommuniserer noe til markedet. Skal kursen opp eller ned etter VWAP-perioden? Det beste for selskapet er om den går opp.

For å dekke flere av de ulike scenarioer vi har diskutert er det kanskje fornuftig å sitte med noen warrants i tillegg til aksjer, og se på warrants som en potensiell tilleggsbonus.

Hvis man da ikke søker ekstra spenning, og risiko, og prøver seg på å “time” noen “trades”. Om man da kommer bedre ut enn de som sitter gjennom og følger en plan, vil bare tiden vise. Regner med det er noen som har gjort seg erfaringer med både det ene og andre utfallet siden februar.

Jeg mener på ingen måte det. Det jeg mener er at dersom kursen er 15 kr i denne perioden pga veldig gode nyheter i denne perioden, er det høy risiko for at markedet kanskje ikke er villig til å betale 12 kr i påfølgende periode. Det er rimelig å anta at det blir stort salgspress på aksjer for å finansiere utnyttelse av warrants. Med en kurs på 12 kr Det dreier seg her om ca 800 mill kr som de nye aksjene vil koste. Selv har jeg tenkt å selge alle mine ca 185000 warrants. Jeg har allerede solgt et lignende antall på bakgrunn av mine vurderinger. Etter mitt syn dreier dette seg om mer eller mindre ren bingo. Det fremstår som svært åpent hvor mye kontantanter selskapet vil motta pga. utøvelse av warrants.

“Scenarioet hvor det ikke skulle lønne seg å benytte warrants forutsetter jo at kursen faller med 20 % fra VWAP fixingen, og tror markedet at det vil skje vil jo markedet justere inn kursen aksjen”

Jeg antar markedet fortsatt vil være så rasjonelt at warrants vil vvurdere verdien av warrants til en brøkel av hva de ville ha vært om alle warrants hadde blitt utøvd til kursen til enhver tid.

Sitter godt med 70/30 i vekting mellom aksjer og warrants. Litt skuffet over at markedet ikke har reagert mer positivt til warrants (Les: Høyere kurs), men er glad for å få kjøpt lavt.

“Men man må anta at ledelsen vet noe mer enn oss når det gjelder hva som forventes å kunne presenteres under “VWAP-perioden”, og under innløsningsperioden.” Sett ut fra dagens situasjon er jeg enig i det. Men jeg tviler sterkt på at ledelsen hadde denne kunnskapen for flere måneder siden da opplegget med warrants ble besluttet. Jeg tror at en da baserte seg på mye lavere kurser. Etter mitt syn sitter ledelsen i saksa at den har satt i gang ut fra helt andre forutsetninger og at den neppe aner hva konsekvensene blir. Det er begrenset hva ledelsen rettslig sett kan gjøre for å “styre#” prosessen. Den kan gjøre noe, men har ikke full frihet i forhold til å oppnå det den måtte ønske seg.

Jeg mener det var slik at man ikke hadde fastsatt datoer for warrants-prosessen da man bestemte seg for denne, slik at man kunne justert dette senere, og da vil jeg tro relatert til presentasjoner?

Edit: @polygon Ja, det stemmer at datoer ble publisert 9 januar (og faktisk allerede foreslått i desember, uten at det vel var vedtatt på det tidspunktet):
Each Warrant will give the holder the right to subscribe for and be allocated one additional share in the Company at a subscription price equal to 80% of the volume-weighted average price of the Company’s share on the Oslo Stock Exchange between 8 May 2026 – 22 May 2026, but not
less than the nominal value of Company’s shares at the time of the exercise period and may be exercised in the period from 09:00 hours (CEST) on 26 May 2026 to 16:30 hours (CEST) on 9 June 2026 (the “Exercise Period”).

Da var det tidsperioden for handelen i warrants som først ble bestemt senere: “The Warrants are expected to be tradeable”

Det der er to poenger som ikke henger sammen. De (helt nye) dataene som selskapet kommer til å presentere i utøvelsesperioden er fra prekliniske forsøk som selskapet selv har 100% kontroll på timingen av. Kursen derimot har nok kommet som en stor overraskelse på dem - og derfor fikk vi også den grisete emisjonen som kun tok hensyn til ledelsen og ikke aksjonærene i mellomtiden.

@Multiple , jo man hadde bestemt datoer for alt før jul da den fortrinnsrettede emisjonen ble annonsert. De hadde en god plan, men så eksploderte kursen og fucket til mye

Edit 2 til @Multiple: De spesifiserte kanskje ikke datoene helt nøyaktig før jul i den første meldingen, men poenget står: “The Rights Issue will include 1:1 warrant coverage for all subscribed shares, with exercise period in May/June 2026 at 20% discount to the market price at that time” (fra den opprinnelige meldingen 8. des 2025). Det er helt opplagt at de timet dette både til ASGCT og egne interne forsøk og dataslipp allerede da

Edit 3 til @Multiple: Ja, jeg ble også overrasket over at warrantene ble omsettelige allerede samtidig som aksjene ble tildelt. Jeg trodde de skulle ble omsettelige først i tegningsperioden. På sett og vi hadde det skapt mindre kaos

2 Likes

Ja. Sammenfallet i tid med de ulike presentasjonene er vel for godt timet til å være en ren tilfeldighet…

Så tror jeg vel de fleste kan være enige om at hvis ledelsen har mulighet til å påvirke prosessen slik at flest mulig warrants innløses og selskapet får inn mest mulig penger, så gjør de det (selvsagt innenfor hva som er lovlig). Og da bør kursen opp (eller i alle fall ikke falle mye) etter at VWAP er fastsatt. Det betyr at det vil være overraskende om det ikke skulle lønne seg å kjøpe aksjer med warrants fremfor å handle i markedet. Fasiten får vi om ikke så veldig lenge :crossed_fingers:

5 Likes

ASGCT LBA`s annonseres i dag. I alminnelighet interessant å se hva som kommer som relevant for circvec.

Kun muligheter kurs messig frem til midten av juni, da kommer ev de nye aksjene inn og kan gi litt utvanning. Ikke før, da er det data og nyheter om selskapets utvikling som gjelder.

Nå er det bare å være med på det som kommer !

1 Like

Hva er nytt i dag som gir dette markerte bruddet opp gjennom det etablerte 9-nivået?
Er det dagens møte med EDWs energi og smittende optimisme?

Klassisk Oslo børs. Stiger på forventning og sell on news etter konferansen ?

Proffer styrer aksjen opp og ned for å skape FOMO og FUD så de kan tjene penger på volatilitet

Vi vet vel ikke sikkert hvem det er som handler :thinking:. Dagens volumer er ikke ekstreme, selv om det synes å være noen relativt store poster innimellom. Ikke typisk robothandel :robot: vel?

Hva skjer?? Vår daytradervenn sitter jevnt gjennom nettene på 275 000 nå.

Og shorten :shorts: står “lagelig til for hugg”. Skal de ikke øke mer? Skulle gjerne sett dem på minst 3% i slutten av mai.

Det blir spennende dager :dna:.