Jeg tror ikke noen av oss, eller ledelsen i selskapet, i dag kan tegne kurven over kursen på aksjen og warrants de neste 4 ukene.
Men man må anta at ledelsen vet noe mer enn oss når det gjelder hva som forventes å kunne presenteres under “VWAP-perioden”, og under innløsningsperioden.
(Jeg er mest spent på hva som kommer etter VWAP-perioden, og har bl.a. notert meg 28. mai på kalenderen.)
Vi kan regne, men det blir foreløpig med utgangspunkt i tall vi ikke kjenner. Man kan potensielt tjene godt på warrants, men de kan også få begrenset verdi. Det avhenger av hvordan kurskurvene spiller seg ut gjennom begge de to kommende periodene, når tradere, algoritmer og short barker sammen, og ledelsen “antakelig” kommuniserer noe til markedet. Skal kursen opp eller ned etter VWAP-perioden? Det beste for selskapet er om den går opp.
For å dekke flere av de ulike scenarioer vi har diskutert er det kanskje fornuftig å sitte med noen warrants i tillegg til aksjer, og se på warrants som en potensiell tilleggsbonus.
Hvis man da ikke søker ekstra spenning, og risiko, og prøver seg på å “time” noen “trades”. Om man da kommer bedre ut enn de som sitter gjennom og følger en plan, vil bare tiden vise. Regner med det er noen som har gjort seg erfaringer med både det ene og andre utfallet siden februar.