Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Circio bør har en bazooka av nyheter som gjør at de uansett får en milliard kroner i emisjonen, hvis ikke bør de vente med de store nyhetene til 25-26 mai hvis de vil at folk skal benytte seg av tegningsrettene.

En WVAP på 11-12 kroner uten noe å holde den oppe med i exercise-vinduet bringer null cash inn.

Det er jo en syltynn linje mellom meldepliktige ting de MÅ ut med umiddelbart, og ting de lovlig kan time litt mer strategisk. Kommer det knallsterke forskningsdata må de melde på flekken, men avtaler, prosesser og timing rundt dette er nok noe de er ekstremt nøye på nå. Jeg har handlet ferdig Warrnts selv (mer enn jeg burde :laughing:), så erklærer meg inhabil på å gi handelsråd, og fraskriver meg konsekvenser av andres handler.
Men tipper Circio-troikaen m/friends sitter med advokater og companybuilder-folk limt fast til kaffemaskina om dagen Dette blir et råtterace utenom det vanlige, og kjenner jeg gleder meg, Børs er jo helt Rock`n Roll :metal: :metal: :metal:

1 Like
4 Likes

24/2 -26

They are already working with a Norwegian biotech company to test the delivery technology combined with their molecule of interest to verify its potential and the advantages of using this system.

Altså ikke et helt nytt samarbeid…
Meldt 2 mnd etter, mulige resultater før vi vet ordet av det ?

8 Likes

En oppfriskning fra fjorårets ASGCT som gjerne må følges opp med flere og enda mer synlig mediadekning etter årets konferanse.

I dette intervjuet nevnes celleterapi samt muskel (i tillegg til hjerte) som interessante områder. Akkurat det siste er litt interessant siden selskapet ikke har muskel som eget program. Ble det helt og holdent “satt bort” til Entos i avtalen som ble signert knappe 1 måned før ASGCT 2025 ?

Entos har følgende abstrakt på årets konferanse

• 157 Safe and Effective Extrahepatic mRNA Delivery for CRISPR Gene Editing Using
    Fusogenix Proteolipid Vehicles
  • 2440 Ocular Gene Therapy Using the Non-Viral Proteolipid Vehicle Nucleic Acid
    Delivery Platform
  • 2411 Durable DNA-Based Leptin Gene Therapy for Treatment of Lipodystrophy and
    Obesity
1 Like

Circio Holding ASA: Mandatory notification of trade by primary insiders pertaining to settlement of RSUs

Nå begynner Circio virkelig å likne et tradisjonelt biotek selskap.

2 Likes

Sitter vår venn, daytraderen, nå faktisk long med 275 000 aksjer, eller lurer han oss ved å kjøpe og selge nøyaktig like mange aksjer hver dag? :thinking:

Uansett synes det som han ser det hensiktsmessig å ha en long pott for sikkerhets skyld. I tilfelle det skulle komme en hyggelig børsmelding? Da er det jo kjedelig å sitte uten aksjer på perrongen kl 08:59.

1 Like

Trader ihvertfall mye mer konvensjonelt nå

1 Like

Tenkte også på opsjonsprogrammene, jfr. feks. Photocure.

Forstod det :slight_smile:

1 Like

Dersom en ønsker at selskapet henter mest mulig penger ved kommende emisjon gjennom utøvelse av warrants, vil noe av det verste som kan skje være at det kommer veldig gode nyheter den 15.05. Det vil kunne føre til høyt kurshopp og meget stort volum. I så fall vil kursen som må betales hvis en benytter warrants kunne bli så høy at det senere ikke vil lønne seg å benytte dem. Da vil ikke selskapet få tilført ny kapital.

Dersom ledelsen i selskapet ønsker at så mange som mulig av warrants benyttes, er det ønskelig at kjøpsprisen for dem blir så lav at det klart vil lønne seg å utøve dem. For å bidra til det kan ledelsen informere eiere av mange warrants og andre store aksjonærer om at det vil være gunstig for selskapet at de pøser ut aksjer fra og med mandag slik at kursen faller kraftig. Videre er det ønskelig at de trader aksjer i stort omfang på mye lavere kurser fram til den 15. I så fall vil kombinasjonen av dette bidra til at warrants med økt sannsynlighet kan kjøpes på gunstige kurser i forhold til aksjekursen tidlig i juni og selskapet vil få innbetalt hundrevis av mill kr nok en gang.

1 Like

Spør heller… er dataene for Boston sterke nok til å bære kursen gjennom warrents…?
Data kommer når de er klare og de er pliktige til å slippe de. Ref 13 - 15 mai.

Et børsnotert selskap som Circio Holding ASA må:

offentliggjøre vesentlig informasjon så snart den er klar
ikke holde tilbake kursrelevant info for å “time markedet”
Det er både et juridisk krav og et tillitsspørsmål

Circio er avhengig av et sterkt ASGCT, så sterkt at kursen holder seg. Derfor er Boston nøkkelen.

7 Likes

Vi får vel gå ut fra at markedet nå mener gulvet ligger et sted rundt 8–9 kroner, for den virker særdeles seig der nede selv etter voldsom reprising. Og kommer det sterke nyheter i Boston, så vil selvfølgelig VWAP og strike bli høyere. Men etter så lang planlegging ville det nesten vært merkelig om de ikke også har noen ess i ermet rundt slutten av mai for å sørge for at warrant-konstruksjonen faktisk blir så fruktbar som mulig for både selskap og aksjonærer. Vanskelig å tro at hele opplegget er designet for å feile på målstreken

1 Like

Shorten :shorts: har ikke rørt på seg. Ligger bare på 1.73% og venter på å bråvåkne når det skjer noe :dna:.

1 Like

“Vanskelig å tro at hele opplegget er designet for å feile på målstreken”

Etsentralt poeng er at opplegget med warrants ble designet for en del måneder siden. Da var kursen en brøkdel av hva den er nå. Visste ledelsen i selskapet hvilken informasjon som ville bli kjent uke for uke fram til tidlig i juni? Jeg tviler på det. Det som etterhvert har skjedd kan ha kommet som julekvelden på kjerringa. At ledelsen i selskapet ikke er i stand til å forutse kursutviklingen er dokumenter ved at reparasjonsemisjonen ble kansellert. Ledelsen har begrenset rettslig adgang til å styre den informasjonen som blir boffentliggjort ut fra et evt. ønske om å hente mest mulig kontanter i forbindelse med utøvelse av warrants.
[/quote]

Joda, men samtidig tror jeg folk undervurderer hvor mye som faktisk har vært planlagt her over tid. Jeg velger i hvert fall å tro at ledelsen har hatt rimelig kontroll på hele reisen og har vurdert mange scenarier underveis. At kursen plutselig eksploderte til 14 samme dag emisjonen ble kjent var jo en blanding av timing, hype og marked som tok helt av. Emisjonskursen på 10,8 var tross alt omtrent sluttkursen dagen før dette ble satt i gang i påsken.
Og den reparasjonsemisjonen noen henger seg opp i var i bunn og grunn bare en liten “fairness-bonus” til eksisterende aksjonærer for å få samme inngang som emisjonsdeltakerne dersom kursen fortsatte opp. Når markedet senket kursen umiddelbart, så mistet den naturlig nok sin mening/hensikt. Det betyr ikke nødvendigvis at ledelsen plutselig mistet kontrollen på alt
Jeg nekter egentlig å tro at de har brukt måneder på å bygge en warrant-konstruksjon for så å stå helt handlingslammet dersom kursen blir høy. Tvert imot tipper jeg de allerede har tenkt gjennom både høy, lav og middels VWAP og har flere kort igjen å spille utover mai.

1 Like

Hva er kilden din for at de har brukt måneder på å bygge opp en warrant-konstruksjon? Hvilke måneder dreide det seg om? Du står selvsagt fritt til å tro hva du vil og jeg står fritt til å tro hva jeg vil.

Kilden min er vel sunn fornuft. Tviler litt på at emisjon, warrants, VWAP-periode, juridisk struktur, børsmeldinger, garantister og hele sulamitten ble kokt sammen på et nachspiel i romjula en gang rundt klokka 04 og sendt til trykkeriet mandag morgen. Edit: Takk for i dag

Er det ikke vinn vinn for både ledelse og nåværende aksjonærer med høy vwap? Er vell utelukkende oppside med eks 50% innløsing til 10kr mot 100 % til 5kr?

Enig i at datoene her virker for tilfeldig til å ikke være tima :man_shrugging: De skal til Boston nå til uken. Og ikke glem at de også skal til Boston 26-28 mai, da også for å presentere nye data! Sistnevnte kan selvfølgelig være basert på samme som på asgct. Det kan og være helt nye data. Som sikrer mot 20% kursfall. Ikke gitt de lykkes, men på nåværende stadie er det vertfall en massiv oppside, sett fra mitt ståsted

9 Likes