Jeg greier ikke å forstå at det er finansielt smart å satse på et eget klinisk løp på sykdommer få er rammet av. Novo Nordisk viste hva som er smart rent økonomisk: å utvikle noe som kan bedre livet til veldig mange.
Tja, ca 64 millioner mennesker i verden med hjertesvikt. Det er ikke bare noen få.
Proof of concept er kanskje lettere å kjøre i mindre indikasjon hvor det ikke per nå finnes så god (eller ingen) behandling.
Synes overhodet ikke det er dumt å signalisere. Det gir jo også et tegn til noen som eventuelt vil kjøpe sjappa at “vi har pengene, vi kan gjøre det selv og da blir det dyrere for dere”.
Indeed !
Det interessante er egentlig hva Circio prøver å bli! Tenk:
-sterk cash-posisjon!
-Evne til å starte egne kliniske løp hvis det er det som må till!
-kontroll på plattform/IP
-mulighet til å utvikle selv
-Osv.
…så endrer det hele forhandlingsmakten mot BP, IMO!
Da er man ikke lenger et lite biotech som må lisensiere tidlig. Da blir spørsmålet hvor attraktiv plattformen faktisk er å eie. Hvor lenge våger BP å vente … hvem trykker evt. på avtrekkeren først …?
Øye + hjerte … Hvis ikke noen tar dette videre, så gjør vi det potensielt selv! «Vi vet at vi sitter på her»!
Begynner å ligne mer og mer på et taktisk sjakktrekk for å bygge strategisk verdi! Kan bli vakkert!!
God Circio-himmelfart ja 
Det er for å bevise at teknologien fungerer. Det er lettere å inngå lisensavtaler med upfront, milestones og royalties når man har vist effekt i en indikasjon.
Helt avhengig av sykdom og type behandling hvor langt et klinisk løp behøver å være. De f eks på Zelluna sine presentasjoner, de viser til flere godkjennelser som er gitt på grunnlag av mindre enn 100 pasienter. Kjøp av rettigheter kan skje på grunnlag av veldig få pasienter behandlet.
Tviler på at Circio selv ser for seg å ha studier med 500+ pasienter.
Går de for Danons disease så trenger man ikke mange pasienter heller. Rocket Pharma sin pågående fase2 Danon studie hvor de hadde ett dødsfall i siste cohort, var opprinnelig planlagt å rekruttere 12 pasienter og datagrunnlaget her kunne brukes til en eventuell godkjenning.
Verdien til Circio, dersom de viser effekt og safety i Danon, ligger ikke først og fremst i salg i en så liten indikasjon, men i beviset på at teknologien fungerer.
Mener at EDW etterhvert har utelukket Danon. For smalt kommersielt.
« the new beast»
Er spent på hvor det the beast befinner seg om ett år, får jo litt troen på at dette kan bli en fin pensjonssparing 🫃
Om ett år?
Vurderer begynne med ultraløping, strikking, fotmaling, joga mm osv bare for å få de neste 6 månedene til å gå fortere 
6 mnd ? Ikke tunglært med andre ord
Var det hjertesvikt som en tenkte på? Jeg la merke til et ord jeg aldri har hørt før når det gjelder hjertet. Hvis det var hjertesvikt en ønsker å ha virkemidler mot, hadde jeg reagert mye mer positivt. Spørsmålet er om det er klokere å utvikle en plattform mange ønsker å benytt enn en sær plage eller sykdom. Det virker i alle fall som om en (også?) satser på det første ved at flere samarbeidsavtaler allerede er inngått.
Beklager at jeg ikke kommenterte det jeg først siterte.
“Verdien til Circio, dersom de viser effekt og safety i Danon, ligger ikke først og fremst i salg i en så liten indikasjon, men i beviset på at teknologien fungerer.” Jeg synes det er et meget godt poeng.
Tenker du hus i LA, feriested på Bali og hytte i Hemsedal ?
Dette var mitt poeng. Men det er en som skriver her som vet at det er et viktigere poeng med å velge et smalt område slik som Danons disease.
Vil bare minne om at 95% av biotek feiler. Dette er helt likt alle andre.
Ville bare være først ute med å si det i dag.
Bra du tar ansvar, gamletestamentdisiplene har muligens tatt velfortjent langhelg