Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Så har man denne 5% da

Ja litt sånn omtrent, så er det jo fint med en Porsche av god gammeldags kaliber stående i oppkjørselen :grin:

Neida, ikke noe sånn drømmer her, men dersom pengene kommer så er det jo rart med de da :yum:
Drømmen må være å opprettholde ein god standard med tid og råd til fine ferier, men kanskje jobbe 20 prosent mindre enn det som nå er tilfelle, så er eg fornøyd :sunglasses:

Eg har en fin spredning på langsiktige aksjer og en post som eg trader med, ( har sel tradet bort noen aksjer som vanlig på dårlige valg )
Så har eg en god del retter som eg satser på en heftig gevinst på når desse skal springe om kapp med kursen, for det komme til å skje ( tror/ håper eg )

1 Like

Så du har mase cash stående til å løse inn rettene eller hvordan løser du det?

Nope, spekulativt trading med high risk men eg regner med rettene kommer til og bli meget attraktive utover i perioden.
Har gjort dette tidligere med retter og det kan fort bli finer prosenter.
Anbefaler ingen å følge dette da det er mulig å blir sittende igjen ut å få noe igjen.
Har noen kroner på lur til å bruke deler av dei

1 Like

Ja så du løser ikke inn, men trader rettene fram mot close 22 mai?

Warrants kan handles til og med 2. juni, selv om VWAP låses inn 22. mai.

4 Likes

Ja, stemmer :+1:

Ja selfølgelig. Ja tiden etter 22 mai blir spennede for tegnignsrettene det er helt sikkert.

1 Like

EDIT: Se korrekt regnestykke i posten til @urban66 nedenfor. Gigantisk oppside!

“Alle” er flinke å minne om at kursfall etter 22. mai kan gjøre det poengløst å innløse rettene. Men oppsiden er stor, og det snakkes ikke om. Om VWAP feks ender på 12 kr, og warrants feks er på 1,20 kr (markedet legger inn 10% nedsiderisiko kontra teoretisk verdi på 2,40 kr), og kursen deretter stiger 6 kr (50%) til 18 kr, burde warrants også stige med 6 kr 6 kr x 0,2 = 1,20, altså doble seg. Trolig vil de stige med mer, fordi jo nærmere man kommer innløsning uten kursfall, jo mindre nedsiderisiko burde markedet prise inn. Og warrants burde gå mot teoretisk verdi, på 3,60 kr i dette tenkte tilfellet.

1 Like

Tror regnestykket her blander litt. Hvis VWAP er 12 kr, blir strike 9,60 kr. Hvis aksjen etterpå står i 18 kr, er teoretisk warrantverdi 18 - 9,60 = 8,40 kr, ikke bare 1,20 kr ekstra. 20 %-rabatten bestemmer strike, men etter at strike er satt følger warranten i praksis aksjekursen krone for krone over strike.

Edit: VWAP 12 kr = strike 9,60
Aksjekurs etterpå 18 kr
Teoretisk warrantverdi = 18 - 9,60 = 8,40 kr per warrant.
Sitter man da med 150 000 warrants, snakker vi teoretisk om:
8,40 x 150 000 = 1 260 000 kroner.
Det er derfor jeg synes det blir litt merkelig når folk fortsatt diskuterer disse warrantene som om hele caset handler om 50–70 øre hit eller dit

5 Likes

Å da kan være gøy å handle retter på dagens nivå el enda lavere som magen av oss nok har gjort

Du har helt rett… Overtrøtt her. Og dette viser det er sykt bra oppside også i warrants.

1 Like

Nordnet drar det langt, har vi andre takers her inne? :joy:

Jeg ville vært litt forsiktig med en nedlatende holdning til denne tatoveringen. Kanskje er det de som drar det lengst som får mest rett

Jepp, sånn som han som kjøpte Ultimo-skilt til Ferrarien sin :sweat_smile:

Men ingen barn er like og ting ser unektelig bra ut for Circio p.t.

Slutt a. Tapte du penger på ultimo, så har du ikke rett til å advare eller sammenligne. Sånn er det bare

Jeg tipper alle selverklærte eksperter på advarsler som tapte penger i andre bioteks må spise hatten sin igjen

2 Likes

Sorry, visste ikke at det du var som hadde denne tatoveringen :wink:

5 Likes

Haha! Husk å ta gevinst nå da, og så nyte fridagen.

Hva bygger du den vurderingen på?

Du har rett, fremste problemet med denne tråden. ;D

1 Like