Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Det er antatt at på et tidspunkt bør differansen mellom aksjekurs og warrants+tegningskurs reduseres. Hvordan dette skal løses blir en likning med flere ukjente.

En av størrelsene som inngår i regnestykket, “VWAP”, som danner grunnlaget for tegningskursen ved den kommende emisjonen, er vi nå halvveis på vei til å fastsette. 22. mai er VWAP låst, og vi står igjen med aksjekurs og warrantkurs.

I tabellen er “VWAP cum.” den foreløpige beregnede VWAP t.o.m. den angitte dato, og “Tegning” er foreløpig beregnet tegningskurs satt til 80% av “VWAP cum.”.

“Tegning + Warrant” er summen av tegningskursen og prisen på warrant den aktuelle dato. “Aksje korrigert” er satt lik denne verdien, og representerer aksjekursen om warrantkursen ligger fast og aksjekursen korrigeres.

“Warrant korrigert” er satt til verdien av warrant om aksjekursen ligger fast og warrants korrigeres.

Grafene viser da blå kurver for sluttkurs for aksje og warrant på de angitte datoer, mens de oransje viser “Aksje korrigert” og “Warrant korrigert”.

Per 15. mai er status at aksjen er priset for høyt eller warrant for lavt, i forhold til hva de ville vært om den nevnte differansen var 0.

Det er ikke uvanlig at det en stund kan eksistere et slikt misforhold. Etter hvert er det sannsynlig at vi vil se en justering, selv om differansen ikke nødvendigvis skal helt til 0.

Fordi det fremdeles kan komme nyheter som påvirker kursen kan vi få volatilitet som medfører at vi ikke får en stabilisering før i juni. Warrants handles på børsen til og med 3. juni, og kan utøves frem til 9. juni.

Kom gjerne med innspill/kommentarer til evt. trykkfeil eller beregningslogikk etc.

2 Likes

Kursen skal få en skikkelig smell om ikkje rettene skal bli en fin mulighet for en god gevinst .
Nå virket kursen noe tung på fredagen, så spennende å se utvikling til uka, men noe total haveri har eg lite tro på.
Eg har stor tro på ett godt løft på rettene og er posisjonert deretter

1 Like

Det der handler om en ganske unik hendelse og ikke en generell markedssvikt. Og er med Circio sin mildt sagt spredte eierstruktur overhodet ikke relevant for dette eksempelet.

At “de store styrer markedet” er 99% tull og konspi i mine øyne.

2 Likes

Da er det bare til å ringe KLP og si at de har misforstått markedet. De er tross alt bare et lite bakgårdsmiljø.

Nei. Som hun også skriver så er dette relevant for selsakper som har (ekstremt) liten fri flyt av aksjer. Det gjelder veldig få selskaper. Og i hver fall ikke Circio!

1 Like

Synes det er litt nyhetstørke etter ASGCT for Circio, eller er det normalt ?

Det er vel normalt med stillhet før stormen :wink:

1 Like
4 Likes

Her er oppdatert VWAP etter fredagens litt roligere handel:

14 Likes

Det ser ut som vi fikk den bredere HS omtalt forrige uke. Med en halslinje på 10.5 vil den peke ned til 8.8, men på vei dit har vi flere hyller som kan bremse eller ta i mot.
Uansett er dette fallet ikke bare negativt med tanke på den kommende emisjonen, fordi det bidrar til at vi får en VWAP som ikke blir så høy at den vil kunne begrense tegningen, jf beregningene ovenfor.

4 Likes

Ned 16 % i dag…

1 Like

Mer interessant enn din konklusjon er begrunnelsen…

Edit: I sitatet tar du med hva du mener om prisen på rettene de siste dagene (dvs begynnelsen av juni). Men det er vel ikke den relevante delen av innlegget å vise til som bakgrunn for tallet “16%” for i dag?
Hvorfor ikke heller ta med den relevante delen av innlegget?

Jeg har begrunnet hvorfor, står i samme innlegget som jeg hentet sitatet fra, men det er veldig få som er enig med meg i dette, men det står jeg greit i.

Dette her har vi sett før. Bygges opp forventninger, nyheten kommer og aksjen faller. Kortsiktig støy og bra for warrants.

Jeg er ikke uenig i @TheObserver sier, så her kan det like så godt være at noen ønsker lavere pris for sine warrants eller gjør større innhugg ved å selge etter nyheter. De får det til i alle fall.

Samtidig hadde jeg håpet at warrants prisen steg i dag.

Mer sannsynlig at denne skal stige ganske mye fremover, med nye fremskritt på data og stadig sterkere standing i bransjen. Trolig opp å teste 14 tallet først før videre mot 20 kr.

1 Like

Hvis du er enig i det TheObserver skriver så burde du vel ikke være overrasket over at warrants ikke stiger?

1 Like

Derfor jeg skrev «håpet» :wink:

UT: CAR-T ex vivo (utenfor kroppen)
INN: CAR-T in vivo

UT: mRNA
INN: cirkularRNA

I så fall har Circio truffet både med egen teknologi og nye teknologitrender samtidig.

9 Likes

OK.

Det kan virke forvirrende at noen skriver at vi skal ned på lavt 9-tall mens andre mener vi skal teste 14 og videre til 20. Begge deler kan være sant samtidig når man ikke angir noe om tidsperspektiv. Vi kan ha en lang oppadgående trend med kraftige kortsiktige svingninger. Man behøver ikke gå lenger enn til å se på chartet de siste månedene for å få dette bekreftet.
At vi faller nå er ikke overraskende pga usikkerhet knyttet til emisjonen og at vi ikke har fått vesentlig nye data siste uke. Usikkerheten i markedet kommer ganske tydelig til uttrykk ved at warrants foreløpig ligger klistret rundt 0.6 mens aksjen faller.

1 Like

Utviklingen innen CAR-T er utvilsomt spennende, men slik den er i dag er metodikken for treg, for dyr og for individualisert.

Eks nyhetssak fra NRK i går der CAR-T skal testes ut som behandling mot autoimmune lidelser:

Denne teknologien er ikke gjennomførbar i stor skala og vil kanskje dekkes av det offentlige på de mest kritiske lidelsene.

Hvis/om/når in vivo CAR-T får et gjennombrudd, så vil den bli tilgjengelig for en langt større gruppe pasienter.

Og det blir virkelig “off-the-shelf” siden man ikke trenger ta ut pasientens immunceller for å behandle disse.

16 Likes