Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 4

Diabetes type 1 i nær familie var nettopp derfor jeg ble interessert i biotech aksjer.

Ikke CAR-T, men dette fra Kina var veldig interessant:

Og her forskning på mus med CAR-T:

Lovende forskning, og relevant for noe av scopet til Circio innen in vivo-terapi sammen med Acuitas og United Immunity.

Lykkes dette, kan vi få en helt ny SOC innen autoimmune sykdomme, hvor (som nevnt tidligere fra flere) in vivo-terapi erstatter dagens kompliserte ex vivo-modeller.

1 Like

Om vi for enkelthet skyld ser for oss en VWAP på 10,00 som gir en innløsningskurs på 8,00. Så vil Warrants på det tidspunktet ha en verdi på 2,00.

Mener du da at bare warrants vil falle i kurs fordi folk ikke har “råd” til å innløse disse?

Om warrants på dette tidspunktet skulle havne på 1,00 vil vel alle fornuftige aktører, selge aksjer og kjøpe warrants helt til kursen er i balanse der hvor innløsningskurs + warrantskurs = aksjekurs?

Det gir jo ikke noen mening for en kjøper å fortsette å kjøpe aksjer på kurser over innløsningskurs + warrantskurs, så selv på Oslo Børs med sine feil og mangler må man vel tro at det blir et effisient marked.

NB For noen vil jo skattemessige hensyn gjøre at det ikke lønner seg å trade optimalt, men det gjelder vel neppe flertallet, og noen tradere vil vil hjelpe til med å utjevne forskjellene?

1 Like

Så nå handles den på 55 øre for så å plutselig doble seg neste uke? Er markedet så uvitende?

Ja, jeg tror ikke det er 650 millioner klare for å tegne aksjer nei. Og skulle det være det så er det nettopp fordi aksjer må selges NETTO i stort omfang og da er aksjen billigere å kjøpe direkte enn verdien av å tegne aksjer gjennom kjøp av tegningsretter…

Dette er høna eller egget, men i et litt for komplekst format for de fleste og befengt med stor usikkerhet. Derav tror jeg enten på «gi bort pris» på warrants eller en aksjekurs som dupper mer enn 20 % av vwap.

6 Likes

Det kan vi være enige om. Men ta med i regnestykket at warrants handles siste dag 3 juni. Da er VWAP og siste omsetningskurs for warrants bestemt (og warrants kan ikke lenger falle eller stige), og det er bare aksjekursen igjen å trade på. Derfor er det ikke sikkert at warrants rekker å bli gitt bort på børsen.

Market cap 2,4 milliarder på kurs 10,
650 millioner i nettokjøp sammenlignet med det ville være enormt. Da kan selskapet sette to streker under svaret på at det finnes ekte kjøpsinteresse.

Hva? Kan ikke warrants stige eller falle fordi vwap er kjent?

Hvis du mener dette i fullt alvor bekrefter det min tese; dette er for komplekst til at tilstrekkelig mange nok aksjonærer forstår konseptet med tegningsretter.

Hvis vwap 22.mai viser 10 NOK og tegningskursen blir 8 kroner, så vil med sikkerhet verdien av en tegningsrett krype ned mot null hvis aksjonærene starter nedsalg for å finansiere tegninger og kursen derav faller ned til 8 kroner. Tegningsretter er teori hele veien, det bevises allerede i dag; 55 øre er “feilprising” mener noe, men samtidig ikke; det er hva markedet priser den til som er fasit.

3 Likes

Kl 16:25 3. juni. Du har lest børsmeldingene? (“The Warrants are tradable to and including 3 June
2026”)

Du får jo da fort en mye større risiko ved å sitte i aksjen da, warrants kan gå i null, mens aksjen kan falle til mer enn VWAP kursen. Så jeg ser på warrants som en kjøpsopsjon som man normalt må betale en premie for, selvfølgelig litt vrient å verdsette med en strike-price som ikke er fixet.

Dessuten er det vel kanskje ikke helt utenkelig at det finnes etterspørsel etter 670 mill nye aksjer, det har jo tross alt blitt kjøpt aksjer for 605 mill til snittkurs 10,78 de fem første dagene i måneden.

Men jeg kan gjerne legge til for egen regning at jeg anser emisjonen på 250 mill var et ballespark til de som satt med warrants og effektivt har tatt vekk en god del av etterspørselen etter aksjer i Circio, dessverre. #pirato

8 Likes

helt åpenbart at selskapet vil ha høyest mulig interesse og kurs nå nærmeste 10 dager, med en strike som trolig blir på 8.5 området, så vil en kurs under 10.5 begynne å dra interessen ut av warrents, mens en høyere kurs vil øke interessen for warrents. Wiklund så i FA at han håpet på 500 mill, når vi i tillegg vet at det ligger “nyheter” i luften nå fremover på proof of consept, car t, mulige partnerskap, nye data osv så ser det ut som scenen er rigget.

1 Like

Jeg tror du glemmer en ting … hvor mange har allerede sikret finansiering ved å selge ?

Jeg tipper at aksjene med 20% rabatter forsvinner fort og Circio får nye 500M på konto.

4 Likes

Så fint, det er derfor diskusjonsforum er så bra. Å kunne balansere og justere forventninger.

Da har du kanskje en god forklaring på hvorfor rettene omsettes til under 1/3 av teoretisk verdi?

Hvis det er null problem å hente 500 mill burde vel rettene være mer etterspurt? Man får ikke kjøpt aksjer med rabatt uten å eie retter, så det er en missing link i argumentet.

(Men EDW har flere ganger tidligere hentet penger som egentlig var forbeholdt de med retter, så kanskje markedet forventer dette nok en gang? De åpnet jo for tegnere i emisjonen til 1 NOK som fikk tegne på samme vilkår når de skjønte at dette gikk jo bra :sweat_smile:.
EDW er opportunistisk, han henter penger der han kan, som jo er bra, selv om likebehandlingsprinsippet sjongleres etter skjønn)

1 Like

Jeg tror at etterspørselen etter warrants øker dess nærmere deadline vi kommer … dvs prisen går opp.

Fasit får vi før eller siden :wink:

2 Likes

Så langt ligger tegningskursen an til å bli rundt 8.5.

Når warrants nå koster 0.6 betyr det at markedet for øyeblikket regner med at aksjekursen midt i juni skal over 9.1 (“Aksje korrigert” i min tabell fra i går).
Er man 100% sikker på at aksjen skal ligge på 10-tallet etter emisjonen, i midten av juni, burde man være villig til å betale mer for warrants enn det markedet er villig til for øyeblikket. Dette viser seg også i presset på aksjekursen i dag.

Samtidig kan de som går all inn i warrants og samtidig selger seg ut av aksjen tjene på dette om aksjen skulle falle langt ned (8-tallet eller under). Da skroter man warrants og kjøper heller billige aksjer på børs. Men markedet er heller ikke 100% sikker på at kursen skal langt ned på 8-tallet i juni. Da ville warrants nå gått mot 0, fordi VWAP allerede er i ferd med å låses (og tegningskursen sikter inn mot 8.5). Og kursen ville også falt enda mer i dag.

Edit: urban66: Warrants må ikke til 0, bl.a. av de grunner jeg har nevnt over. (Viktig å skille mellom warrantkursen og “differansen”/arbitrasjen). Det er ikke overraskende at aksjen nå faller. Det gir mening både mhp. all haussingen/forventningene rundt Boston, usikkerheten vedr. kursutviklingen i forbindelse med emisjonen, og det tekniske bildet.

2 Likes

Grunnen til at warrantsene er priset så lavt er at man først får warrantsene i midten av juni. så selv om det er 20% rabatt når strike låses 22.5 så er det nesten uungåelig at kursen beveger seg ned mot strike frem mot midten av juni. Dersom den ikke gjør det kan aktører shorte aksjen og betale tilbake disse med warrants de kjøper i markedet og dermed får en risikofri gevinst. Og prisen på warrants vil uungåelig gradvis gå ned mot 0kr, simpelten fordi det ikke er takere i markedet for å utnytte 65 mill warrants. En rasjonell aksjonær som ikke vil gå inn med frisk kapital vil heller få 10 øre for warrantsen sin enn null.

Det er jo nettopp derfor dette caset blir så spesielt. Hvis markedet virkelig mener at kursen “uunngåelig” skal ned mot strike og warrants mot null, så ville ikke warrants fortsatt blitt handlet rundt 60–70 øre med millioner i omsetning. Markedet er tydeligvis ikke enig i det deterministiske scenarioet.
Og short/resirkulering høres fint ut i teorien, men det forutsetter både tilgang på short, timing og at kursen faktisk kollapser ned mot strike uten nye triggere. Etter ASGCT sitter jeg personlig igjen med motsatt inntrykk: at selskapet virker veldig bevisst på hvor viktig denne perioden er. Hadde hele warrantkonstruksjonen vært designet til å dø på målstreken, ville det vært en rimelig spektakulær selvskading
At dette er høy risiko og delvis gambling er jeg helt enig i. Men jeg tror ikke fasiten er så lineær som “kursen må ned og warrants må til null”.

5 Likes

kursen vil stiger ellers så ryker warrents for circio, det er lite trolig.

2 Likes

Markedet mener ikke dette; det ser vi på kursen og argumenter fra ulike skribenter. Flere har lagt hodet på blokka og sagt at de har kjøpt warrants som et eget investeringscase; de skal flippes fordi man mener de er underpriset.

Det er fair det, selv om noen mener tyngdekraften vil dra det i motsatt retning.

Igjen; dette viser kompleksiteten og at rommet for skjønnsmessige vurderinger er stort.

1 Like

Det er egentlig et fair poeng. Hele greia nå handler jo bare om hvilket scenario man tror mest på. Noen tror tyngdekraften drar kursen ned mot strike, andre tror markedet fortsatt ikke helt har skjønt hvor stor reprising dette kan bli hvis narrativet fortsetter å bygge seg opp.
Fasiten sitter jo ingen med. Men føler personlig dette har blitt litt mer enn bare “20 % rabatt og ferdig snakka” nå.

Jeg tror det er ster finansielle aktører som er inne å støtter CRNA nå i denne fasen slik at det blir et godt utfall både for warrants holder og CRNA. Null scenariet er utelukket. Dette blir ikke trading aktørene som avgjør dette.

Akkurat som de støttet i emisjonen og flippet alt dagene etter? :sweat_smile::see_no_evil: