Helt klart et legitimt spørsmål, men dette er vel praksis i alle emisjoner, så de har nok sitt på det rene.
Warrant-perioden er over, betalingen forfaller 12. juni, og snart møter Circio-aksjonærene virkeligheten. Kursmål 2–3 kroner virker plutselig ikke så usannsynlig. En effektiv måte å hente inn småinvestorenes feriepenger på – det skal de ha. 
Tja, på meg virker det uvanlig “aggressivt” å jobbe så hardt for å få tak i aksjer til umiddelbart salg av emisjonsaksjer.
Hadde vært spennende å høre om noen har fått nærmere informasjon om vilkårene for utlån, herunder løpetid og rentekompensasjon.
Kursmål 2-3 kroner? Setter pris på din vurdering av dette scenarioet
Litt semi-kvalifisert synsing herfra - Jeg tror (håper) garantistene har fått ut en god porsjon i dag … Tenker rundt 40-60%. For meg er det helt greit at det ikke kommer noe mer data / nyheter før vi er kvitt disse iglene! Å snakke om 2-3 Nok i kurs nå er mindre sannsynlig enn hvis noen kaster ut et tresifret tall som kursmål ila.året. Vi har vel rundt 2,20,- Nok i cash nå pr. aksje! God middag!
Akkurat det jeg mente! Når warrant-hausingen er over og vi sitter med 300+ millioner aksjer, er det plutselig ikke så vanskelig å regne seg frem til hva hver aksje faktisk representerer.
Jeg må gi CEO kred for én ting: Å få markedet til å prise prekliniske data som om målstreken er passert, er ikke alle forunt. Med hjelp fra hele apparatet ble det omsatt 5–20millioner aksjer daglig, og kursen fikk seg en tur opp mot 16 kroner. Imponerende markedsføring, om ikke annet.
Til dem som fortsatt ser for seg tresifret aksjekurs: Finn frem kalkulatoren. Ta kursmålet deres og gang med 300 millioner aksjer. Sammenlign deretter markedsverdien med de største farmaselskapene i verden. Det er alltid gøy når et lite preklinisk selskap plutselig skal være verdt mer enn halvparten av Big Pharma før de har levert noe som helst.
God middag videre! 
Jeg synes du forenkler bildet litt her. Antall aksjer alene sier ikke så mye – det er den fremtidige verdiskapingen markedet prøver å prise inn. Biotek prises sjelden på dagens inntekter, men på sannsynligheten for at teknologien lykkes.
Ingen påstår at målstreken er passert, men sterke prekliniske data kan være verdt betydelige summer dersom de peker mot en plattform med flere anvendelsesområder. Det er nettopp derfor investorer er villige til å betale for potensialet lenge før kommersialisering.
Når det gjelder markedsverdi, blir sammenligningen med de største farmasiselskapene litt kunstig. Ingen seriøse investorer forventer at selskapet skal prises som Big Pharma i morgen. Spørsmålet er om teknologien har nok verdi til å forsvare en vesentlig høyere kurs enn i dag dersom de fortsetter å levere resultater.
Risikoen er høy, det er vi nok enige om. Men det er også derfor oppsiden kan være betydelig dersom de lykkes. Det er den asymmetrien mange investerer etter. 
Nå er vel Novo Nordisk, for å ta et eksempel, nr fem på lista over BP. De har en markedsverdi etter dagens kurs, på 185 mrd dollar, eller 1200 mrd DKK. Et lite stykke opp til halvparten av BP altså.
Jeg tenker jo at drømmen om tresifret kurs er noe optimistisk, samtidig så ser vi hva BP er villige til å betale for selskaper med prekliniske resultater (alle topp 7 oppkjøp siden 2021 har en totalramme på minst 1 mrd dollar, med KUN prekliniske resultater).
Det er ikke sikkert vi kommer dit, men det viser i allefall at dersom BP finner teknologien relevant i sin portefølje, så er betalingsevnen meget stor 
Greit å være edruelig drdr, men halvparten av Big Pharma? Sanofi ligger på 15 plass på den listen jeg ser på, de har markedsverdi på ca 1.000 milliarder kroner. Skulle Circio komme på kurs 100 vil market cap være skyhøy ja, men likevel på “bare” snaut 28 milliarder kroner.
Hva tenker du halvparten av Big Pharma i så fall skulle være sånn grovt regnet ?
Det man håper på er jo at et oppkjøp ligger på 15-25mrd kroner.
Noe som gir en prising på 100-180kr per aksje.
Hva realiteten blir vet man jo ikke. Om hele stacken lisensieres, så kan det jo bli høyere enn det også. Alt ettersom hvordan markedet priser dette inn.
Aksjeantallet er nå ca 275 mill så 15-25 mrd blir 55-90 kr pr aksje.
Elendig av meg å glemme av noen millioner aksjer 
Eksisterende aksjer: 238 054 835
Antall nye aksjer etter fulltegnet warrant: 67 680 945
Summen blir: 305 735 780 aksjer
Ekskludert RSU og opsjonsprogrammet til ansatte osv!
Dumt å ødelegge kvelden din med fakta, men her er børsmeldingen fra i går kveld etter gjennomført emisjon:
“The Company’s share capital following the issuance of the New Shares, the Underwriting Shares and the Compensation Shares will be NOK 164,776,746, divided into 274,627,910 shares,”
Sorry! Min feil! "Of the 67,680,945 warrants issued in connection with the February rights issue, 25,781,827 were exercised "! Så bare 25,8 millioner av 67,7 millioner warrants ble faktisk innløst. Det betyr at rundt 62 % av warrantene ikke ble benyttet . Dette er et ganske tydelig signal om at mange aksjonærer valgte å stå over.
Helt greit det. Bruk heller litt tid på å forklare det du skrev om “verdt mer enn halvparten av Big Pharma”. Hvor stor del av warrants som ble benyttet vet vi fra før.
De fleste er imponert over hvor mye kapital Circio fikk inn bl.a. Lars Brandeggen på Xtrainvestor. Han skriver :
DAGENS OBS: Årets rakett - Circio fikk inn det som kan sies å være et imponerende beløp ut fra at det kun var 1% rabatt til gårsdagens sluttkurs.
Det man jo skulle tro er at du etter år som aksjonær i biotekselskaper som Lytix og BergenBio (?) hadde forstått er at denne typen selskaper verdsettes ut i fra en fullstendig annerledes logikk enn Big Pharma. BP-selskaper har alle overskudd og verdsettes etter hvor stort utbytte man tror de klarer å dele ut til sine aksjonærer et eller fem år frem i tid - akkurat som Equinor eller Hydro. Biotek verdsettes etter sannsynligheten for at de enten har gjort sine aksjonærer x10 rikere eller ikke eksisterer om fem år. Veldig mange mener at det er en stor sannsynlighet for det første når det kommer til Circio. Hvis du vil baisse Circio så må du argumentere for at sannsynligheten er liten for at de lykkes.
Synes forøvrig det var veldig tillitsvekkende at garantistene ikke initierte en ytterligere emisjon med de ubenyttede tegningsrettene, og at således mine verste konspirasjonsterier ikke stemte. Så da sitter jeg kun igjen med en liten skuffelse over at ledelsen ikke klarte å komme i mål for å presentere nye data tidsnok og i henhold til tidligere guiding.
Har stor tro på at markedet allerede er godt i gang med å absorbere de 10,5 millioner aksjene som uten tvil skal dumpes, og at utviklingen etter det blir bra.
Når bajssingen blir streberaktig