Continuing the discussion from Circio Holding ASA (CRNA) 4 - #7672 av urban66.
Previous discussions:
Continuing the discussion from Circio Holding ASA (CRNA) 4 - #7672 av urban66.
Previous discussions:
Veldig interessant.
Men i utgangspunktet virker jo dette som en konkurrent.
En forskjell fra NICT (basert på den overflatiske informasjonen jeg har sett) er at Tethosome sin rolle begynner inne i cellen, og har oppgaven å få DNA inn i kjernen. (Den bruker da LNP i utgangpunktet for å leveres til cellen.)
I teorien virker dette jo som noe virkelig stort (fasilitere DNA-transport til kjernen). Antakelig fungerer det da også i praksis, om de er kjøpt opp.
Om NICT står det derimot at den skal transportere inn i cellen, og omgå noen barriærer, men ser ikke at det står at den direkte fasiliterer transport til kjernen.
Om den gjør det ville det vært en stor fordel. Indirekte bør den nok føre til at mer DNA når kjernen, gitt følgende: “capable of introducing various plasmid DNAs into cells with exceptionally high efficiency”.
Så det er heller ikke vanskelig å se bakgrunnen for Circios samarbeidsprosjekt med NeoRegen. (Nylig har jeg da også etterlyst informasjon om fremdrift i dette samarbeidet, og om det inngår i dagens pipeline.)
Edit: @Baerntis : Hva mener du med “LNP alene er ikke nok uten et intracellulært lag”?
Jeg tenker at circvec+NICT kan pakkes sammen i LNP, og at NICT som funksjon sørger for større/bedre opptak av DNA.
@urban66 skrev på den forrige tråden «Hele prisingen handler jo om hvor folk tror aksjen står etterpå uansett. Hvis man tror 8 kroner neste uke, så er jo TR dyr. Hvis man tror 12–15 i juni, så er de billige. Hele markedet krangler egentlig bare om det ene spørsmålet.»
Det er klart om man tror aksjen står i 8,00 i neste uke, så bør man jo selge BÅDE tegningsretter og aksjer i dag.
Poenget mitt er at det er ulogisk å kjøpe aksjer i dag for 9,25, og det har jo blitt gjort for ikke mindre 4nn 40 mill så langt) når du kan kjøpe tegningsretter og sikre deg muligheten for å innløse disse for en samlet pris på 8,75.
På samme måte kan en som har aksjer i dag, selge disse til 9,25 og kjøpe seg tegningsretter for det samme antallet. Hen vil da ha sikret seg mot et stort fall i aksjekursen i perioden frem til innløsning. Verdien av tegningsrettene kan selvsagt gå i null, men det tapet er begrenset til 0,50 kroner mens aksjen kan (heaven forbid) falle med flere kroner.
Men det heter seg jo at markedet alltid har rett, så det er åpenbart noe jeg ikke skjønner. 
Det du skriver er i samsvar med mine tall som jo gir en “Aksje korrigert” på kr 8.8, og at det er et press ned i kursen. (Vi har en likning med flere ukjente, og en vekselvirking mellom aksje og warrant).
Hvis man legger til at vi har en teknisk støtte rundt 9 så gir det du skriver mer mening.
Men når warrant drar seg ned mot 0.4 (som for øyeblikket) så blir draget gjennom aksjestøtten på 9 sterkere. Derfor har vi i dag fått smake på 8-tallet.
(Som nevnt tidlig i dag tror jeg at dagens børsmelding har bidratt til å stabilisere/booste kursen. Men så er det disse etternølerene da som ikke vet om de har cash til å utøve, og noen som får panikk når det nærmer seg helg. Så om noen
har tenkt å yppe seg er det vel nå det ligger best til rette.)
Det dette scenarioet ikke tar høyde for, mener jeg, er at en som eier aksjer faktisk har muligheten til å selge på en eller annen (idiotisk) spike i kursen i tidsrommet mellom nå (tom for aksjer) og frem til nye aksjer kommer gjennom innløsning av retter. Det er en viktig faktor for flere tror jeg.
Vi har sett før at kursen plutselig skyter fart og hvis man anser at det har liten substansverdi bak seg og vil låse inn akkurat den gevinsten, er man sannsynligvis uten den muligheten når emisjonsaksjene kommer på konto og kursen har sklidd ned fra 14 til 9 kroner igjen.
Hver og en får finne sin formel der, jeg synes ikke at det er gitt at det å være long retter og uten aksjen er det optimale. Det er i så fall kun hvis man skal spare seg for et større fall i aksjekursen.
Er man så god til å trade kan man vel kanskje kjøpe og selge intradag også?
Jeg har jo åpenbart selv et avvikende syn på situasjoen vs hovetyngden av markedet, så jeg skal ikke lenger late som jeg forstår handelen i aksjen. Men jeg undres jo over at det ikke mer matematisk “korrekt prising”, og man skal jo heller ikke glemme at det normale er at en opsjon normalt har premie basert på at den binder mindre kapital og også eksponerer mindre kapital for tap.
Heldigvis fredag

Forbedret version:
Fra ASGCT til “all in” nå starter finalebordet 
22. mai 
Siste VWAP-dag
→ Endelig grunnlag for strikepris settes
22. mai kveld 
Endelig VWAP beregnes
→ Strike ventes rundt ca 8,1–8,3 kr
23.–25. mai 
Stillheten før stormen
→ Markedet priser inn exercise-perioden
26. mai 
Exercise-perioden starter
→ Warrants/TR kan brukes til å tegne aksjer
28. mai 
Circio webcast
→ ASGCT-oppsummering + warrantprogram + bruk av pengene
3. juni 
SISTE dag for vanlig handel av TR/warrants på børs
→ Etter dette er det:
• exercise
eller
• null kroner 
4.–9. juni 
Finaleuka
→ Mange må:
• skaffe cash
• velge exercise
• eller la TR dø
9. juni kl 16:30 
Absolutt siste frist for exercise
Robot emoji dri? Ja dette er AI som lager tabell over KONSTANTE UOMTVISTELIG FASTSATTE DATOER. Hvis du velger å ikke bruke kalkulatoren for å f.eks regne ut kvadratroten av 46663, vil jeg si 60-tallet ringte og ville ha den tilbake 
3 juni er vel siste dag for ordinær handel på børs av tegningsrettene/warrants? Så den datoen bør nok inn som en viktig dato for de som skal kjøpe eller selge.
Fordelen med kalkulatoren er at den gir meg svaret på kvadratrotspørsmålet - uten å kludre det til med kvadratrot-emoji, likhetstegn-emoji, grønnhake-emoji og tommelopp-emoji. Er mildt sagt litt usikker på om alle de LLM-genererte emojiene i posten gjør den mer lesbar - eller om den faktisk bare blir mer rotete. Men ja, kalkulator er topp.
Oppløpssiden nå 
Tegningskursen på vei mot 8.25.
Arbitrasjen under 25 øre (men sluttauksjonen gjenstår, og kan flytte den … til ca 30 øre tror jeg vi lander på)
Edit:
@Boms: Selv om tegningskursen nå er gitt så er jo arbitrasjen foreløpig kun en teoretisk størrelse. Mye kan fortsatt hende her.
Det har det jo, men så er det jo også slik at markedet endrer mening fra et sekund til det neste.
Tenker siste uka har vert en nerveprøve for mangen, helt sikkert mangen som har gjort dårlige valg, det er hva som skjer fra tirsdag og fremover som er avgjørende.
Eg sitter med mykje mindre aksjer nå enn eg har gjort, så har eg en god del retter.
Lykke til, det er nå neste kapittel skrives 
En faktor man ikke skal undervurdere er skatt/ikke skatt mtp ASK-konto og Zero-konto. Har man warrants på ASK og velger å benytte seg av disse så må man ha cash på bankkonto for å utløse dem, å selge aksjer på den kontoen i forkant kan da utløse skatt ved uttak. På Zero kan man selge aksjene og la pengene ligge hvis man tegner warrants der. Man kan heller ikke handle warrants på ASK. Stemmer ikke dette?
Mange retails har lav GAV og er long, så den matematikken du beskriver er ikke så rett frem for alle når skatten er såpass kraftig som 37,84%.
God pinsehelg! 
Jeg har nevnt skatt i ett par av mine innlegg og det er selvsagt en plage for mange.
Men husk også at du gjennom AS-er ikke behøver å bekymre deg for skatt på transaksjoner før du skal ta midler ut av AS-et.
Her er min beregning av VWAP for perioden og hva innløsningskursen for tegningsrettene/warrants skal være. Så fokuset nå er verdien på tegningsretter/warrants + innløsningskurs i forhold aksjekursen og hvordan man billigst mulig kan få kjøpt aksjer i Circio (og husk at som alle andre biotech selskap så trenger de penger, og ferske penger får de bare via at folk tegner aksjer ved å innløse rettene).
NOK 558,4 mill. inn i banken til Circio den 12.juni. Forhåpentligvis.
At de ikke valgte å gjøre den webcasten på tirsdag fremfor på torsdag og nesten halvveis i omsetningsperioden for warrants med definert VWAP virker ekstremt klønete på meg. Blir det samme som å melde at det ikke kommer nye data før den tid. Og da blir de to første dagene ganske seige med et utgangspunkt hvor kursen nå kun er 75 øre over.
Med utgangspunkt i salgspress for warrants, vekselvirkningen mellom warrants og aksjekurs, og at noen synes det er lenge til webast på torsdag, så er det ikke så galt at aksjen fortsatt lander over 9.
De har vel heller ikke varslet at det kommer nye data i den webcasten på torsdags morgen (selv om T. Hansen muligens presenterer nye data senere samme dato).
Om det kommer noe kursdrivende så kan det gjerne drøye til litt nærmere fristen for å utøve rettene.
Om vi skal ta agendaen til Thomas Hansen 28. mai bokstavelig, så kommer det nye data da.