Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

For håpe på en reprise fra emisjonen på 1kr. Og pang sa det da.

2 Likes

Som vi jo visste 8.25 (Tekbot har tydeligvis tatt helg):

https://newsweb.oslobors.no/message/674342

1 Like

Det er jeg helt uenig i. Poenget her må være at rettene må finne sin rette eier, altså en som vil utøve dem, før de slutter å være omsettbare. Nå blir det to dager med null news hvor kursen med mye større sannsynlighet kvernes ned mot 8,25 enn om man kunne tro at det kom data fra de tre punktene de allerede har guidet skal komme i Q2. Om det sitter folk med en haug med retter med verdi og manglende likvider til å benytte dem er det penger i toalettet for alle parter. (Og før noen beskylder meg for det, så er jeg ikke en av dem)

Ja dersom det blir samme forholdet så er det kjapt til 100 :grin:

Det var mangen den gang så vente på aksje under krona men måtte løpe etter, kan self bli lignende denne gang, men da må det nok komme noen saftige meldinger.
Føles meget behagelig å nå sitte med retter som kan nytte om det da blir sånn, og elles liten risiko om det ikkje blir sånn

1 Like

Det er også et poeng, ja. Men at kursen er høy når de skal utøves og betales tror jeg er vel så viktig. På det tidspunktet vil flere av de som har retter kunne droppe å utøve dem hvis det ikke da fremstår som en god deal - altså at aksjekursen ligger godt over 8.25.
Det er jo bl.a. folk her som har skrevet at de har samlet retter og ser an om de kommer til å utøve eller ikke. (Senest i innlegget fra Kronn ovenfor).

1 Like

Er det lov med overtegning?

1 Like

For halvannet år siden hentet Circio penger på 60 øre. Dette var egentlig forbeholdt de med retter.

EDW meldte at interessen var så stor at de valgte å takke ja til emisjonsdeltakere uten retter.

Så min mistanke er: Ja!

Kommer det en «spesialistinvestor» som tilbyr å tegne for 50 mnok til 8,25 NOK så får de delta og har spart seg 3 mnok i kjøp av tegningsretter. Jeg kan selvsagt ta helt feil, men hvorfor snu på dette nå. Vi så det samme i emisjonen på 1 krone; vipps tok de inn en slenger to uker etter at de andre hadde tegnet seg i «blinde».

Spørsmålet er vel om man skal bry seg noe om slike ting eller ikke.

4 Likes

Forskjellen mellom kalkulatorer og llm-er er at kalkulatoren gir samme svar hver gang.

Det eneste jeg får ut av at noen poster KI-oppsummeringer er et bevis på at vedkommende ikke har peiling nok til å mene noe sjøl, ikke kan nok om saken til å vite om KI-en har rett eller feil (for hvis du vet trenger du ikke KI), og følgelig ikke bryr seg særlig mye om fakta. Men for all del, vi har alle våre strategier.

1 Like

Slapp av Dette handler ikke om “AI vet best” eller å mene noe om aksjen. Det var bokstavelig talt bare en tabell med faste datoer og frister. Akkurat sånne ting er jo nærmest laget for AI, Samme som å bruke kalkulator til matte. Det har ingenting med kunnskap om biotek eller Circio å gjøre.

1 Like

Gjør de det ødelegger de verdiene for de aksjonærene som var med i januar og fikk warrants som premie for å ta risiko.

Tror selskapet bør være forsiktig med å gjøre en sånn øvelse igjen.

1 Like

Men den misset siste handelsdag for warrants, så AI trengs å dobbeltsjekkes, slik vi andre dødelige gjør :skull_and_crossbones:

KI er for “erre så nøye a”-gjengen.

Jeg slapper av, urban. Sparer tid ved å ikke lese KI-postene

AI er glimrende på tabeller. Men tydeligvis fortsatt ikke helt klar for å overta jobben som børsvaktmester nei. Burde dobbelsjekket alle datoer, syntes det var greit med en tidslinjeoversikt og ville dele :innocent:

1 Like

KI er veldig fin til og lage et sammendrag av lange tekster, eksempelvis børsmeldinger eller rapporter. Hvorfor sitte og lese når den både oversetter og lager sammendrag på få sekunder.

Du skal ikke se bort i fra at her kommer en børsmelding i forkant, og at torsdagen dermed kan benyttes også til å svare på spørsmål omkring dette. Det kan være planlagt og timet slik med hensikt.