Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) 5

No offense, men det burde være et krav for å poste AI-mat at den som poster både evner og gidder å dobbelsjekke output’n fra sin llm-venn (visualiser dødningehode-emoji her)

Jeg trener KI som jobb, aldri la den ta viktige beslutninger for deg, dobbeltsjekk all viktige data den gir deg, gjerne med flere agenter om det er noe viktig. Bruk den til å samle og snevre inn informasjon, aldri prompt den til å ta avgjørelser for deg som om du prater til en person. LLM modeller som chatgpt/claude/grok er faktisk de verste på dette feltet.

1 Like

Fair nok. Derfor ble datoen lagt til med en gang det ble oppdaget. Tidslinjen stemmer, så folk får bruke den om de vil, Kan være kjekk å ha neste ukene :slightly_smiling_face:

Fjernet moji, de ble bare forstyrrende;

Circio – Warrants / VWAP-tidslinje 2026

Dato Hendelse
22. mai Siste dag i VWAP-perioden
22. mai kveld Endelig strikepris fastsatt til 8,2508 kr
23.–25. mai Markedet priser inn exercise-perioden
26. mai kl. 08:00 CEST Exercise-perioden for warrants starter
28. mai Circio webcast / ASGCT-oppsummering
3. juni Siste ordinære handelsdag for warrants
4.–9. juni Sluttfase for exercise og kapitaldisponering
9. juni kl. 16:30 CEST Absolutt frist for exercise av warrants

Viktige punkter

Strikepris for warrants er fastsatt til 8,2508 kr.
Warrants kan ikke handles på børs etter 3. juni.
Warrants som ikke utøves innen fristen 9. juni bortfaller uten verdi.

5 Likes

Lilly sitt kjøp av Engage Bio var et viktig signal i retning Circio.

Et tidlig seed selskap i tidlig preklinisk fase.

DNA tilnærming til genterapi. Som Circio. Men syntetisk basert og mulig mer teknisk komplisert.
Men en DNA teknologi.

Rekkefølgen for oppkjøp er viktig. Dersom Lilly vil sikre seg også marketet for DNA plattformer for å sperre andre ute måtte rekkefølgen bli Engade først Circio next.

Hvorfor?

Engage ble tatt billig. Hadde Circio blitt tatt først hadde verdien av Engage 10 dobblet seg. De sparte penger på rekkefølgen.

Circio vet de må betale for uansett.

Var Engage Bio signalet på at Lilly tar Circio?

8 Likes

Det mest interessante med oppkjøpet (når det gjelder diskusjonen i denne tråden) er vel at det er nok et “bevis” på at det som skrives om at Circio er “direkte sammenliknbart” :pig: med alle de andre biotekselskapene på OSB er feil.

7 Likes

det som er irriterende er at man har fått inntrykket av at det ikke finnes flere circrna selskaper som ikke er kjøpt opp. At Cirio er siste. Men så dukker det opp nye oppkjøp.

Jeg tenker det viktigste med dette oppkjøpet er at det viser hva neste generasjon genterapi kan bli og at det nå meisles ut.

• AAV som plattform er i markedet i dag. Et viktig problemet er at det kun kan brukes en gang. Et annet problem er at standard AAV må doseres med så høy konsentrasjon at der kan gi akutt immunsjokk hos pasienten.
    Noen mindre problem er øvre grense på størrelse gen, dvs “payload”, samt at vev-spesifisitet kan være litt tricky.
    Uttrykk av terapeutisk gen i tid er kort til moderat i lengde, men dette styres vel så mye av design på gen-konstruktet.
    AAV kommer til å fases ut over tid pga alt dette.
  • Lentivirus dominerer på tidsaspekt, siden terapeutisk gen blir integrert i vertens genom. Det største problemet er at denne integreringen er helt tilfeldig og kan gjerne settes inn midt i et annet gen og ødelegge dette. Sånn sett kan Lentivirus både være skadelig for pasienten. Ellers sammenlignbart med AAV.
    Samt at denne vil fases ut over tid.
  • LNP er neste generasjon vektor, men er strengt tatt bare en spesialdesignet fettboble som kan modifiseres med peptider og annet snacks. Fordelen er at man mulighetene for oppgradering er uendelige. Men LNP vil ha samme modus operandi som AAV mtp tidsaspekt og effekt av genuttrykk.
    For mRNA-vaksine mot Covid-19 så måtte man bruke SVÆRT HØY konsentrasjon for å få statstisk signifikant sammenlignbar immunrespons hos alle mottakerne. Med konsekvens av både høy tox og at mesteparten havnet til destruksjon i leveren.

LNP er fremtiden, men man er vel strengt tidlig i utvikling og forståelse av dette.

Vel så viktig er det å finne rett konstrukt for DNA og/eller RNA slik at terapeutisk gen faktisk kommer til rett organ/vev i rett konsentrasjon.
Her står slaget vel så mye, og basert på hva som bl.a har blitt presentert på ASGTC så ser det ut til at Circio er langt fremme i løypa her.

17 Likes

Ja interessant, så innlegget på Nordnet social i går, av GreatReset.

3 Likes

Så denne oppsummeringen av ASGCT fordi den var likt av Circioa CTO.

2 Likes

Engage Bio er et LNP-selskap spesialisert på levering av DNA. De jobber ikke med circRNA.

Det er nok mange selskap som ser på circRNA, men Circio er vel ett av de ytterst få som er børsnotert.

12 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

11 Likes

Det er ulogisk for alle som kjøper for å sitte i lengden, men ikke for de som vil trade aksjen. Kjøper du TR i dag så kan du ikke selge før medio juni. Såvidt meg forstått er det en håndfull+ mennesker som synes det er gøy å trade circio

Noen tanker og Ref. Lilly sitt Oppkjøp av Engage nå - Det mest interessante er egentlig ikkje enkelt dealene til BP, men mønsteret vi kan se konturene av …

Big Pharma kjøper ikke bare ferdige medisiner lenger – de kjøper plattformer som potensielt kan forbedre genetic medicine bredt - Delivery, expression, RNA-teknologi, in vivo celleterapi osv

Engage Bio ble altså nå kjøpt av EL uten publiserte kliniske data (så vidt eg kan se) Det sier litt om hvor mye verdi BP nå tillegger enablement-teknologi og plattform

Samtidig har Circio

vist svært sterke prekliniske data

fått oral presentasjon på ASGCT

og gått fra feasibility til in vivo med BP-partner.

Og mer …

Da blir spørsmålet:
Hva kan circVec være verdt dersom teknologien faktisk viser seg å fungere bredt innen AAV, LNP og andre in vivo løsninger ?

For meg ser dette mer og mer ut som et kappløp om plattformer og infrastrukturlag – og ikkje bare enkeltprodukter

Hvis Circio får en upfront deal eller sterkere BP-validering, noe eg mener er fullt mulig i løpet av året, er jeg ikke sikker på at et tidlig oppkjøp nødvendigvis er det mest interessante utfallet … Og flere større aksjonærer er enig her!

For dersom vår teknologi / plattform faktisk blir validert bredere, Så er det vanskelig å se for seg annet enn at markedets forståelse av caset må endre seg betydelig!

Jo - Dette er stadig fortsatt risiko biotech og noen elementer gjenstår å bevise …

,men min vurdering er at risiko/reward er svært interessant her, nettopp fordi markedet fortsatt i stor grad priser egentlig Circio som et lite norsk preklinisk biotech-selskap — mens signalene fra sektoren og BP peker mot noe potensielt langt større!

Hva skjer hvis vi faktisk får den valideringen de jobber mot?
Jeg er tilhenger av å kunne tillate seg å tenke stort! Men selv jeg jeg kan ikke helt se for meg meg hvor stort dette kan bli!!? - Alternativet så går alt til h*lvete! :sweat_smile: Jeg går i så fall antagelig ned meg skipet! God helg godtfolk :metal:t3::tumbler_glass::sunglasses:

27 Likes

Den nye tråden har ingen ticker

1 Like

Fikset!

2 Likes

Ser United Immunity som tester circVec mot CAR-M har lagt ut denne:
https://unitedimmunity.co.jp/en/news/detail/united-immunity-acquires-macrophage-assets-from-carisma-therapeutics-for-the-treatment-of-cancer-and-liver-fibrosis

Noen med Car-M kunnskap som har en formening? Ubetydelig eller er det stjernene som posisjonerer seg :star: ?

Ikke mye å gå på, men her er vedlagt pdf https://unitedimmunity.co.jp/fileadmin/Images_and_PDF_United_Immunity/Images_United_Immunity/Press_Releases_PDF/20260521_-_UI_Press_Release_UI_acquires_Carisma_Assets_en_final.pdf

4 Likes

Kort versjon av oppfølgingen fra @thebiotechvoyager
etter ASGCT

3 Likes

Fra Neoregens egen skrytevideo, men når vi ellers ikke får vite så mye, her er de interessante kulepunktene for oss som heier på Circio/circvec

“Exceptional Intracellular Delivery Efficacy of the Proprietary NICT Platform”

“Successful Development of Next-Generation LNPs”
• “2–10x greater intracellular delivery efficiency than conventional LNPs (100x higher mRNA expression)”

“NICT (Neoregen-IntraCellular delivery Technology)”
• “Low-Toxicity, High-Efficiency Drug Delivery Technology”
• “A platform for the precise intracellular delivery of payloads, from nucleic acids (CircRNA, Plasmid, mRNA, siRNA) to macromolecules”

“NICT Enables the Delivery of Molecules Exceeding 6,000 Da”

“Overcomes the 500 Da transdermal absorption limit”
• “Enables the delivery of large molecules (>6,000 Da) such as Growth Factors, Botulinum Toxin, and SOD1”

“100% Cellular Penetration in Skin within 30 Minutes”
• “Over 100-fold increase in delivery efficacy compared to conventional technologies (FGF2)”

NICT presenteres som en intracellular delivery-/expression-plattform, ikke bare et opptaksverktøy. NeoRegen kobler også NICT til “next-generation LNPs”, som kanskje kan tolkes som en integrert nanopartikkel-stack bestående av LNP+NICT+Circvec. Selv små forbedringer i intracellular delivery kan tydeligvis gi store utslag i biologisk uttrykk.

Alt dette synes relevant for circVec, og kanskje mer nå enn før etter EL`s oppkjøp av Engage Bio. Venter i spenning på In Vitro studiet, og det som da vil bli avslørt. Og ikke minst, hva innløsning av warrants skal brukes til ?

6 Likes

Anser du dette som positivt for det norske selskapet eller negativt? Hvorfor?

https://biostock.se/2026/05/circio-global-forum-2026/

13 Likes