Finnes mange måter å tjene penger på. Alt er rett. Spørsmålet er bare hva som er din strategi 
Er bare fascinerende å se hvor mye enkelte klarer å styre kursen i denne aksjen.
Finnes mange måter å tjene penger på. Alt er rett. Spørsmålet er bare hva som er din strategi 
Er bare fascinerende å se hvor mye enkelte klarer å styre kursen i denne aksjen.
Min enkle TA-konklusjon er at aksjen møtte støtte fra glidende 14-dagers snitt i dag og spratt pent opp igjen og endte i null. Korte penger som gikk hardt inn første timene i går er ute for lengst på SL/tap. Vi får ingen tredagers, men går opp i morgen, og stormen er over for denne gang. Markedet vil måtte ta innover seg det fundamentale, som vinner, hver gang 
Det enkle er ofte det beste 
SMA-50 dunker gjennom SMA-100 også i disse dager, det er vel ikke akkurat negativt.
I slutten av mars fikk den en kraftig reaksjon opp da den møtte SMA-14:

(men dundret ned gjennom ved neste korsvei)
Tror vi snakker forbi hverandre eller missforstår hverandre.
Volummotstand i sin reneste form er en høy volumbar på en spesifikk candle på et relevant nivå.
I Circios tilfelle, som er høyst relevant siden det er mangen som følger denne nå, fikk man de 2 høyeste volumbarene i bunnen på den største korreksjonen som kom etter et vanvittig rally.
Dette volumet kom også “tilfeldigvis” inn på det som var siste mindre konsollidering før man fikk siste push til toppen.
På toppen fikk man så den høyeste volumbaren siden rallyet startet, uten at man klarte å ta ut “high” fra tidligere dag. Etter det fikk man så denne korreksjonen.
Dette er tekstbok eksempel på en dannelse av en tradingrange.

I påfølgende periode ble begge deler testet. Man hadde 2 mindre touch inn i området hvor man hadde det høyeste volumet, før den var oppe og touchet inn i baren med høyeste volumet på toppen.
Etter dette driftet den faktisk ned og inn i området som ble definert av de 2 store volumbarene i bunnen av korreksjonen. Der lå den å konsolliderte i lengre tid. Det er denne konsollideringen over tid som gjør at man får volumspiken i den vertikale aksen i @Savepig sitt chart.
Dette området i seg selv er en egen liten tradingrange hvis man zoomer litt inn.
Ser man på det positive klarte man å lage en helt ny high. Samtidig som man tradet i øvre del av rangen lengre en hva man gjorde tidligere.
Om den går under 7 kr? Hvem vet? Foreløpig har den noen nivåer høyere den kan finne støtte på. Men den har rom for å bevege seg langt ned på sure børsdager og dårlig klima. Alle som har vært innom bio-tek burde ikke bli overasket om den plutselig finner på å gjøre det.
Men som sagt, flere nivå før man når bunnen fra april.
Da var situasjonen en annen, med emisjon, warrants, og hele sulamitten.
Da endte aksjen helt flat på 250 millioner i oms, bra dag og innenfor en bratt stigende kanal , fine dager
Du skjønner ikke forskjell på å kjøpe å selge Fiat eller Porsche?
Kan du rulle inn og la TA diskuteres også til en egen circio TA tråd blir laget 
For å runde av: Ja, det gjør vi nok dersom du bruker begrepet volummotstand (i betydning nr 2) slik: Prisnivået på close i en bar med et høyt tilhørende volum.
Dette er ikke det samme som (1): Et prisområde med høyt akkumulert volum.
Skal man velge en definisjon for å unngå misforståelser, så bør man nok velge nr 1. Kort forklart fordi den, i motsetning til nr 2, ikke er avhengig av en vilkårlig valgt (kort) time frame.
Edit: Et annet spørsmål er om det er slik at close med tilhørende høyt volum fungerer som en magnet for senere prisbevegelser til denne closeprisen. Det er vel noe man man backteste?
(Kan det ikke være slik at en evt. “magneteffekt” for den aktuelle close 16 april kan tilskrives det lave akkumulerte volumet i intervallet? Altså en “gap”-effekt, eller med andre ord det motsatte av volummotstand i intervallet.)
Forøvrig: En god trader-dag i dag. 12% intervall rundt VWAP, 250 mill og i null. Det skal vel fortsette å svinge. Noe må man drive med i påvente av nyheter. 
Bingo!
Det er ikke “closen” jeg ser på som volummotstanden, det er hele candelen som ble dannet på det høye volumet.
Litt spesielt med gårsdagen da den totale dagsbaren hadde en range på 30%!!
Så ville nok gått ned på timeframe hvis jeg skulle sett på motstandsnivåer hvis man ville snevret det inn.
Men volumet igår sammen med en tidligere topp, sier seg selv det er en massiv vegg av aksjer som markdet må “absorbere” og tygge seg igjennom i dette området.
1 milliard handlet på snitt kurs 13.5
Man må vel nesten skille mellom volum og “volum”.
Vet ikke om du vet det selv, men du sier jo akkurat det jeg har sagt flere ganger nå 
Du sier selv det er omsatt ca 1 mrd over 3 dager, med en snittkurs på 13,5…
Det er 8 øre unna nøyaktig 50% av tradingrangen som ser ut til å danne seg på dette området nå. IKKE bekreftet enda.
Akkurat nå trader prisen over en krone UNDER denne VWAP’en din.
Naturlige her ville vært en eller annen form for liten pause/konsollidering før oppgang eller korreksjon.
Ingen grunn til å bli småsure for at ikke alle hopper rundt og synger kombaja.
Hvis man får en tradingrange her, så er det jo en brillefin mulighet for folk å enten ta posisjon eller hoppe av basert på hvordan det utvikler seg. Ser ikke problemet egentlig.
Og det er ikke akkurat en bitte liten range her heller. Det er faktisk 40% fra bunn til topp i denne rangen.
kraftig kjøpt opp fra 11.66 til 12.14 igår mot slutt, begynner det fundamentale å sige inn…?
Du skjønner ikke forskjell på trading og det fundamentale?
Voldsomt mye TA her inne nå … Det er vel gjerne sånn når en aksje har gått noen hundre prosent – da dukker det opp stadig nye streker som skal fortelle oss hvorfor vi nå «må» ned …
Eg kan selvfølgelig bare snakke for meg sjøl, men TA interesserer meg fint lite! Men et godt TA-innlegg i ny og ne kan absolutt være interessant, men dersom TA hadde vært styrende for investeringen min i CRNA, hadde eg sannsynligvis hoppet av et sted på 2–3 kroner i vinter!
Så kanskje TA-gjengen kunne hatt en egen tråd hvor støtte, motstand, gap, RSI, hode/skuldre/knee og tå - det ene og det andre kan diskuteres opp og ned og i mente?
For meg er det langt mer interessant å diskutere hva som faktisk har skjedd med caset denne uken!
Og her synes eg absolutt Analyst Group treffer spikeren på hodet etter H1/webcasten
Ta CNS.
For relativt kort tid siden var CNS etter mitt syn et av de mer usikre kortene i circVec-kabalen - Nå har Circio vist 10–60x fordel over mVec gjennom tre forskjellige administrasjonsruter. Det begynner altså å ligne det samme mønsteret vi allerede har sett i hjerte og øye!
Det synes eg er ganske vesentlig!
Så ser vi på LAMP2B - Vi er ikke lenger bare på luciferase - circvec-fordelen er nå vist med en terapeutisk relevant payload i hjertet, og neste steg er disease model og forhåpentligvis phenotype rescue ved lav dose …
Gen 5 begynner samtidig å se potensielt disruptivt ut. Vi har rundt 90x fra biogenese-sporet og rundt 170x fra translation-sporet. Nå skal disse kombineres. >200x er potensialet og mildt sagt interessant!
Og midt oppi dette har vi 23 samarbeid pågående, Top5 hvor WP1 er ferdig og WP2 ifølge Lubor går «really, really well» og en BD-strategi som blir stadig tydeligere!
Eg bet meg også merke i formuleringen hans om 2027. Lubor sa rett ut at han forventer at 2027 blir «phenomenal»!
Verdt å merke seg når mannen som sitter tettest på partnerdialogene velger akkurat denne ordlyden…
Erik hadde også et ganske heftig gullkorn rundt AAV: Dersom circVec faktisk kan redusere nødvendig AAV-dose med størrelsesorden 200x, mente han dette potensielt kan bli en «game changer» – og gikk så langt som å antyde at fremtidens AAV kanskje vil trenge noe ala circVec for å være konkurransedyktig.
Det e disse diskusjonene eg synes er interessante nå! IMO!
Ikke om en strek i chartet mener vi skal til 10,80 eller whatever- før vi eventuelt skal over 15 Osv. igjen …
For meg er spørsmålet mye enklere:
Hva eier vi, hva har blitt dokumentert siden sist – og hva er neste datapunkt som faktisk kan endre verdien av det vi eier?
De spørsmålene er og blir stadig mer interessante!