Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

First in-vivo disease model data i 2H, hva gjenstår så for IND-enabling?

8 Likes

Har ikke behov for å argumenter i mot bare noterer at vi da er enige om at IND studien til Orbital ikke er ferdig.

Dette kan jo ta tid hos Orbital om de egen utvikler både LNP og circular mv som ikke er prøvd tidligere.

For øvrig så ble Orbital etablert i 2022 så at Circio da skal ligge 2 - 3 år bak i løpet av 3 år det høres litt merkelig ut.

For øvrig er det sikkert forskjellig hvor lenge disease modell testing pågår, så vil jeg tro at tidsbruken vil være avhengig av hvilke medisinske komponenter Circio vil/må bruke fra eksterne og hvor langt disse er kommet i testing eller er tidligere testet. Design av kliniske studier vet jeg ikke hvilken kompetanse de har inhouse men de er allerede i gang med et samarbeid med Lonza og der kan det jo være kompetanse til slikt, samt andre konsulenter som er tilgjengelig.

3 Likes

Ikke sant, fellesnevner er at begge selskaper er preklinisk og ingen er IND-ready. Selv om noen tydeligvis ønsker / håper at noen er det…

4 Likes

Nettopp.

2 prekliniske circularRNA selskap.

De ene solgt for 15 milliarder.

Markedet har talt.

12 Likes

I 2023 ser det ut som Orbital hadde ca 302 M usd på bok ref https://pitchbook.com/profiles/company/507046-60#overview

Litt høyere cash balance enn circio er i atm, dette må også tas med i beregning i forhold til event oppkjøp

5 Likes

Flere som har merket seg Orbital.

1 Like

Så! - Orbital Therapeutics – ble nettopp kjøpt opp av Bristol Myers Squibb for rundt 1,5 milliarder dollar! Og hva driver de med? Jo, circRNA og leveringsteknologi (LNP) – altså samme felt som Circio!

Forskjellen er bare at Orbital aldri har vist in vivo-data i nærheten av det Circio allerede har levert! CircVec-plattformen har vist opptil 40x høyere uttrykk i hjertevev og 15x i øyet – og det er på den typen resultater Big Pharma nå betaler milliarder for!!

Ja, Orbital hadde nok litt mer cash på bok – men det er dataene og teknologien som er blitt verdsatt her. Og det er akkurat det samme fundamentet Circio bygger på!

Med dagens kurs er Circio verdsatt til rundt 150 mill NOK – altså ca. én hundredel av det BMS nettopp betalte for en lignende circRNA-plattform. La det synke inn! …

Dette er ikke småpenger-biotech lenger – dette er pre-reprising-nivå! Når markedet våkner og ser hvor langt foran Circio faktisk er på in vivo-siden, da sier det seg selv hvor dette kan gå!

Edit: I mitt hode kunne Circio fint vært priset til 10× allerede nå – bare basert på det de faktisk har levert. Så får den 150-gangen fra dagens nivå heller komme når den kommer… :money_mouth_face:

8 Likes

Da blir mitt spørsmål, hvorfor kjøpte dem ikke Circio?

2 Likes

Det hadde vært interessant å få høre Erik Wiklunds betraktninger omkring Bristol Myers oppkjøp av Orbital. Om hva det har å si for verdivurderingen generelt, og de teknologiske forskjeller mellom Orbital og Circio. Circio driver bredere, og er relativt unike med sitt virus/vektor-fokus. Regner med at noen er på saken her? Ingen vits i at alle bombarderer en travel mann med mailer.

3 Likes

Kanskje fordi Orbital hadde en preklinisk kandidat klar og at Orbital og BMS passet sammen på en eller annen strategisk måte?

Noe spennende som skjer på eiersiden siden aksjen løper videre her?

Det er det noen vil vi skal tro, så vi kjøper aksjer av de

De hadde ikke råd til Circio (?) :grin:

Spøk til side, dette begynner ligne mindre og mindre på en pump og dump og mer på en naturlig reprising av selskapet.

Oppkjøpet av Orbital er med på å vise potensialet i den nye teknologien.

9 Likes

Dette er reprising! Veldig enkelt å se det på kursen. Og med tanke på antall innlegg her inne mistenker jeg at en del solgte ved første mulige oppgang dessverre. Jeg holder fast og selger ikke før 10x

5 Likes

3 Likes
2 Likes

Ca 200 nye aksjonærer siste dagene :+1:

1 Like

*edit

Rettelse ::

Listen fra Fredag ble tilgjengelig nå.

UBS AG står oppført med kjøp av 1 mill aksjer, tilsvarende 0.92%

Bortsett fra det, virker det som at top10 var glad for å få tømt seg litt :thinking:

det var i håp om at Atlas skulle donere billige aksjer men den tid er nok forbi:(

2 Likes