Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

Tyder ikke på snarlig alternativ løsning når de nå klargjør for å utvide avtalen med Atlas som løper ut året?

Etter det jeg kan se er dette formalia slik at man slipper disse regelmessige konverteringskrav fra Atlas.

Videre er dette “begrenset” om man kan si det slik, til den maksimale finansieringsforpliktelsen som ligger i avtalen med Atlas - totalt om man fortsetter med Atlas og kurs 0,60 så kan man få en total utvanning til på ca 36% etter alle utbetalingene tom jan 2026. Det er greit for markedet å vite.

Kommer det annen finansiering i mellomtiden vil Atlas utvanningen bli mindre.

Videre så omfatter ikke dette de mulige “opsjonsaksjene” på 30 mill - den opsjonen er med dette bekreftet ute.

Dette er et endpoint for den gjeldende Atlasavtalen og betyr vel det at selskapet har 16 mill til (4 + 12) som de kan trekke dvs ut januar 2026.

Jeg tror de har neste trekk på lur og at dette er oppryddingen med Atlas, på en ryddig måte.

De pynter “bruden”.

10 Likes

Enig med siste taler

Tror kanskje denne er mer avklarende. Melding om konverteringer må man nok forvente

1 Like

Enig med VBR. Ligger 21 mill i gjeld til Atlas og inntil 12 mnd frem muligheter for at de kan låne inntil 37mill til. Så virker som om det er penger ett år til. Det er bra. Så får vi satse på at dataene fortsetter med samme fine progresjon.

Dette er jo en fin avklaring for alle involverte parter. Og fremtidige interessenter.

Og kommer det annen finansiering er det logisk at utvanning blir mindre enn 36% over det neste året.

3 Likes

7 Likes

Reasons to expect …

2 Likes

Ikke 37 mill til.
21 mill i allerede gjeld som kan konverteres til aksjer og 4+12 (opsjon) mill som circio kan låne utenom, som også Birgitte over her skriver. Når de siste 4+12 er brukt opp (i Q1 engang?) så må Circio lage en ny avtale med Atlas eller finne penger en annen plass.

Trekkes de siste beløpene på 12+4 mill så kan Atlas konvertere 61.666.666 aksjer gitt kurs 0.6.

4 Likes

Atlas legger disse aksjene inn i et annet selskap i sin “gruppe” som trolig ser på dette fremover som en investering, og ikke finansieringsbistand slik vår lojale “bank” venn Atlas har gjort hittil, og som har solgt konverterte aksjer fortløpende. Vi har alle opplevd hvor kursdempende det har vært. Atlas blir nå vår medaksjonær med aksjonærperspektiv. Flott.

Derfor fremstår dette også mer som en slags ordinær engangsemisjon hvor konventerer gjelden til Atlas i en engangstransaksjon, det kan bli flere konventeringer men jeg tror de tar hoveddelen nå straks, for å slippe stadig småemisjoner i det uendelige. En ny partner/investor vil kreve opprydding i dette systemet.

Derfor veldig bra at dette blir ordnet og klargjort på denne måten.

Siden aksjene nå legges inn i et annet Atlas selskap blir det nok også stopp på kursdempende Atlas små-salgene av aksjer i markedet slik vi har sett hittil.

Dette salgspresset er over og aksjonærene vil oppleve en helt annen og normal kursutvikling fremover. Det nye Atlasselskapet vil opptre som investor som oss og venter på gjennombrudd. Fornuftig av Atlas å gjøre det med bond delen og flott at de ikke var grådige og tok opsjonsdelen med. Veldig ryddig og aksjonærvennlig opptreden.

Spørmålet om spleis kan også legges død med dette.

Circio skal nå reprises i markedet og en mer normal mcap kommer til å bli effekten og da er 1 kr nivået snart historie.

Jeg tror det nå er klart for en flott kursutvikling fremover.

Tipper vi i løpet av meget kort tid ser 2 kr. pluss, medmcap rundt ca 300 mill uten at andre nyheter slippes.

Ps bioaksjer er blitt hot "over dammen":grinning:

2 Likes

Er det ChatGPT som har omfortolket gårsdagens melding for deg, er det EW som har sagt det eller er det en personlig analyse?

Les selv.

SECURITIES NOTE

AMC

Takk, din tolkning / håp med andre ord.

Kan man ikke bare dempe haussinga og holde seg til fakta? Du skriver vel ikke på Onco-tråden under et annet nick vel?

Mye likheter her. Hvorfor prate i stykker et spennende case med å neglisjere risiko?

2 Likes

Er vel ikke til å stikke under en stol at Atlas kommer finansiere selskapet ut året, og fortsatt kommer være livbøyen til selskapet slik det har vært i lang tid. De har fortsatt ingen planer om å være investor så konverteringene blir dumpet ut slik de har gjort tidligere. Eller har noe endret seg?

3 Likes

Enig, forholde seg til fakta så er det så enklere å ta rasjonelle valg.

CircVec er utrolig spennende og verdt å ta et lodd på. Å sause inn ønskedrømmer som om det er fakta fungerer mot sin hensikt; folk styrer unna aksjen når det er åpenbar haus.

La EW og Hansen fikk teknologien så kommer dette på et tidspunkt.

4 Likes

eg er ikkje enig eg trur Atlas som finansiering snart er vekke,dvs før jul.EW har kommunisert at siste resultater har skapt betydelig ekstern interesse for Circio.Lubor Gaal var vel ganske tydelig i sin tale på web cast,men han har jo også vore det tidligere la oss håpe at denne gangen kan han sine ord i behold.Eg personlig trur at et av dei mange skudda på mål snart går inn,med 4 relativt nyansatte på labben i Sverige er det også et håp om at ting kan gå litt raskere enn tidligere,men som alle veit er det dyrt å ver fattig.Vi går fryktelig spennande tider i møte,og enn så lenge er Atlas med.Det vi vel alle kan ver enig om er at selskapet er underprisa

6 Likes

Blir jo tydelig kommunisert at de søker andre finansieringsmuligheter. Når de nå har sikret atlas en stund fremover skaper det en god forhandlingsposisjon inn mot institusjonelle investorer/partnerskap osv. Mye enklere å forhandle med dette som utgangspunkt enn med kniven på strupen.

Eller så er det null interesse som tvinger selskapet til å fortsette med dødsspirallånet :sweat_smile:

1 Like

0 interesse?

Er en mulighet, men strider i mot hva selskapet har kommunisert

1 Like

Vi vet nå at 30-mill opsjonsdelen er ute av ligningen, Men vi må også være ærlige – Atlas er fortsatt en finansaktør, ikke en langsiktig investor, og totalt kan utvanningen fortsatt bli rundt 36 % hvis kursen holder seg her og med det vi vet Pr. Nå …

ESGCT-presentasjonen neste uke blir viktig, der circVec-dataene viser klare fordeler i hjerte og andre vev. I tillegg kommer Korea/Neoregen som et ekstra kvalitetsstempel, de har testet teknologien siden 2023 og forlenget avtalen i sommer – det sier noe …

Styret har tidligere sagt at de forventer ny finansiering i H2 2025. Får de til, i første omgang 1 partneravtale med skikkelig cash inn, så er Atlas fort ute av bildet og da snakker vi om et helt annet scenario enn i dag. Og når/hvis dette først løsner, så kommer det til å bli eksplosivt! Potensialet er større enn det de fleste av oss kan evne å forestille. Eg skal fint klare å leve med en utvanning på 100-200% hvis Mcap er oppe å nikker på Feks. historiske Nykode høyder :stuck_out_tongue_winking_eye:

selskapet prises fortsatt til ca. 60-70 mill mcap, samtidig som teknologien allerede har vist Proof of Concept, er patentert og har anvendelser innen genterapi,CAR-T, kreft og vaksiner.

Og husk - Circio er ikke avhengig av egne kliniske studier slik andre er – risikoen ligger hos de selskapene som skal bruke circVec. Det gir oss aksjonærer en helt annen trygghet / risiko

Og hvem er disse anonyme samarbeids-partnerene (?)

Også skal vi ikke helt glemme TG01

Men ja – eg har tatt feil lenge, så ikke hør på meg!! Jeg økte igjen litt i går (skulle med fordel ventet litt, men sånn er det med den berømte FOMO’n) … og kommer til å øke mer. Spennende tider er det hvertfall!

14 Likes