Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds
Omsetningen vil tørke ut som ellers i denne aksjen om de ikke kommer med noe positivt nytt. Atlas sitt salgspress vil sende denne til nye bunn nivåer. Vil oppstå fare for at de står uten “inntekter”. Da kan det bli atlas som er redningen igjen. Og om ikke er det vel kroken på døren eller emisjon på kurser som virker urealistiske nå.
Ja der finnes selskaper i pre klinisk fase med langt høyere verdi. Kan ikke sammenligne A med B. Dette selskapet er historisk kjent for elendighet.
Styrer glatt unna til de evt klarer komme frem med noe vanntett
Da har vi fått besøk av en finansrådgiver her.
du kunne sikkert lagt til: “og biotekanalytiker”, for å gi en best mulig helhetlig og uttømmende beskrivelse.
Og alt dette samtidig som sammenliknbare selskaper blir kjøpt opp for milliardsummer😂 Ubrukelig…
Du gjør det sikkert bra på børs “
”. Klassisk forumhausse mehe kommentar
Lykke til rett ned
Nå er det en gang sånn at Circio er opp 63% i år, og var på det meste opp 200%, så vært en fin bidragsyter i porteføljen. Takk for omtanken.
Gjenspeiler ingenting. Snart ned 50% fra sin korte topp der små sparere sitter med skjegget i postkassen. Hva den var hjelper lommeboken din lite. Men du er vel av typen som satt fullastet og var en av de som solgte helt på topp.
Snart tilbake til årets start. Og det har gått fort… selv før spikeren i går
Atlas styrer showet i CRNA. Har et lass av nye aksjer til pris kun kr 0,604 etter de siste dagers konverteringer som de kan lempe ut i markedet, litt etter litt etter litt.
Meget svakt av CRNA og ikke få til en annen avtale på tilførsel av kapital?
Det er dyrt å være et fattig lite norsk biotekselskap?
Hjelper ikke lommeboken min, men hjalp veldig godt på porteføljen. Jeg solgte ikke på topp, men fikk redusert en god slant på 1,5-1,7kr, men nå er ikke dette en konkurranse i porteføljeforvaltning. Jeg gjør mitt og du gjør ditt. Selskapets teknologi er spennende uansett, finansiering - not so much. Dette har jeg sagt mange ganger før.
Fremtiden til Circio er lys. Fremtiden til aksjonærene er mer usikker. Man er nødt til å løse finansieringen. Er man heldige skjer det via partner/oppkjøp. Er man uheldig skjer det via en emisjon (dog ikke lavere enn 0,6kr - for da fortsetter man bare med Atlas).
Når transaksjonene i markedet er på milliardnivåer sier det seg selv at Circio er underpriset. Underprisingen er vel fortjent - nettopp på grunn av Atlas. MEN, én dag løsner det, og da bør man sitte inne 
Hvor mange aksjer har Atlas å selge i denne omgang, etter å ha solgt disse 4,6mill aksjer?
Er de tomme?
De har shortet tilsvarende den konvertering de ba om den 15/10 og fått en den konvertert til Askjer i dag. Også har de jo bedt om en smule mer konvertering… Blir jo litt bingo å tippe, uansett vil vell listen vise det i morgen.
OK takk men positivt at markedet har tatt i mot de 4,6 mill aksjer.
Man fortsetter bare med spiral lån til atlas for 0,6 øre…Utrolig lite gjennomtenkt.
Men det blir vel mottatt på et forum hvor flokkmentalitet og kun haussing applauderes.
Det er grunnen til en aksje kan nå 1,8kr på et par dager.
Ingen seriøse har tatt i aksjen.
Luftslott.
Vi trenger ikke din omsorg for å beskytte oss for våre dumme handlinger.
Dette blir litt lite konstruktivt for min del. Hvis du ikke har forstått det enda så er jeg svakt negativ til aksjekursen og positiv til selskapet. Derfor reduserte jeg også posisjonen min.
Det bør ikke være noen overraskelse for noen at Atlas selger aksjer i markedet. De har hatt disse obligasjonene lenge, og én eller annen dag måtte jo disse ut uansett. Så la oss først begynne med å skille mellom obligasjonene og ny funding - dét må du også.
Når det gjelder funding kan selskapet fortsette å hente penger via Atlas. Dette er «mini» emisjoner hver måned inntil ny finansiering foreligger. Styret har selv kommunisert at de har grunn til å tro at ny finansiering vil være på plass i løpet av H2. Hva slags finansiering det er vet vi ikke. Det kan være partnerskap, emisjon eller hvis vi er veldig heldige - oppkjøp.
Så hvis du ønsker å diskutere dette videre er jeg med på det, men la oss være saklige og prøve å bidra med noe fornuftig til forumet.
Edit: svakt negativ til aksjekursen på kort sikt. For på lang sikt tror jeg dette skal bli en finfin investering.
Ifølge epost fra Erik Digman Wiklund i Circio blir det så vidt jeg kan forstå ikke mulig for Atlas å sette flere short posisjoner. Dette i henhold til avtale og regelverk for øvrig.
Jeg leser fra eposten til CEO at de kan sette mere short da de venter på mottak av aksjene for den siste konverteringen av bonds på 14,5 mill NOK.