Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1 4

da var short posisjonen forduftet

4 Likes

Svaret på det store spørsmålet får man på Shareville folkens:

1 Like

kan ikkje vi alle gå sammen å teste modellen over her i dag?
en annen ting selskapet har ikkje henta penger på 7 uker??

1 Like

CAR-T er på siste poster nå i oktober satt opp på pipeline med

B-cell malignancies +
autoimmunity

På 28. august presentasjonene er inntatt - External testing w/in vivo CAR partner.
Det er 2 konfidensielle samarbeidspartnere.

Lite info om dette men muligens en indikasjon om at CAR-T prosjektet har kommet et steg videre.

3 Likes

spørsmålet er vell hvordan vil de kan hente ut penger: Emisjon? Får de en partner? Trekke mer fra Atlas?

1 Like

Ville personligt ikke handle på noget som helst, der kommer fra retailers på NordNet. Det gælder faktisk også egne udtalelser :joy:

1 Like

Noen synes å ba begynt å dumpe hundretusenvis av aksjer nå. Hvem?

Det får vi nok bedre oversikt over i morgen. Jeg kunne ikke se noen store endringer på aksjonærlistene fra i går til i dag, så det er vanskelig å si sikkert hvem som selger. Det kan være noen som har fått tilbake short-aksjene sine og nå dumper dem i håp om å kjøpe billigere tilbake.

Samtidig vet vi at det kommer ca. 25 millioner nye aksjer som skal selges, og det er sagt ganske tydelig at de skal ut i markedet. Det vil naturlig nok legge press på kursen. Håpet er at de klarer å selge en del av dette utenfor børs, men det er usikkert om det lar seg gjøre når de har kommunisert at de ikke skal selge mer enn et visst volum per dag.

Circio Holding ASA: Registration of share capital increase following conversion of convertible bonds

25 662 433 nye aksjer? snakker man om sol så skinner den…

1 Like

Prøvde å advare for en uke siden:

image

Det positive er at mye er nok shortet allerede og blir levert tilbake uten videre konsekvens for markedet kortsiktig.

Ja, men dette visste vi jo ville komme. Det som virkelig er spennende er at disse aksjene godt mulig er de siste i Atlas sitt eie🙏.

Kan ikke huske noe short tidligere annet enn den som nettopp ble lukket…?
Altså fra Atlas kom i bildet.

De er jo nødt å være 50% mindre aggressive nå, men like vell blir det vell “litt” press uansett.

“To demonstrate their confidence in the continued positive development of
Circio, going forward Atlas has committed to a conservative trading strategy,
including reducing the trading limitation in the Investment Agreement from the
current 35% down to 15% of the total trading volume and to not exceed 10% on
low volume days.”

Jeg går ut ifra at 15% er av totalen av handelsvolumet over en periode? Og 10% av dagens omsetning hvis omsetning er lav, men hva lavt handelsvolum er det vet jeg ikke…

Det er nok fremdeles det samme vinduet på 22 dager. Men man må gjerne spørre seg; tidligere hadde Atlas lov til å selge 35% av et volum som normalt lå rundt 10-15 millioner aksjer. Nå tillates Atlas å selge 15% av et volum på 120 - 130 millioner aksjer. Aksjene koster også dobbelt så mye. En virkelig god endring i avtalen ville vært om Atlas gikk med på å sette et gulv på aksjen, slik jeg mener Aegir Bio hadde i starten av sin avtale.

De vil nok prøve å melke dette så godt de kan, men vi snakker jo om en aktør som tidligere konverterte på 60 øre og virket særdeles tilfreds med å selge 63 øre. Atlas har jo også vist flere gang i løpet av året at volumgrensene ikke betyr særlig mye, og Circio kan jo strengt tatt ikke straffe Atlas på noen måte.

Takk!

Så de kan mer eller mindre selge alt nå?

Ja nå har de fått de aksjene som vi visste ville komme, med meldinger 17 og 19 okt., etter at alle bonds er konvertert til aksjer.

Selskapet er gjeldfritt og har betalt hele utviklingen frem til dd.

143,6 mill aksjer og mcap ca 155 mill.

Det store spørmålet nå er om det kommer en samarbeidsavtale med cash.

Joa, men volumet som har vært tilsier at de kan dumpe det meste på bare noen dager?

Ja, uten å ha eksakt tall foran meg så kan de garantert selge 19+ millioner aksjer (gjerne mer). Så jeg tror ikke reduksjonen fra 35 til 15% har spesielt betydning per nå… Så er også spørsmålet hva er dag med lavt volum skal være. Har forsøkt å stille EDW spørsmålet, men får ikke svar