Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Høse oppe i 14 millioner ish da?

1 Like

14,6 pr samme dato.

2 Likes

Har trua dei,er spent på kva E.W og kompani skal trylle fram før jul for å komme seg ut av Atlas sine klør

1 Like

Spiller vel lite hva dem kommer med,når kursen fortsetter sånn som den gjør er vi I 10øre i løper av november.

Det spørs vel litt når det kommer vel?og hva som kommer.Lett at alt blir svartmalt no og ja ting ser håplaust ut i øyeblikket men håpet mitt er at E.W kan ha noen av sine ord i behold og at Circio får suksess med sin cRNA forskning. Men no haster det virkelig og styret og stell må jo skjønne dette.

3 Likes

Fascinerende at Høse gønner sånn på i Circio…

4 Likes

Er vel snart de eneste med ok inngangsverdi. Veien fra eiendom til moderne biotek er åpenbart mye kortere enn det en skulle tro.

1 Like

Ring denne kvinnen som var med på å stifte Orna. Tilknyttet Harvard entreprenørskap. En kopp kaffe er alt som trengs :grinning:

image

https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2021-10-05/can-rna-technology-be-used-to-fight-cancer

1 Like

Jeg hadde en god prat med Wicklund i går.

Det kommer data som de har lovet, og de skal presentere dette grundig slik at vi amatører forstår det. Posteren som ble offentlig forrige uke inneholdt faktisk en del nytt, det var ikke en nothing burger, det er bare vi som ikke skjønner hva vi skal se etter fordi vi er amatører (mine ord, ikke hans).

Jeg tror SMS delt fra annen skribent viser kompleksiteten rundt eksperimentell forskning; noe blir like bra som det man håpet på (eller bedre), andre resultater er kanskje ikke i tråd med forventningene og krever mer research. Biologi er ikke logisk matte og ting replikeres ikke alltid invivo som invitro.

Når selskapet valgte Atlas som finansieringskilde så var det av den åpenbare grunn at de stod med to valg; trekke gradvis av en ramme som gir de anledning til å skape verdier innenfor en gitt tidsramme eller trykke på den store, røde knappen og sette en emisjon på 10 øre hvor aksjonærene i stor grad blir vannet ut med 90 % over natta hvis man ikke kan / ønsker å være i finansieringsrunden eller kjøpe aksjer i markedet.

De har nok som mål å bruke datterselskapet i Sverige som en finansieringskilde for å hente inn større beløp og det til en god pris. Å hente via børs i dagens biotek kan man bare drømme om, de kildene er i stor grad fraværende. Det virker samtidig til at de har engasjert erfarne krefter innen cRNA som tidligere har vært med å kjøre private finansieringsrunder som skal bistå de / sørge for at de får hentet kapital via datterselskapet i Sverige.

Jeg er også ganske sikker på at neste gang de skal holde en presentasjon til markedet får vi også god anledning til å bli kjent med VP og Head of Research Thomas Hansen. Det ser jeg frem til så jeg kan danne meg et inntrykk av hans kompetanse og kall det gjerne troverdighet. Er dette liv laga eller har de bare sparket inn nok en dør?

Ut fra det jeg kunne tolke er fortsatt kvaliteten på dataene overlegne deres konkurrenter, selv om de ikke har fått alle svarene på plass ennå. Wicklund sier de egentlig bare har to konkurrenter og dataene til Circio er overlegne de konkurrerendes. Dette har de forsåvidt uttrykt tidligere også, men nå har de litt mer underlag for å hevde det.

Jeg tipper vi får en form for markedsdag fra selskapet i løpet av oktober eller november.

27 Likes

Flott deling. Vet vi hvem dette er ? Fortsatt Orna og Laronde eller har landskapet endret/spisset seg ?

1 Like

Veldig bra informasjon. Hjertelig.

Hvordan har det seg at etter to år med cRNA ikke har andre muligheter når det åpenbart gjøres mange deals i feltet? Spesielt når de velger å sammenligne seg med to andre store og mener de har overlegene data. For meg blir det ganske så tydelig at eiere fra de siste to årene ikke har hatt sine interesser representert og ivaretatt i selskapets retningsvalg.

Dette blir en annen sak om vi får en vesentlig endring innen kort tid som frigjør selskapet fra Atlas. Det har jo ikke blitt brukt så mye penger ennå. Enten går det greit, eller så er det bare å glemme alle pengene som er puttet inn. Selv med snitt under 50 øre.

2 Likes

Som ØS engang sa …. Trvx var ikke til salgs for knapper og glansbilder. Jeg tolket det slik at man den gang så lyset i tunellen og mente at sjansen for å lykkes var innen rekkevidde … og prisen på selskapet ville mangedobles.

1 Like

Dette er jo en plausibel forklaring, men størrelsen på rammen, presentasjonen som en langsiktig løsning, kombinasjonen med (pt) en urimelig god incentivpakke, og fraværet av kjøp i markedet av MAN+BOD, så har innsalget og reaksjonen i markedet sannsynligvis vært mye verre enn forventet/forutsatt. Selvfølgelig ytterligere forverret av exit fra HCAP og siste rest fra garantistene i forrige emi. Ikke godt å vite hva selskap og HCAP var enige om før Atlas avtalen ble inngått.

1 Like

Bedre med en fugl i hånden enn ti på taket. Men det er bare min mening.

1 Like

… jeg tror efterhånden de fleste er klar over, hvor din mening og position ligger, bare til orientering.

1 Like

Dette var vi også innom i samtalen.
De andre selskapene hadde forsket off record på RNA i fire år før de gikk ut med sine datapakker og fundet seg eksternt. Circio startet opp tidlig 2022 i dette feltet og mener selv det er unikt at de er i posisjon til å gjøre dealer på området kun etter 2 år +. De mener 2024 er et sannsynlig år for å gjøre funding på cRNA-dataene.

1 Like

Flisespikkeri, men ikke helt korrekt. Hansen var konsulent i 2H-2021.

2 Likes

Det skal Circio faktisk ha; progresjonen de har hatt innen et helt nytt fagfelt/plattform er særdeles rask hvis de får presentert PoC/in vivo data ila seinhøsten til markedet.

Godt å høre at de har selvtillit til å hevde at Circio sin plattform også er bedre enn de få konkurrentene i markedet.

Overordnet sett drar aktørene innen cRNA nytte av at mRNA-selskapene (eks Moderna) drar lasset og oppmerksomheten nå. Personlig tror jeg bransjen om veldig kort tid innser at mRNA er en døgnflue med for dårlig effekt. Da er det jo kjekt at mRNA-selskapene har tjent grovt på Covid og da har muligheten til oppkjøp for egen fornyelse.

8 Likes

Van Gaal må vekk

1 Like

Du må gjerne utdype. Han skal strengt tatt være det kommersielle alibiet i MAN. Fungerer som CFO i navnet, ikke operativt.