Hva er dine tanker om fremtidsutsikten til selskapet?
Jeg har nok ikke noe særlig bedre tak på dette caset enn andre her inne. Når det gjelder teknologi og plattform så er jeg omtrent lost etter at selskapet har redefinert seg selv. (f.eks ref webinaret og presentasjonen av Wesselhoeft for noen uker siden som var av det blytunge slaget). Her er det nok andre som kan gi en mye bedre fremstilling av hvor vi står pr i dag. Men det koker ned til at de fleste av oss sitter på store papirtap, og savner en tydelig avklaring av veien videre og måloppnåelse av diverse milestones som er guidet, og som skal være grunnlaget for det som selskapet selv guider om kommersielle avtaler. Tidligst i løpet av 2024.
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Er vel på topp 20 nå da?
der gikk 20 K på 7,95,rekner med Atlas har fått siste konverterte aksjer da,berre 57.000 igjen da
Ser ut som Atlas blir fort tom sånne gangen
Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.
Atlas har ikke fått tildelt de siste aksjene enda, men kan selge short frem til tildeling. Er vel sånn avtalen er utformet ?
Om det er et poeng for Atlas å holde oss under MCAP på MNOK 50, så skal kursen under 6,83 med dagens float etter siste konvertering.
GSI/Invus selger, eller låner ut til Atlas ? Omtrent ingen bevegelse de siste 2 årene, hvorfor selge nå ?
Summen av GSI og Citibank er vel rimelig nær 35% av dagsvolumet?
Trur nok ganske sikkert dette er utlån av aksjer
Så god kontroll har jeg ikke Alchemy Holding AS kan muligens ha noen relasjoner til Jæren/Høse. Ellers en ny UBS konto som har kjøpt litt.
Dagsvolum på 98 727. GSI er minus 26 295 og Citibank er minus 8013, som tilsammen er 34.75% av dagsvolumet. Neste uke vil vise om det er tilfeldig, men fint å vite hvor de får låne aksjer om så er tilfelle.
Men stålkontroll på dagsvolumet ? Er jo volum siste måned som er avgjørende for brudd på låneavtalen. Men det er kanskje nødvendig for Atlas å sørge for høyere volum de neste månedene slik at konverteringstakten kan skrus opp noen knepp. Så jeg antar at de sitter på hver side i ordreboka. Egen handel teller jo med.
En observasjon fra gårsdagens presentasjon hos DNB. CEO snakker som sirkulært RNA allerede er det eneste alle i bransjen snakker om, og hadde man ikke visst bedre kunne man tro det var sjefen i BioNTech som stod og snakket.
Ser nå at presentasjonen ikke er lagt ut og jeg tok ikke notater. Det stod jo noen nye ting der slik jeg oppfattet det om tidsplan bl.a. så fint om noen gidder å få tak i den fra selskapet. Jeg har ikke noe meningsfull posisjon i selskapet, så jeg gidder ikke å mase.
Han nevnte ikke et ord om Atlas eller finansieringen selv, men ble spurt om konvertiblen og svarte bare vagt.
Blir spennende å se om Nordnet får rett med tanke på gode investeringer nå: De fem dårligste:
- Ensurge Micropower (teknologi)
- SAS AB (fly)
- Ottovo ASA (fornybar)
- Observe Medical (helse)
- Circio Holding ASA (helse)
Fem verste av de gode investeringene, eller rett og slett de 5 verste ?
Praten har vært av det løse slaget siden IPO. Verre med gjennomføringsevnen.
De fem beste:
- Eam Solar (fornybar)
- Avance Gas Holding (shipping)
- Link Mobility (teknologi)
- Pexip Holding (teknologi)
- BW LPG (shipping)
De fem dårligste:
- Ensurge Micropower (teknologi)
- SAS AB (fly)
- Ottovo ASA (fornybar)
- Observe Medical (helse)
- Circio Holding ASA (helse)