Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Har mistet overblikket over Atlasaftalen mÄ jeg indrÞmme.

De konverterer lÄn til aktier, og vÊlger sÄ efterfÞlgende at sÊlge dem pÄ det frie marked til dagskurs? H is de troede pÄ Circio pÄ den lÊngere bane ville de vel beholde, og pÄ et tidspunkt have aktiemajoriteten i virksomheden?

Nogen som vil sÊtte ord pÄ i overskuelig form ?

Glédelig jul🙏

2 Likes

Atlas opererer beviseligt med en risikostyring der medfÞrer et lÞbende salg i markedet, uanset selskabets potentiale; det synes p.t. ikke sÊrligt sandsynligt, at Atlas Þnsker at vÊre/ende med at vÊre majoritetsaktionÊr i selskabet, men rettere bare tage de begrÊnsede procenter, som aftalen faciliterer ved at sÊlge i markedet - altsÄ en slags ongoing emission.

Der er nok flere af os der hÄber, at selskabet formÄr at levere ubestrideligt stÊrke in vivo data og lande en efterfÞlgende aftale, der bÄde lÞfter selskabets MCAP betydeligt og eliminerer Atlas. Havde det ikke vÊret for nedsalget til Atlas, ville kursen angiveligt trade mindst 10x over dagens niveau.

1 Like

Tak Aborum, for at kaste lys over Atlas situationen👍

FÞrste transje bestÄr av 15 konvertible bonds pÄ 2.5 millioner hver - hvor 5 av 15 allerede er solgt i markedet.

Andre transje bestÄr av 43 konvertible bonds pÄ 500 000,- der 3 av 43 er solgt. Jeg ser at selskapet bÞrsmelder at det er totalt 75 bonds, men det virker kanskje som om de ikke har revidert at transje 2 er endret fra 30MNOK til 21.5MNOK?

Tredje transje kan ikke hentes fĂžr tidligst 1 mars 2024. Man kan jo gjerne tenne et lys for IOVaxis avtalen innen den tid?

2 Likes

Tak🙏

Aftalen til IOVaxis kan som nÊvnt medfÞre, at selskabet kan undlade at trÊkke pÄ tranche 3, men der skal en reel aftale pÄ bordet med BP eller tilsvarende fÞr Atlas elimineres fra ligningen.

3 Likes

Men er vi ikke enige om, at de guider slut 2023/start 2024 pÄ in vivo data og aftalen med kineserne effektueret om alt gÄr vel inden udgangen af Q1 24?

Jeg tÊnker efterhÄnden de fleste CRNA aktionÊrer har fÄet med sig, at ledelsens guiding netop ér det, en guiding, der lÞbende justeres - oftest til den negative side, hvilket ikke overrasker, da de findings man finder i forskningsfeltet kan vÊre udslagsgivende for yderligere analyser osv.

Men ledelsen har adopteret en (i min optik uheldig) strategi, hvor man melder positivt ud, mÄske for at holde aktionÊrerne pÄ vippen, velvidende at datoerne som udgangspunkt mÄ forventes at blive justeret.

Den aktuelle situation med Atlas taget i betragtning, har man vÊret ekstra nÞdsaget til at sÞge en positiv tidslinie pÄ de kliniske data, eftersom selskabets eneste finansiering er bundet op pÄ denne aftale for nÊrvÊrende.

1 Like

En observasjon om IOVaxis og det selskapet har meldt. Review period hos NMPA i Kina er pr definisjon 5+60 arbeidsdager. Ikke 60 dager som selskapet har meldt, og som Redeye gjentar i sitt siste notat om selskapet. Jeg har pĂ„pekt denne feilen bĂ„de ovenfor selskapet og Redeye, men ingen av dem endrer pĂ„ sin guiding til tross for at feilen erkjennes. Det er jo en smule problematisk, sĂŠrlig for Redeye som guider mulig avtale “by february”. Hva nĂ„ det betyr. Har IOVaxis sendt noen andre signaler til selskapet etter kontakt med NMPA, eller feier man bare denne Ă„penbare feilen under teppet ?

Hensyntatt offentlige fridager i Kina i 2024 sÄ ender 5+60 arbeidsdager ca 20/3/2024. Uansett friskt av EDW Ä guide penger pÄ bok frem til Q2-2024.

3 Likes

Hva er det du sier, er ikke EW presis?
GĂ„ ta banen!

Ironivarsel

EDW leter etter deg ! Vil gjerne tilby en rettet emisjon pÄ hittil ukjente vilkÄr.

umuligt, han har som bekendt véret i laboratoriet de seneste mange dage, travlt optaget af at fordre mus med frisk ost.

1 Like

1 Like

I QA`n fra webinaret sĂ„ fĂžlger AW opp pĂ„ et spĂžrsmĂ„l/kommentar fra EDW om cRNA og “killer apps”. Her er et case study om SMA (Spinal Muscular Atrophy) som kanskje kan vĂŠre av relevant interesse.

Ellers sĂ„ fĂ„r v jo en grei forklaring i QA`n av Thomas Hansen som forklarer hvorfor vi “ligger bakpĂ„â€. CircVec 1.0 var under par i forhold til mRNA i musestudiene (murine cells), og var ikke et relevant utgangspunkt for videre In Vivo forsĂžk.

Selskapet har ikke meldt noe om dette, men webinaret bekreftet at pr 29/11 sÄ har selskapet sendt 3 IP-sÞknader, og at den fÞrste som ble sendt primo desember 2022 (cassette design) sannsynligvis er av det grunnleggende slaget for cRNA og vil vÊre av stor betydning for selskapets patentbeskyttelse (
ref T. Hansen
a very general design rule that we have identified
a critical piece of information).

Edit: nÄvÊrende IP-sÞknader (i generelle termer):

IP sĂžknad 1: Features of the CirVec Cassette design
IP sĂžknad 2: Utilazation in specific vector types
IP sĂžknad 3: How to further boost/optimize the translation

12 Likes
1 Like

Takk for posten @anon79663630. Den er ikke dum.

Kommer med spÄdom. Produktet til CRNA er perfekt til behandling av retinopati, aldersrelatert hÞrselstap med mer

Dette kan smelle som bare det og vi kan, med data som antas Ä foreligge (gitt det vi har sett av circ 2.X), som faktisk er ledende i feltet (sÄ vidt jeg veit), sÄ er det muligheter for en rask og meget god deal. I rangen 1500-2000kr pr aksje. HÞres utopisk ut, jeg veit. Og sÄ mÄ jo Atlas hÄndteres, sÄ alt gÄr ikke i lomma.

Skatt?? 180-200kr pr aksje er rett i foret pÄ aksjeeierene, om dealen er godt strukturert.

1 Like

Kan du utdype spÄdommen?

Jeg mangler lidt forklaring pÄ denne sÊtning. Kan du komme det lidt nÊrmere? 200 NOK modsvarer bare 6,67 NOK pr. aktie fÞr omvendt split og det tÊnker jeg de fÊrreste aktionÊrer ser som et fair exit.

Skattedel fÄr aktionÊrerne jo ikke gavn af ved et salg af virksomheden.

12 BNOK modsvarer ca. kurs 1.550.

Han tenker nok pÄ utsatt skattefordel sin verdi med de Ärlige tapene, jeg har ikke regnet pÄ det

For Ă„ sette ting litt i perspektiv etter Ă„rene som har gĂ„tt siden Novartis kjĂžpte AveXis i 2018 (altsĂ„ Ă„ret fĂžr FDA approval) for bUSD 8,7, sĂ„ har selskapet i de pĂ„fĂžlgende Ă„rene rapportert fĂžlgende i “Net Sales” for Zolgensma:

• 2020 - 920 mUSD
  • 2021 - 1.351 mUSD
  • 2022 - 1.370 mUSD
  • 2023 - 928 mUSD (Q3)
1 Like