Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Bergenbio i skrivende stund verdsatt til 890 mill ,Circio 54 mill.

2 Likes

“Forskjæll på skjit og painkak”

Sånn er d når man satser penga sine på, selskap med ledelse som bare prater ,og ikke skjønner at dem må komme med håndfast bevis,

Det blir litt frustrerende å se på forskjellen i børsverdi.

Så får vi se om ca 6mnd hvordan det ser ut. Jeg mener det er mest verdi her av alle bio på børsen. Det kan fort reflekteres i MCAP. Dataene vi har sett konturene av er mildt sagt imponerende. Bevis? Tenker det er ganske greit.

Det kan bli et spennende halvår for de som hoppa over til mer populære alternativer. BP er ikke så lette å imponere om dagen.

Så får vi bare takke @Martins og @lasseht for gode innspill i dag.

4 Likes

Bak betalingsmur for den interesserte

4 Likes

Mitokondrie målrettet. Ikke overraskende. Tipper EDW skulle ønske det var penger til å kjøre det løpet. Med tiden tipper jeg det er sannsynlig

2 Likes

Han får ta med seg løpeskoa til SF, og skru på mingle-sjarmen. Passer dessuten bra med slipp av In Vivo data (CircVac ?) når de først skal ut å jage kontakter og mammon.

2 Likes

I en ikke så altfor gammel kommunikasjon med managementet i Circio ble det så ydmykt sagt:

Det Ultimovacs holder på med, er innenfor biotek å regne, som hest og kjerre.
Løpet Circio er i gang med er mer å anse som Tesla.

Vel, de som utvikler prehistoriske medikamenter tørr i alle fall å satse egne penger på den utdaterte teknologien sin.

Hvorfor ser vi ikke det samme fra utviklerne og hodene bak fremtidens løsninger og som visstnok har den edgen markedet etterspør og representerer fremtidens biotek?

Carlos har vært på kjøper’n to ganger på en uke. Han ser med andre ord en oppside fra MCAP 4,3 milliarder.

MCAP i Circio er 56 MNOK. Du får 80 stk Circio for prisen av en U…
Anyone home in Circio? Oppsiden burde åpenbart minst være 80-gangen skal sammenlikningen være verdt å feste lit til.

4 Likes

Spørsmålet er om markedet er modent for elbiler når hest og kjerre er det markedet vil ha…

1 Like

Tok 100 år fra elbilen ble funnet opp til den virket tilfredsstillende nok til å brukes, hest og kjerre er vel å foretrekke blant enkelte selv i dag…

1 Like

Hvorfor skal mgmt kjøpe aksjer? De får jo 10 % av selskapet samme pokker

Skin in the game? Ja, de jobber jo der :muscle: kunne jo jobbet i en trygg jobb i det offentlige, f eks.

Men hva med å skuffe inn noen av millionene de tjener ekstra i Circio vs offentlig stilling i aksjekjøp? Som en liten gest ovenfor de som betaler lønna deres?

:exploding_head:

3 Likes

$1.44B

2 Likes

En jobb i det offentlige som gir 4mill?
Kom igjen…
CRNA er intet annet enn en melkeku for EW!

Edit:
Melkeku som har en opsjon som gjør at han kan bli søkkrik, såklart på bekostning av aksjonærene - as always.

2 Likes

Joda, dette er og forblir en skrape i lakken. Særlig om man sammenligner med CEO og styrets formann i ULTIMO, og ikke minst i forhold til selskapets ublu bruk av adjektivene som dras frem når ståsted blant likemenn og den teknologiske plattformen beskrives.

Men som et plaster på såret for ømme tær; epler og appelsiner til tross; med et effektiv kutt i lønn og evt andre ytelser med 20% som faktisk skal være ongoing frem til kommersiell avtale (forhåpentligvis det, og ikke ny transje fra Atlas), så utgjør det verdier som kan sammenlignes med nokså betydelige kjøp av aksjer i dagens marked. Og dette skal være gjeldende for flere i MAN selv om ingen konkrete navn er nevnt.

5 Likes

Det var en snilI sammenligning. I mitt stille sinn har jeg tenkt steinalder-teknologi med tilhørende tankesett. Enkelt å forstå da. Ugg ugg.

At EDW ikke har puttet penger inn med den aksjonærbasen kan vel ikke være annet enn bevis for god dømmekraft?

Til de som kommer hit og sutrer fordi de trenger bekreftelse på egene vurderinger eller ønsker å følge en leder eller trenge klapp på ryggen fra saueflokken, så er det bare å velge et annet selskap.

Det er ikke lenge til bytteforholdet 80:1 er reversert.

Rart hvordan de ikke klarer å tilknytte seg nye investorer eller spesialistinvestorer. Hvor mange ganger har ikke aksjonærene blitt vannet ut til det ugjenkjennelige de siste årene?

2 Likes

Leit det der. Svir med tap. Det har ikke vært lett å forutse. At pengebruk på oncos varte så lenge er kritikkverdig. At de ikke turte å annonsere at dette er gen-terapi. Elendig kommunikasjon.

Her er det hvertfall ikke åpenbart at det skal gå dårlig.

2 Likes

Tapene er tjent inn med god margin, så du trenger ikke bekymre deg.

Der er jeg uenig, se på trackrecord, det er ikke veldig utenkelig med nye 90% ned for dagens aksjonærer. Jeg vil si det er mest sannsynlig.
Men plutselig finner en blind høne korn osv…

1 Like

Jeg klukker videre jeg da

Fint med kutt i ytelser for mgmt, men enda bedre om de hadde pumpet aksjekursen med stadige innsidekjøp og styrket muligheten for annen finansiering enn Atlas.

Kostnadskutt er en defensiv strategi som man kan se igjen i andre bransjer. De kommer ofte, men ikke alltid, når det butter på business development og man ikke evner å skape aksjonærverdier på annen måte.

2 Likes