Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

A convenient lifestyle company, er det det vi har blitt ?

2 Likes

PÄ 5 min/k sÄ kan vi hvertfall trÞste oss med at Lubor ikke legger ned sÄ mange timer i uken pÄ lÞping utover det som er helsebringende.

Kanskje han prÞver Ä lÞpe fra alle som vil signere pÄ papirene hans?? Jages gatelangs

Eller piskes ? @solskimm som lĂžper etter med :broom:

2 Likes

Det er en biotech showcase i SF ca. nÄ.
EDIT: leste ikke lenger opp, woops :slight_smile:

Blir det ikke noe action, sÄ holder ikke 5 min/k. Da blir han tatt igjen.

Med presentasjon mandag denne uka, som er lagt ut lenger oppi her et sted
ikke sikker pÄ om sykkelturen var fÞr eller etter presentasjonen og skyldes stormende jubel, eller rungende taushet. Heller ikke godt Ä vite om EDW satt pÄ, eller sprang foran som hare :running_man:

3 Likes

ser Lubor GAL var innom china town i SF, siste pennestrÞk pÄ dealen med iovaxis? :rofl:

3 Likes

har brukt nok kalorier pÄ disse gategjÞglerne, det beste jeg kan hente fra EW & gjengen er noen prosenter pÄ daytrading.

Jeg vet det hĂžres rart ut, men jeg foretrekker Ă„ tjene penger fremfor Ă„ fĂžlge EW, selv om jeg fortsatt er aksjonĂŠr.

Du fÄr ha medlidenhet med oss; her er det knapt noe annet enn galgenhumoren igjen. Kun Atlas som vil leke i sandkassa.

1 Like

SÄ troen pÄ stÞrre kursoppgang er kanskje grunnen til at Atlas velger Ä doble kronebelÞpet i konverteringene fra 500 000 til 1 000 000 og dermed tar mer markedsrisiko gjennom aksjebeholdningen?

Ved Ă„ Ăžke beholdningen reduserer de hedgen de har hatt ved Ă„ veksle til stadig lavere kurs.

Eller sÄ er det nÞdvendig med mer muskler for Ä krympe MCAP til under MNOK 50. Fasit ukjent.

I den forstand at Atlas skal bli kjent som aktÞren som faktisk bevisst gÄr inn for Ä konke
selskapene de lÄner bort penger til?

Blir vel ikke sÄ mange fremtidige lÄneforespÞrsler av det vil jeg gjette, sÄ da er deres forretningsmodell etter alle solemerker end of story.

2 Likes

Nok av CEOs/CFOs med ikke-aksjonÊrvennlige incentivavtaler rundt om, sÄ Atlas klarer seg nok fint

Har dette selskapet sin skjebne blitt diskutert her? (Eller rettere sagt, aksjonĂŠrene i dette selskapet sine skjebner):

“In view of the extent of the dilution, any prospect of recovery for existing shareholders as far as share value is concerned is remote.”

https://www.globenewswire.com/news-release/2023/12/28/2801840/0/en/Oxurion-Avoids-Bankruptcy-Announces-Board-and-Management-Changes-and-Enters-into-Binding-Letter-of-Intent-with-its-Main-Creditor-Atlas.html

Absolutt eneste hĂ„p for aksjonĂŠrene er Ă„ bli kvitt disse blodsugerne, noe dette selskapet klarte etter â€œĂ„ ha funnet gull”:

“The successful repayment of Atlas marks a definitive turning point for the Company that the Board believes should restore fair value in our share price”

https://tisegroup.com/market/news/312679

5 Likes

Best case vurdering av CRNA for Atlas som lÄngiver kan jo vÊre akkurat det dersom smulene faktisk mÄ plukkes opp av noen. Vurderingen kan vÊre at oppsiden fortsatt er pÄ plass (IP), og at det eneste selskapet mangler som bÞrsnotert selskap er tid med denne finansieringa i bunn. NÄr det gjelder BOD+MAN, sÄ er det min vurdering at ingen nattesÞvn er eller vil gÄ tapt av den grunn. Antar at kompetansen fÞlger med pÄ lasset sammen med IP`n. Om ikke annet i en overgangsperiode.

Det er dessuten knapt med tid fÞr ny transje mÄ tas ut for Ä holde hjulene i gang noen mÄneder til. SÄ da er det vel greit for Atlas Ä skru opp tempoet noen knepp, og hente tilbake mest mulig bundet kapital fra de forrige rundene for Ä redusere sin egen eksponering fÞr neste runde. Vi kan heller ikke ta det for gitt at neste runde (nr 3) vil fÞlge samme lest som sist. Ny EOGF fÞr utlÞpet av Q1 er slettes ikke umulig.

Etter den sĂžte klĂžen nĂ„r finansieringen ble kjent, sĂ„ kom den sure svien brĂ„tt tilbake og flere av casene som Atlas har vĂŠrt med pĂ„ ble nevnt sammen med ĂŠresbegrepet “dĂždsspirallĂ„n”. Bl.a de du nevner. Kursen intraday og pĂ„fĂžlgende dager taler sitt eget sprĂ„k om det. Merkelig nok er hĂžyrĂžstede stemmer fra den tiden som sveipet pisken over kritiske rĂžster for lengst borte vekk fra aksjonĂŠrlistene.

edit: Som en slags disclosure. At avtalen er slitsom Ä leve med er det ingen tvil om. Its a pain in the ass, men jeg er fortsatt ikke helt enig med meg selv om avtalen var nÞdvendig, eller om den faktisk er god eller dÄrlig sett i forhold selskapets strategiske valg (circRNA), andre kjente kapitalinnhentinger og kapitalmarkedet i alminnelighet i samme periode. Men det er ikke lenge til sannhetens Þyeblikk kommer. SÄ fÄr vi se da, hvem som mÞter seg selv i dÞra.

4 Likes

Denne er +3 mÄneder gammel

We are currently working on establishing a new circRNA focused scientific advisory board (SAB). There are still 1-2 persons we are looking for to fill specific areas of competence, so this is not yet completed. It is correct that we already have an arrangement with Alex Wesselhoeft, who has recently left oRNA and returned to academia, and we intend for him to be a member of the SAB. We will update the market and add the SAB to the webpage once it is fully set up.

Best regards,

Erik

Ble vel ogsÄ nevnt i pÄfÞlgende presentasjoner og Q&A`s, men at dette fortsatt ikke er pÄ plass sier kanskje litt om hvor liten denne andedammen (circular RNA) faktisk er pr dd.

Litt usikker pÄ om den er blitt diskutert her eller om det har vÊrt i private former.

Det jeg personlig syntes var vanskelig med tanke pÄ Ä sammenligne var at Oxurion NV har vÊrt en relativt aktivt bruker av lÄneavtaler. Man ser at de har vÊrt borti Kreos Capital, Pontifax Ventures, Negma group og Atlas pÄ bare et par Är. I tillegg mener jeg at de forsÞkte Ä hente penger via en emisjon i samme periode. Jeg tror jeg gav opp Ä forsÞke Ä se hvor mye penger de faktisk har lÄnt da det er et sammensurium, men bare i mars til mai 2023 ble det hentet/lÄnt nÊrmere 90MNOK.

Oxurion NV lÄnte for Ä kunne se topline data fra Kalahari studien, og skjebnen ble sannsynligvis forseglet (?) da den ikke nÄdde endepunktet sitt.

Som Ruben, sÄ er jeg heller ikke noen stor fan av denne avtalen. SpÞrsmÄlet er om alternativet hadde blitt sÊrlig mye bedre. BGBIO hentet til en helt ekstrem rabatt (opp mot 90-95%?). Hubro, som forstÄr har en stor stjerne pÄ dette forumet, har ogsÄ problemer med Ä finne penger. Jeg kan ikke se at det nÞdvendigvis skulle vÊrt enkelt for Circio Ä finne andre alternativet pÄ det tidspunktet hvor avtalen ble gjort.

6 Likes

Fasiten pÄ alt dette fÄr vi vel ila Q1,hÄper virkelig ledelsen fÄr til noko som raderer ut AtlasDet er tross alt ikkje sÄ mykje penger det er snakk om.Alt handler nÄ om Ä kunne vise at teknologien deira har dei fortrinn og effekt som ledelsen hyppig kommuniserer til et marked som ikkje reagerer.Det har vel kanskje noko med historien Ä gjer.Ein 3 transje med Atlas vil vere katastrofe for oss aksjonÊrer. Krysser fingrane for stang inn dei neste mÄnedene.

2 Likes

I all rettferdighet. Vi ligger ikke langt unna tilsvarende rabatter ved en reell sammenligning av MCAP med tilsvarende for dato for term-sheet og offentliggjÞring av avtalen. Rammen pÄ lÄnet vil jo aldri bli brukt. ForsÞket pÄ Ä fremstille MNOK 300 som langsiktig finansiering var ikke noe annet enn en gimmick. Vi kommer aldri dit, og vi er sannsynligvis allerede pÄ overtid i forhold til hvor lenge det var forutsatt at vi skulle leve med avtalen.

1 Like