Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

… tipper at spærreposten, der tidligere har ligget i markedet, er blevet nappet i dag.

Ja men kven?

er spent på kven som spyr ut aksjer i bolker på 30 k

2 Likes

Tenker du det er noen andre enn Atlas?? I så fall er det en gave til de i form av volum.

Hva er beholdningen som er nødvendig for å inn på topp 50 nå? Og hvor stor prosentandel eies der??

garantert andre enn Atlas,vart omsatt over 170.000 aksjer i går og ca 30 k i dag

1 Like

Topp 50 er 20 000 aksjer og topp 5 er litt over 150 000, så man trenger ikke være storkar for å havne på listen :slight_smile:

For kuriositeten sin del (og siden jeg har en formening om at du har peiling) @Takk. Gitt hva vi har sett til nå av forsøk, hva er tidslinjen fremover? Snakker vi uker unna at de burde kunne vise oss resultater, eller vil det være kvartaler? Jeg er helt blank når EDW sier de skal kjøre mer robuste eksperimenter.

3 Likes

Takk for info. Det er interessant.

I beste fall snakker vi uker før det er svar som foreligger. Det gjelder for både tekniske og museforsøk som nå kjøres parallelt. Dette med mål om å bekrefte plattformen som nettopp det.

Tidslinjen for når noe meningsfylt oppnås er ikke lett å si noe om. Det må kanskje justeres og kjøres nye runder. Men det vi veit fra arbeidet som har blitt gjort er at det er gruppen gode på og sjansen for å komme i mål er god. Det gir en viss grad av trygghet.

Jeg er veldig imponert over strategien og hvordan utviklingen blir gjennomført. Selskapet veit hvilke krav som foreligger for en cash up-front avtale og jobber utifra det. Målrettet mot posisjonering av funksjonalitet understøttet av IP utvikling.

Og det jeg legger frem må tas med en klype salt, for jeg veit nok til å ikke fremstå som ekspert. Men en del av antagelser som har blitt lagt frem over de siste to årene har vist seg å stemme relativt godt.

Igjen høres jeg sikkert ut som en uten bakkekontakt, men det her kan bli banebrytende og utenkelig stort. Selskapet får uforholdsmessig mye pepper allment og lite støtte fra aksjonærgruppen.

7 Likes

«Som man reder ligger man»

Det er helt fortjent med lite støtte fra aksjonærene når man driter fullstendig i dem.

Ellers enig i et helt hinsides potensiale her, vi må bare ut av den klamme hånda til Atlas. Det er en kattepine av de sjelden, for Atlas kan velge å konvertere en stor bolk når de vil og få en stor del av selskapet, så skal ledelsen ha 10 %.

Som aksjonær må man derfor akseptere at man sitter igjen med kanskje 40 % av merverdien en evt deal gir. Resten går til Atlas og ledelsen.

Får håpe ledelsen er av den kyniske sorten, så de klarer å glede seg over de 10 prosentene etter en steike bra deal, uten å tenke på all retails som har tapt relativt store summer.

Jeg tar min andel av 40% av 10mrd uten å blunke

Eller din andel av 40 % av 300 mill?

Se på utviklingen til Combigene etter dealen med Spark. Tror det er greit å være litt edruelig, men jeg tar gjerne feil :blush:

Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg, men jeg tror at dette her går litt bedre den ditt eksempel.

Spådommen fra Snåsa er at der er to selskaper som klarer seg godt i år. Så lurer jeg på når Brauten kommer til oss.

Snåsa, ja, trodde han hadde vandret til de evige jaktmarker? :deer::gun:

Du har trua på CRNA og Nykode, mao?

1 Like

Takk! Det er veldig god informasjon for min del!

EDW skrev også at de skal sammenligne effekt med relevant “gull-standard” i en sykdomsmodell for mus. Nå stiller jeg kanskje veldig grunnleggende spørsmål, men hva vil gull-standarden kunne være i dette tilfelle, og er det noe de typisk vil kunne gå i gang med når circVec er tilstrekkelig optimalisert og de er fornøyd med effekten?

Så bra. Det er jo bare en håndfull å ta av når det kommer til gen-terapi som man kan sammenligne med. Det blir vel bare å matche opp. Tipper vi ser dette frem mot sommeren. Vanskelig å si noe mer konkret om det.

Det blir hvertfall spesifikt. Og med mål om deal-making data.

Jeg tror kanskje at når det kommer så langt, så er det muligheter for at det blir lagt føringer fra eventuelle partnere på hva som ønskes.

2 Likes

EDW fremsto ganske sikker på dette i Redeye-intervjuet. Han snakket også om aktører som var klar for next step pga. musedataene. Lykkes selskapet med delivery, kan det bli banebrytende innen medisin. Jeg tror ledelsen vet hva dette er verdt. Jeg tror ledelsen også er kompetent på det forskningsmessige.

Så hva venter Haaland på? :grin:Tidenes lottokupong med oppside over 60x iflg. analytiker til FA (Holom? Kommer oppdatert analyse snart?).

Noen oppdaterte data og bevisstgjøring av potensialet her, etterfulgt av en ny og hyggelig analyse fra Holom (som har Circio som en av sine favoritter), kan jo i teorien sette fyr på aksjen. Atlasfinansieringen har vel den oppsiden at den blir billigere når kursen begynner å gå. Og finansiering har man jo.

Tror man EDW kommer med gode og ytterligere utfyllende data (som egentlig allerede er bekreftet, jf. 70 dager med blå mus), er Circio et supert buy & hold-case om du liker lotto og drømmer om 60x.

Når får Holom prekliniske data tro?

2 Likes

Det er vel grunn til å tro at vi (aksjonærene) har blitt ført bak lyset. I beste fall gitt feilaktige opplysninger om grunnlaget for videre finansiering og avtalen med Atlas. Så det er en del ting som skal tilgis og/eller feies under teppet før klappsalvene dras frem i stormende jubel. Joda, det har åpenbart vært et vanskelig kapitalmarked å orientere seg i, og om avtalen med Atlas er god eller ikke vet vi ikke før andre alternativ kommer på bordet. Herunder kommersielle avtaler, og at Atlas ikke vil/eller ikke har interesse av å bruke det som er en nærmest ubegrenset adgang til å øke egen eksponering i selskapet.

Men sånn i ettertid så synes det nokså åpenbart at emisjon aldri var et alternativ rundt årskiftet 2022/2023. Hvorfor ? Jo, det er vel mye som tyder på selskapet var innforstått om at samarbeidet med Agenus ikke var mulig å gjennomføre, og at premissene for en ordinær emisjon dermed ikke var på plass som et alternativ. Det var nok mye enklere å forholde seg til en bilateral partner som Atlas og skru sammen en ramme som det ellers ville ha vært umulig å få til. Men å presentere avtalen som langsiktig ovenfor markedet og sittende aksjonærer var like dumt den gangen som nå. Akkurat det forholdet er i ferd med å bite all mann alle i rævva.

Når det gjelder cRNA og utviklingsløpet som fortsatt løper så har jeg for min egen del ingen knagger å henge guidingen på. Til det er det alt for lite buzz og synlig interesse for selskapet. Både i markedet og i akademia. Så mens jeg fortsatt må forholde meg til selskapets selektive bruk av adjektiv i kjølvannet av takrasene som vi har vært gjennom (TG, patentstrid, samarbeidsavtaler som svinner hen som dugg for solen, ONCOS, og kursras) så er jeg trist, lei og lite håpefull. Ja, nærmest oppgitt.

Mr Wang, we are awaiting.

6 Likes

litt sånn dødsspirallån. Det tynger aksjen, sier en analytiker.

Hvorfor i alle dager valgte selskapet å finansiere seg via dødsspirallån?
Vet ikke ledelsen hvordan aksjekursen da utvikler seg i etterkant?

Noen forsøkte å fortelle dem det, men de syntes ikke det var riktig å kalle det et «dødsspirallån» - så da er det vel noe annet…

3 Likes

Det som er ille er at aksjonærene som godkjente dette sørget selv for at det gikk troll i ord.

Heldigvis ikke engang 8mill aksjer. Shit hits the fan først når pressa setter igang for alvor.

Og skulle det være noe tvil, så kommer den vifta til å blåse temmelig kraftig i ryggen, om selskapet nå leverer.

2 Likes