Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Hvor mange aktører er med på circRNA-kappløpet? Hvem har kommet lengst? Hvem har sterkest støttespillere? Hvem har størst finansielle muskler? Korrigert for alt dette, la oss for eksempel si 20 prosent sjanse for suksess for Targovax?

Om Targovax skulle være den heldige - eller en av dem - og lykkes med sitt program, vil “suksessavkastningen” måtte bli dividert på det aksjeantallet som eksisterer etter alle utvanningene som har skjedd før man kommer i mål.

Dette er slettes ingen “walk in the park” og med konverteringsspøkelset hengende over skulderen, er ikke risk/reward spesielt attraktiv. For egen del vil jeg nok vente til Atlas er ferdig med å dumpe aksjene etter et par av transjene, før evt. ny inngang.

1 Like

Lykkes de med delivery, kan man vel se for seg inntekter fra at andre benytter seg av plattformen ved forsøksstudier, og senere royalties fra ev. godkjente medisiner? Ingen dum setting det.

1 Like

Der må være mange, som ikke tror at de lykkes😳

At sælge TRVX aktier på dette her niveau er jo fuldkommen idiotisk?

1 Like

Dette har blitt sagt helt siden i fjor hvis ikke enda lengre. Hvordan kan du påstå at dette er gulvet, spesielt når du vet det snart kommer >50 millioner ekstra aksjer?

3 Likes

Hvorfor er det idiotisk? Aksjen har falt 4% i dag, så de som solgte over det har spart penger. Ikke verre. Caset har nå bare to varslede triggere som kan øke kursen, en i 1H 2023 og en i 1H 2024 cRNA x2, og veldig mange negative triggere som kan senke den. Lyspunktet nå er at Atlas ikke har løst inn i aksjer fra det vi kan se, og det lover godt hittil. For min del ville det vært enda bedre om de løste inn i aksjer men ikke solgte noe, men dette er også greit. Det viser bare at de tar en strategisk tilnærming til salget, og venter til kursen har gått opp en periode før de løser inn.(spekulasjon fra min side)

De har jo ganske enkle valg:

Løse inn på ATL (Få aksjer som bare er 8% rabattert)
Løse inn etter at den har steget en del fra ATL (Få aksjer med 8% rabatt+alt den har steget)

Jeg tror de vil løse inn 15 handelsdager/dager etter ATL. :slight_smile:

… så du vil altså gerne have at flere af os trader 500.000 aktier, når aktien er 4% i plus i håbet om at få 500.000 aktier tilbage med 4% rabat?

Nei. Han kalte folk som selger idioter, det er de ikke.

1 Like

Kan forøvrig si hvem de største idiotene i Targovax er: De som eier aksjen på Nordnet Zero konto og ikke har reservert seg mot shortutlån av egne aksjer. Da liker man selvskading. Også alle andre som eier aksjen og låner ut til short er i samme båt.

5 Likes

Kan shorte aksjen i DNB også nå ser jeg, mot 26% rente…

1 Like

Haltopen.

Hva er egentlig grunnen for din tilsynelatende interesse for Targovax og at du bruker tid på denne aksjen?

2 Likes

Han har lett etter igang i 3 år :slight_smile:

kan du klandre meg? :wink:

Den egentlige grunnen er at jeg er interessert i selskapet og dets utvikling. Har fulgt selskapet ganske tett noen år, har kjøpt og solgt, og akkurat nå følger jeg tett med på sidelinjen inntil videre. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være et problem. Må jeg kjøpe aksjer og være bagholder for å kunne ytre min mening?

5 Likes

Nei selvsagt ikke ar bare nysgjerrig.

Men når man leser gjenntatteganger innlegg hvor skribenten over tid mener aksjen er håpløs så forstår jeg ikke energibruken.

Jeg er mest passiv på sidelinjen, og skal forsøke å holde det slik :wink: Men visse aspekter mener jeg må belyses fra tid til annen.

Gjentagende og ukritisk positive innleg blir forbigått i stillhet eller til og med med jubel, mens når noen påpeker noen uromomenter blir det kommentert og dissekert med en gang. Hvorfor skal det være slik her inne?

Sist jeg bemerket meg du annonserte kjøp av aksjen lå kursen på 1.50 og var dagen før colorectal-resultatene ble publisert. Hva er greia di da? Sitter du enda med tap? Shorter du? eller hausser du for å kunne selge deg ut? Eller har du bare ståltro og sitter til the bitter end? kun trolling?

3 Likes

Aksjer kan falle videre det er korrekt.
Og uten nyheter er det et overhengende press i Targovax som kommer av:
-Atlas kommer til å løse inn og selge rundt 50M aksjer, man vet ikke akkurat når, men forventet senest 15 dager etter en klar bunn. Siden det er den beste økonomiske timingen for dem, altså når de får størst rabatt.
-Oncos er satt på vent, som kutter potensialet i selskapets bullcase ganske mye.
-cRNA delen til Targovax har ikke bevist at markedet bryr seg.
-kapitalmarkedene er tørre og bankene sees i kortene nå.
-Renteøkninger gjør aksjer mindre attraktive, spesielt i høyrisk, fordi man får gratis penger i obligasjoner o.l. som fort gir bedre R/R.
-På sikt vil Atlas bli en stor eier, men med uttalt mål om å selge underveis, så det settes forventninger til et langvarig negativt press på kursen derfra i det lange løp.
-En oppgang vil mest sannsynlig bli møtt av innløsning fra Atlas, så det gir lite incentiv til å pushe kursen opp.
-Targovax kalte inn første transje før de måtte(så vidt vi kan se), som setter presedens for at de vil utnytte ordningen maksimalt.

Samtidig er det ting som taler for positiv utvikling:
+cRNA proof of consept i H1 2023
+cRNA prekliniske data i H1 2024
+TG-studiet er i gang og vil gi “gratis” data de neste årene
+Det er lav risiko for at Targovax ikke kommer seg til VIP, sammenliknet med tidligere
+Atlas har ikke konvertert til aksjer enda, selv om de kan. Da er de i hvert fall ikke “selg alt asap uansett om det er smart”-type investorer, så det er lovende og gir grunnlag for å kunne investere rundt deres bevegelser, siden de da blir noenlunde forutsigbare.
+At Oncos er satt på vent forlenger runway drastisk
+cRNA, TG og Oncos kan være av interesse for BP eller andre som kan generere cash/avtaler som løser situasjonen for Targovax.

Det er vel hele situasjonen nå?

Jeg skjønner både de som selger og kjøper tror jeg. Det er greie grunner for begge deler i caset per nå. Alt avhenger av hva man tror vil skje og i hvilken grad av tingene over.

9 Likes

Det ble vel bekreftet som mest sannsynlig medio Q3 av EDW på Radforsk i forrige uke ?

1 Like

Det er faktisk ikke så mange ti-øringer ned til pålydende verdi og full kapitulasjon. Er det det retail-aktørene på Topp 20 ønsker. Det må da gå an å sitte i ro. ADHD hele gjengen ?

1 Like

Trist ,tragisk og dyrt desverre.Ledelsen burde kjent si besøkelsestid og kjøpt aksjer og vist vei.EW sank mange hakk med det svada svaret han ga.Det skal bli tungt å snu dette men ikkje umulig. Når det er sagt er det meget urolige børstider og vanskelige arbeidsforhold for små biotek

1 Like

Kan Atlas trekke seg ut av avtalen ved lav mcap?

Det paradoksale er at noen innsidekjøp kanskje hadde vært til hjelp. Men tror vel at selskapet sliter mye mer med manglende tillit og et frynsete rykte enn noe annet. Så slike kjøp hadde antakeligvis vært fånyttes på kurs og MCAP. Her er det kun penger inn som vil bli tillagt vekt. Siste melding fra selskapet er vel et godt eksempel på akkurat det. Så håper virkelig det jobbes med alternative finansieringsløsninger som selskapet har poengtert.

2 Likes