Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

(4) Tilbudsprisen skal være minst like høy som det høyeste vederlag tilbyderen har betalt eller avtalt i perioden 6 måneder før tilbudsplikten inntrådte. Departementet kan i forskrift gi regler om tilbudsprisen, herunder regler om at tilbudsmyndigheten etter nærmere angitte vilkår kan endre prisen som følger av første punktum. Dersom det er klart at markedskursen når tilbudsplikten inntrer er høyere enn den pris som følger av første punktum, skal tilbudsprisen være minst like høy som markedskursen.

2 Likes

Med deal av en slik størrelse så er det noen som stikker av med equity i AB`et, og som nødvendigvis vil ha interesse av å finne en løsning med Atlas. Tror jeg.

1 Like

Alt vil jo avhenge av hvilket utgangspunkt du starter med. Om du tror CRNA er verdsatt til 7 kroner i det en partneravtale inntreffer - så vil Atlas selvfølgelig kunne kapitalisere godt! Men så er også spørsmålet; Si at de får en avtale på 600MNOK og CRNA verdsettes til 200-300MNOK. Du vil da har god tid til å selge deg ut med god fortjeneste før Atlas får utlevert sine aksjer.

Ta så et annet scenario; IOVaxis opsjonen går i mål og selskapet viser til data før en partneravtale. Dersom man da tror at det vil påvirke selskapsverdien og handelsvolumet positivt, så er det vel også sannsynlig at Atlas vil selge seg gradvis ut og forhåpentligvis må konvertere på høyere kurser.

Og ledelsen skulle ha seg frabedt at noen omtalte dette som et “dødsspirallån”, så man får vel da kalle det ett “det-er-ikke-mye-oppside-igjen til-deg-her-lån:man_shrugging:

1 Like

Man må jo også spørre seg hvor mye oppside man behøver for å gå inn i ett case. Dersom man bruker Nordpolen sitt utgangspunkt i selskapsverdi på 600MNOK og dobler antall aksjer. Da sitter man igjen med omtrent 42 kroner per aksje. Dersom man i dag kan kjøpe dem for 7 kroner, så syntes hvert fall jeg det er litt oppside igjen.

1 Like

Jeg vil forsvare ledelsen mtp den omtalen, Boms. De mente virkelig de hadde mekanismer som sikret mot en negativ spiral, og i noen timer trodde markedet det samme.

Du solgte deg ut og fikk rett, men jeg mener at det er mye ledelsens skyld siden de kjøpte 0 stk aksjer og viste absolutt ingen tro på seg selv og selskapet.

Hadde de gønna på og holdt trykket oppe så kunne man fått en positiv boost som kunne bidratt til at konverterte aksjer lettere ble absorbert av markedet.

I stedet døde omsetningen og amendment ble påkrevet. Der fikk de en opsjon på nesten halve selskapet til 30 mill. Drøyt.

1 Like

Dette er faktisk misvisende. Laveste av MNOK 2,7 eller 10% av utestående. 10% av utestående i dag tilsvarer ca MNOK 4,2.

2 Likes

Det at omsetningen døde er jo ganske forutsigbart når man vet at får hver gang man kjøper aksjer i markedet så åpner man opp for at Atlas lemper ut nye aksjer. Det er jo i praksis en daglig emisjon av aksjer.

Skal forsøke å ikke klage så mye, synes bare det er synd det har endt på den måten og jeg tror det var andre bedre løsninger selv om de på det tidspunktet hadde vært tøffe å svelge.

2 Likes

Enig, Boms, men man trodde nok naivt på at Atlas-avtalen var en god avtale.

En emisjon med 50 % rabatt hadde jo vært en fantastisk løsning sml med det vi ser i dag. Nå er Atlas som et blødende sår, og Circio-blodet ser ut til å være tappet for fibrin.

Det mest ødeleggende har nok vært tidsaspektet. Vurderingen av fremdrift på tampen av november-2022 når term-sheet ble signert var nok mye mer optimistisk enn der vi faktisk står pr i dag. Og dessuten. Jeg mistenker at Agenus-studiet ikke kapitulerte over natta, og at det ikke var mulig å gå til markedet i en ordinær emisjon uten at den katta ble sluppet ut av sekken. Så fantes det egentlig noen andre alternativ enn det vi har fått ?

2 Likes

Opp 15% siste uke og 5% siste måned må jo være bra.
Dommedag for noen.
For andre er det nå moroa begynner !

Aksjonær fra 2016

2 Likes

Det vet man jo strengt tatt ikke før “call option” utøves…

For de som har vært med lenge er det en mager trøst, men for all del jeg håper Circio lykkes en vakker dag. Men her er historien og da hadde vel kursen halvert seg fra emisjonen som var ett år før børsnoteringen:

Har ikkje vore med så lenge har ett snitt på ca 10 kr,ser utfordringa med Atlas men har i det siste blitt meir optimist mtp utfallet her

4 Likes

Bare for å balansere det jeg tidligere har skrevet her, jeg ser det er faktorer som formilder mitt regnestykke, og potensielt også ganske betydelig.

Så kan også se det slik at dersom selskapet var priset til 100 mill og jeg hadde halvparten så mange aksjer, så tilsvarer det omtrent situasjonen.

Jeg er jo også av den oppfatning at hvis de først lykkes så kan det smelle skikkelig, og da er det bedre med 50 % av en 10-20X enn veldig mye annet innen denne sektoren. Det er kun Lotto-penger som skal inn her uansett, seriøse penger i biotek er ikke aktuelt.

2 Likes

Verdsatt til 50 mill ,Bergenbio for å nevne et biotek selskap 570 mill

1 Like

Verdsettelsen av selskapet er vel lik; MCap av selskapets aksjer + gjeld = EV eller selskapsverdi om du vil.

BGBIO har meg bekjent ingen gjeld, så en litt haltende sammenligning selv om jeg også ser at det er potensiale for en %-vis stor oppgang i CRNA sin EV.

1 Like

Om vi for å gjøre det enkelt, og forutsetter at IOVaxis bruker opsjonen, så er cRNA-teknologien + annen oppside på TG pr i dag verdsatt til MNOK 62. Det er jo ikke mye mer enn 2-3 X faktiske IP-kostnader. Tryller CRNA frem en killer-app fra den plattformen, så blir avkastningen på inngang under 7 blank av det stive slaget.

3 Likes

Vi får lene oss på det som er med oss. Biologien her vil ha frokost.

https://youtube.com/shorts/M2QQg3LonfI?si=-es-m_RrPoCG5A_-

Konjakken var god,i morgon er det ny dag og ny nåde.Måtte kineserane få sendt sjekken

3 Likes