Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio Holding ASA (CRNA) - tidl: Targovax (TRVX) 1

Circio is currently working to address specific
questions and requests from these prospective partners and aim to complete our first business development transaction within the next twelve months

2 Likes

Da snakker vi 1 - en - deal på 12 mnd

Den bør jaggu meg være med en solid dose cash

1 Like

For 6 dager siden fjernet Nordnet Belåningen på Circio Holding totalt :shushing_face:

1 Like

1 Like

I hvertfall i dette selskapet​:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Dette kursfallet er som det er. Selskapet er vel nå priset til ca 43 mill
og endelig har ledelsen gjort det som mange her inne har vært kritiske til - høye lønninger, bonuser, for høyt kostnadsnivå, manglende innsidekjøp etc.

Dette har de ryddet opp i - redusert lønn, ikke utbetalt bonuser, redusert bemanningen og nå kommittert seg for 2 mill i emisjon.

Emisjonskurs på 3 eller2 eller 4 kr betyr ikke så mye for mcap uansett.

ca 25 mill er vel mere riktig

EDW ville ikke investere i eget selskap men nå har han/de kniven på strupen. Jeg tror emisjonskursen blir lavere.

Hvordan tenker de ift Atlas? Det ser jo ikke ut til at de henter nok penger til å løse de ut. Skal Atlas få lov til å konvertere å selge seg ut etter emisjonen også?

1 Like

Atlas sier iallefall at de vil delta i emisjonen.

1 Like

De skal hente 60mil kursen nå er ca 2,5NOK; verdi selskap ca. 20mil.
Det vil si at litt avhengig av om de klarer å finne noen som faktisk tror på opplegget og setter kursen om trent som nå, så blir det 3 ganger så mange aksjer.
Men det er vell å tro på julenissen, det blir jo garantert rabatt, emisjonene blir sikkert satt til 1kr, og det jeg har sett tidligere av biotek (og brent meg på gang på gang) er at kursen alltid havner under emisjonskurs på trade. Kanskje vi snakker 0,8kr per aksje.

De sier vel at de ikke kommer til å hente ny transje de neste 12 månedene, så det virker jo som om avtalen består. Det at de hører på aksjonærene som ikke ønsker å fortsette Atlas finansiering har jeg liten tro på. De vil jo nå nulle ut de samme menneskene… Om ikke annet så tror jeg heller at Atlas ikke ønsket å fortsette, og/eller at vilkårene for videre finansiering ikke ble til å leve med.

1 Like

Ja, du har nok rett i det. Klarer de i hente 60mill så kunne de også klart 100mill kanskje og betalt ut Atlas. Det hadde vært best for kommende aksjonærer. Det blir kanskje også en forutsetning. Ingen vil vel ha Atlas med videre?

1 Like

De vil uansett nulle eksisterende aksjonærer og kunne like gjerne siktet høyere. Får nesten inntrykk av at de er tatt på senga og må “slenge seg rundt” i siste liten. De har altså 22MNOK per EOY 23, cashburn på 5MNOK per mnd og transaksjonen skal være ferdig i juni (dette regnestykket får jeg ikke til å gå opp). Da må man vel ta til takke med den tegningskursen man får eller slukke lyset?

Atlas vil ikke være ute av bilde med denne løsningen. Call-option vil ha varighet til høsten 2026 og de har rundt 40MNOK i ukonverterte bonds?

2 Likes

Enig, med cashburn på 5 mill pr måned er kassen tom før vi feirer 17.mai. De tar vel en dans til med Atlas, men emisjonskursen kan like gjerne bli under 50 øre som over når de har kjørt skipet så nær grunnen.

Dette blir kun til skattefradrag :zzz: :zzz:

Helt utrolig at de klarte å si: ‘create shareholder value’.

Flott at de leverer på forsøkene da, men av liten betydning når aksjonærene igjen mister alle verdier.

3 Likes

Nå må jo uansett denne emisjonen godkjennes av en generalforsamling ettersom den er større enn emisjonsfullmakten de har, men per i dag er aksjens pålydende 0,60 kroner og det er da gulvet for hvor lavt de kan sette emisjonskursen. Men de kan selvsagt gjøre en nedskrivning, men uten en oppdatert balanse pr 31.12.2023 og langt mindre per dags dato er jo dette en ganske håpløs oppgave og tippe utover at det blir en enorm utvanning.

1 Like

Godt poeng Boms, det tenkte jeg ikke på. Spørsmålet er om de må gjøre grep mht nedskrivning ja. Tror kanskje det for i det hele tatt å få med seg nye investorer.

Hvis 0,60 er gulvet for emi så tror jeg vi havner der, dessverre. Jo mer dette synker inn jo verre ser det ut.

Norsk biotek?

…og med det sier jeg takk for følget,

vi sees kanskje aldri igjen….

3 Likes